sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nimue

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:35

Wendy schreef:
Je wordt er inderdaad vreselijk onzeker van, gaat zoeken waarom je nu eigenlijk niet goed genoeg bent... maar uiteindelijk heeft het niks met jou te maken, maar met het beeld wat zo'n commissie vaak al van te voren in zijn hoofd heeft over degene die de functie zal moeten vervullen.

Klopt, dat vertel ik mezelf ook steeds maar. En ik solliciteer vaak ook wel op pittige banen (nu ook weer - banen in het onderwijs om te combineren met de opleiding, terwijl ze toch vaak graag iemand met een diploma/ervaring willen), maar toch... Soms wil je zo'n baan zó vreselijk graag, en als je dan wéér net nummer twee bent...

Trisca, beterschap! Misschien ook lekker even een grog nemen? Dat doe ik altijd als ik koorts heb: suiker, kokend heet water, een flinke scheut jenever of andere sterke drank, evt nog wat citroensap. Ik zou het niet combineren met de ibuprofen. Knipoog Je gaat er lekker van zweten en dat scheelt soms heel veel.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 11:57

dank je voor de tip. Zit nu aan de grog en ga zo even plat Knipoog

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:55

ik heb ook een sollicitatiebrief gestuurd, wel binnen mijn eigen werk, dus ze weten er vanaf... volgende week hopelijk gesprek! hoef geen nieuwe baan hoor, maar wil wel eens weer een nieuwe uitdaging Haha!

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:58

ik heb anderhalve week geleden een brief gestuurd naar een bedrijf; iets wat me super leuk lijkt en waar ik nog voor gestudeerd heb ook! ik had ze eerst gebeld maar de juiste persoon zou er pas eind vd week weer zijn en de vac stond nog open dus ik maar gewoon mn brief verstuurd. een week later nog geen bevestiging, ik gemaild (naar p&o waar de brief heen moest) maar nog steeds niets gehoord Verdrietig wat te doen , morgen bellen? of is dat opdringerig? ikke wil die baan!! en het irritante is ook dat er geen sluitingsdatum bij die vac staat!

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:10

Tsja..hier nog iemand die druk aan het solliciteren is. Ben bijna klaar met de HBO-v...en nu een baan. Heb nu 3 sollicitatie brieven weggedaan. 1 waarvan ik bijna zeker weet dat het niks wordt, 1 die een kleine kans heeft en eentje waar ik veel kans voor hebt (past goed). Maarja...nu is het afwachten *bijt nog een paar nagels eraf :s*

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 15:48

Elise schreef:
ik heb anderhalve week geleden een brief gestuurd naar een bedrijf; iets wat me super leuk lijkt en waar ik nog voor gestudeerd heb ook! ik had ze eerst gebeld maar de juiste persoon zou er pas eind vd week weer zijn en de vac stond nog open dus ik maar gewoon mn brief verstuurd. een week later nog geen bevestiging, ik gemaild (naar p&o waar de brief heen moest) maar nog steeds niets gehoord Verdrietig wat te doen , morgen bellen? of is dat opdringerig? ikke wil die baan!! en het irritante is ook dat er geen sluitingsdatum bij die vac staat!

Wat je kan doen is op vacaturesites kijken of hij daar ook staat met sluitingsdatum, of op de site van het bedrijf. Verder heb ik ook eerst dik 3 weken niks gehoord van mijn sollicitatie, toen moest ik staande pee mijn CV mailen, weer 2 weken niks en toen ineens een brief dat ik morgen op gesprek mag komen...

Ik kreeg trouwens ook geen bevestiging of iets dergelijks..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 10:00

Vaak krijg je ook niks meer te horen, ook als de keuze niet op jou is gevallen nemen ze vaak niet eens de moeite op een belletje te geven of een brief te schrijven. Dat vind ik kanp l*llig.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 10:04

Of je hebt een gesprek gehad, krijg je een banketstaaf mailtje terug.. Mag niks meer kosten he Koe

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:08

Erg is dat he?
Vanmiddag trouwens arbeidsvoorwaarden gesprek... komt vast wel goed Lachen

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 11:14

ik heb vanmorgen gesprek gehad. Het was wel een kruisverhoor over mijn doelen in het leven, mijn hobby's die ik volgens hun stil moest leggen, mijn werkwijze, etc.

Hoor als het goed is binnen een week of ik ben aangenomen/voor 2e gesprek moet/ ben afgewezen...

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:26

klinkt niet heel positief Trisca....mag je niet meer paardrijden? Tong uitsteken

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 11:53

Ik heb het laatste deel van mijn studie de grenzen opgezocht richting de paarden. Het was dus logisch dat ze daar naar vroegen. Over het stilleggen van mijn hobby maak ik mij niet zo druk.

