Ben benieuwd. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Ben benieuwd. 
gefeliciteerd 
x_Katja_x schreef:Ik ga binnenkort naar een voorlichting van de opleiding, 1 probleempje; ik voldoe niet aan de toelatingseisen. Maar misschien valt er op school wat te regelen..?
Had ook nog even een vraagje.. Krijg je nou, omdat het een bbl is, voor je stage betaald?
Beetje stomme vraag maar heb zelf een bol opleiding gedaan met hoop stage maar daar kreeg ik geen cent voor![]()
En denken jullie dat ziekenhuizen het toestaan dat mensen een dagje komen meelopen om te kijken hoe ze het vinden? Het lijkt me nl. wel erg leuk maar weet het niet 100% zeker zeg maar..
Er zijn ook mensen die via het mbo komen of van de HAVO, dus je hoeft niet perse eerst een jaar HBO gedaan te hebben.
dat heeft ook weinig met zorg/medisch te maken
ik ga het gewoon proberen! niet geschoten is altijd mis!
Born2BCrazy schreef:@enny: nee dat snap ik..
maar ik bedoelde, dat ik niet een zorg/medisch gerelateerde opleiding heb gedaan zeg maar.
Gaat dit 'punten' kosten? Bij bv de sollicitatie
dan belemmert het alleen maar het zicht. Je moet het allemaal een beetje technisch bekijken (niet dat je vergeet dat het om een patiënt gaat). Ik vind het bijv erg mooi om de incisie te zien, omdat je dan alle lagen onder de huid te zien krijgt 1 voor 1 totdat je bijv. in de buik komt. Je moet iig niet gaan denken, oh wat vies of wat eng! Want dan ga je gegarandeerd van je stokje. (ik was de eerste keer meekijken zo bang dat ik het het eng zou vinden of zou flauwvallen, dat ik door de zenuwen al bijna van mn stokje ging. Is helemaal goedgekomen
) 

enny schreef:Born2BCrazy schreef:@enny: nee dat snap ik..
maar ik bedoelde, dat ik niet een zorg/medisch gerelateerde opleiding heb gedaan zeg maar.
Gaat dit 'punten' kosten? Bij bv de sollicitatie
Nee hoor, er zijn ook mensen die vanuit een administratieve functie kwamen. Ik zou het gewoon proberen als ik jou was! En tegen het bloed kunnen, vind je het leuk om operaties om tv te zien? Ik heb altijd het idee dat als mensen zeggen dat ze niet tegen bloed kunnen dat komt omdat ze dan een link leggen met pijn. Maar bloed is echt niet eng om te zien, tijdens een ok is het meestal juist erg irritantdan belemmert het alleen maar het zicht. Je moet het allemaal een beetje technisch bekijken (niet dat je vergeet dat het om een patiënt gaat). Ik vind het bijv erg mooi om de incisie te zien, omdat je dan alle lagen onder de huid te zien krijgt 1 voor 1 totdat je bijv. in de buik komt. Je moet iig niet gaan denken, oh wat vies of wat eng! Want dan ga je gegarandeerd van je stokje. (ik was de eerste keer meekijken zo bang dat ik het het eng zou vinden of zou flauwvallen, dat ik door de zenuwen al bijna van mn stokje ging. Is helemaal goedgekomen
)
), maar ja kan me voorstellen dat als je het bij een ander doet, het minder eng is.
, het enige wat je verder moet kunnen is tellen... Moet nl wel weten waar al je instrumenten en gazen blijven tijdens de ok. Het is idd handig om mee te kunnen kijken van te voren, maar in de ziekenhuizen waar ik werk/ gewerkt heb wordt dat niet gedaan. Vandaar dat ik het dagje meelopen niet ken
Maar bij patiënten is het toch anders om te zien gelukkig.