Als ik voor ik biologie ging studeren had gezegd dat ik ernaast 6 paarden wilde rijden, een instructeurscursus wilde doen en veel les wilde geven hadden ze mij ook uitgelachen. Knipoog

Het lab is erg groot en de groep waar ik mee zou willen werken ook. Er is een nauwe samenwerking tussen artsen en onderzoekers. Dat vind ik wel mooi. Lachen

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:35

Ik heb inmiddels een brief thuis gekregen met een bevestiging van ontvangst. De vac. staat alleen op hun website en zonder sluitingsdatum, vandaar dat ik benieuwd was naar het verloop van de procedure maar in de brief staat alleen dat ze binnen afzienbare tijd geschikte kandidaten zullen selecteren... dus gewoon lekker verder wachten dus.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 15:17

rebeltje schreef:
Of je hebt een gesprek gehad, krijg je een banketstaaf mailtje terug.. Mag niks meer kosten he Koe

Ik kreeg vandaag een brief én een telefoontje met afwijzingen na een gesprek. Nou, ik kan je vertellen dat een telefoontje toch een stuk sympathieker overkomt. Bij zo'n brief heb ik ook gelijk iets van: 'ja, stik er ook gewoon lekker in', terwijl je bij een telefoontje meer het idee hebt: 'hè, jammer, maar ja'. Vooral ook omdat ze in dat telefoontje gewoon ook uitlegden waarom en verder wel positief over me waren.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 15:32

Ik heb vanmorgen gebeld waarom ik afgewezen ben. Meneer zat niet op zijn plek, maar hij zou me later terugbellen. Nog niets van gemerkt...ach ja, als afgewezen sollicitant ben je gewoon niet zo belangrijk meer denk ik.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:19

Hoera, en de derde afwijzing van vandaag is binnen! Deze vind ik echt zwaar klote. Ik wilde súpergraag op die school werken en zat al twee dagen op mijn nagels te bijten, maar net kreeg ik dus het 'verlossende' telefoontje: ik was een prima kandidaat en de keuze was heel moeilijk, maar uiteindelijk zijn ze voor de ander gegaan omdat die een oud-leerling van die school was.

Dat zijn zulke non-redenen om afgewezen te worden, en daar word ik nou zo moedeloos van. Dat is ook iets waar je gewoon niet aan kúnt werken; blijkbaar ben ik wel een goeie kandidaat, maar zijn er steeds mensen die nét ietsje beter zijn. Bleehhh.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:37

Dat had ik ook elke keer. Heb hier een een hele stapel liggen hoor... en soms kan het dan ineens heel snel gaan. Ik begin in ieder geval op 4 juni aan mijn nieuwe baan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:38

Oeh oeh Meld zich!! Doei!
Ik wil een carriere switch maken, ik werk nu in de kinderopvang, maar ik wil de administratieve kant op..
Net een gesprek gehad bij een private bank.. maar dat was niks.. nu maar weer verder zoeken Lachen

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:39

Tsja, het vervelende is dat ik nu aan het solliciteren ben in het onderwijs. Je weet wel, waar zogenaamd zo'n enooooorm personeelstekort is. En zelfs daar kan ik blijkbaar geen baan vinden, je wordt er toch wel een beetje moedeloos van hoor. Ik heb vorig jaar een maand of 3 actief gesolliciteerd, ben nu een maand bezig ein het onderwijs en zoals het er nu uitziet mag ik in oktober lekker weer de normale banenmarkt op. Ik kijk er al naar uit...

Misschien toch maar mijn eigen bedrijfje opzetten dan? Maar dat zie ik eigenlijk helemaal niet zitten.

Lavandula, mag ik jouw baan in de kinderopvang dan? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:41

Nimue schreef:
Lavandula, mag ik jouw baan in de kinderopvang dan? Haha!

Ja hoor Haha! Moet je wel naar Amsterdam komen Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:45

@Nimue: ik ken dat wel ja. Dan hebben ze het over een enorme banengroei... ja in de sectoren waar ik dus niet in zit, daar vragen ze alleen maar heel jonge mensen met bergen ervaring... en daar liep ik dus elke keer op vast.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:36

Ja, precies. Banengroei in bepaalde sectoren, maar in 'mijn' richting valt het wel mee. Er is wel e.e.a. te vinden in de uitgeefwereld enzo, maar dat is allemaal in Amsterdam of Houten... terwijl ik eigenlijk heel graag nog een jaartje wil blijven wonen waar ik nu woon (Zeeland). Ik heb best wat steden binnen bereik (Bergen op Zoom, Roosendaal, Breda, evt. Goes en Dordrecht), dus je zou denken dat daar wat te vinden zou moeten zijn, maar het wil niet heel erg vlotten.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:23

en zodra je straks wat hebt.. vliegen de vacatures om je oren..

Heb net mn cv maar op non actief gezet.. Administratieve sector doet het blijkbaar goed (al vraag ik me af wat er gaat gebeuren als er bij de postbank/ING en Fortis/ABN straks zoveel mensen eruit vliegen)

Veelal wordt er ook een opleiding op HBO niveau of hoger verwacht, met toch wel 3 jaar ervaring.. en dan het liefste iemand van 20.. Koe

Het is idd wel netjes als ze afbellen. Vooral als je toch hoort dat ze positief verder zijn. Toch kan ik me het voorstellen, als het elke x zo dicht bij is en dan net omdat er iemand toch wat dichterbij staat ,de baan weer voor je neus weg gaat, dat je daar ook flink gefrustreerd van kan raken.

Blijf iig duimen voor de rest Knipoog

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:16

Ik moet de komende 6 weken nog stage lopen en dan ben ik ook klaar (nouja, ik rond m'n niveau4 opleiding af met niveau3 diploma Bloos ).
Ben wel al aan het rondkijken en bellen, alleen heb ik geen idee dat ik wil doen Bloos
Liever eigelijk niks met het diploma wat ik nu behaald heb, ben blij dat ik uit die branche ben (bloemschikken).. liever nog iets in de tuinbouw o.i.d. maar nooooit meer in een winkel

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 13:32

Ik heb woensdag een gesprek gehad. Volgende week zijn er nog een paar gesprekken met andere kandidaten, afwachten dus.
Vind het wachten wel spannend, nu ga ik twijfelen of ik wel de goede dingen gezegd heb enz.