NHB Deurne

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mentjuh

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:59

of heet da nou bol :S ik weet t niet ik zat iig intern..

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:08

bol is intern en bbl is werken en leren!

ken trouwens ook een meisje die super gemotiveerd was en deurne deed maar er ook mee wilde stoppen toen... ze deed echt haar best voor de opleiding maar school werkte gewoon ook echt niet mee...

ik heb de bol gedaan en vond school ook niet echt meewerken...ze zijn me wel 10 keer vegeten dingen thuis te sturen en dat is best wel frustrerend als je dan op je stagen moet horen dat er een terugkomdag is Ach gut

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:10

Ik wil ook naar Deurne over 2 jaar.. Maar wat voor vakkenpakket moet je er nou iig voor hebben ?!

Moet er ook Wiskinde in je vakkenpakket er voor zitten .. ?

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:14

ja wiskunde moet je volgens mij wel hebbe..

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:15

Owho, dan heb ik denk ik wel een heel groot probleem.. Nja, als iemand het zeker weet hoor ik het graag !!

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:16

Ik ben dus ook gestopt (verhaal paar blz terug) maar ik ben zeer zeker waanzinnig gemotiveerd!!! Ik wil nog altijd in de paarden, en ben er van overtuigd dat als dat niet mijn ding is dat ik daar allang achter zou moeten zijn. Mijn stage (die ik dus niet officieel afmaakte) heb ik verder gedaan op een bedrijf bij mij in de buurt waar ik zo ongeveer bij het interieur hoor(de). 6 maanden lang, van smorgens vroeg tot savonds laat gewerkt, en hard! Vrije dagen?! Daar deed ik niet aan, ik ging eerst uitslapen (dat had ik wel gruwelijk nodig) maar was daarna gewoon weer tot half 8 op stal te vinden! Ook nu ik op school zit. Regelmatig ben ik om 11 uur thuis. Omdat ik na school mn eigen beestje te doen heb, en zo af en toe nog een paardje rijd wat bij ons in pension staat en dan heb ik ergens anders nog 2 paarden staan die ik rijd. Als je dan niks meer voor 'het wereldje' over hebt weet ik het ook niet meer, maar ik doe t wél zonder Deurne!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:20

Kit_for_ever schreef:
Ik ben dus ook gestopt (verhaal paar blz terug) maar ik ben zeer zeker waanzinnig gemotiveerd!!!

Kit_for_ever schreef:
Als je dan niks meer voor 'het wereldje' over hebt weet ik het ook niet meer, maar ik doe t wél zonder Deurne!

ik denk er precies hetzelfde over! maar ik wil niet in de paarden werken onder een baas , maar dan echt iets voor mezelf! en dat gaat me zeker lukken ook!!!

mag ik trouwens vragen wat voor opleiding je nu doet? ik heb namelijk na deurne niks meer ondernomen vanwege het feit dat ik echt niks anders wist Bloos

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:22

Weten jullie of je Wiskunde voor Deurne nodig hebt ?!

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:24

Dat zal zeker niet meevallen!! Om zomaar voor jezelf te beginnen. Om paarden van mensen te rijden te krijgen, zul je je zelf toch in de kijkert moeten rijden. Hiervoor denk ik dat het het handigst is om eerst voor een baas te rijden (als je zon baan vinden kan) en daar (jonge) paarden te starten te krijgen en zo je naam opbouwen en daarna je eigen bedrijfje te starten.

Nu doe ik Directiesecretaresse/Managementassistent. Vreselijk saai, en zo ontzetten níét mijn ding.. Bleh.. Maargoed. We doen het voor een goed doel. En dit vakgebied is iets waar áltijd werk in te vinden is, waar je er (bijna) nóóit uitgegooid word bij gedwongen ontslagen, en je een lekker cent verdienen gaat!!! Dat waren voor mij de zwaarst wegende punten waarvoor ik voor deze opleiding heb gekozen.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:24

Wiskunde moet ja..

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:27

Klote, nja wiskunde niet gekozen dus ja,, nja.. jammer dan ga het wel proberen met wat anders..

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:27

Kit_for_ever schreef:
Dat zal zeker niet meevallen!! Om zomaar voor jezelf te beginnen. Om paarden van mensen te rijden te krijgen, zul je je zelf toch in de kijkert moeten rijden. Hiervoor denk ik dat het het handigst is om eerst voor een baas te rijden (als je zon baan vinden kan) en daar (jonge) paarden te starten te krijgen en zo je naam opbouwen en daarna je eigen bedrijfje te starten.

als je wil rijden ja Haha! maar goed ik zoek het ook niet in het rijden Knipoog en hoezo zal dat niet meevallen? ligt aan je thuis situatie he... als ik wil kan ik morgen voor mezelf beginnen Clown maar goed echt alles moet meezitten en dat doet het nou nog ff niet Ach gut

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:30

Wat wil je dan voor jezelf gaan doen? Keuringsklaar maken ofsow? Thuissituatie speelt idd een belangrijke rol. Maar als dat bij jou thuis geen probleem is, valt er al een behoorlijk 'probleem' af

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:30

mentjuh schreef:

MBO heb je geen wiskunde voor nodig, alleen biologie.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:35

Kit_for_ever schreef:
Wat wil je dan voor jezelf gaan doen? Keuringsklaar maken ofsow? Thuissituatie speelt idd een belangrijke rol. Maar als dat bij jou thuis geen probleem is, valt er al een behoorlijk 'probleem' af

het grootste probleem valt dan af zullen we maar zeggen! ben ook wel naar een manege wezen kijken om te gaan exploiteren maar dat was toen echt 10 keer niks wat een bouwval Clown ... manege lijkt mij het leukste en daar ga ik nog steeds voor... dat is 1 van de redenen dat ik thuis nog niks doe... te weinig vraag naar in mijn omgeving! eerst even verder kijken en flink hobby-en en daarna of thuis een handelsstal op te zetten met oa. ook zadelmak maken en keuringsklaar maken of mijn droom manege Haha!

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:43

Goudvarken schreef:
mentjuh schreef:

MBO heb je geen wiskunde voor nodig, alleen biologie.

Ow, das dan wel beter.

Ik snap namelijk helemaal de balle niet van Wiskunde..

Blessed_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 20:23

zeg goudvarken, jij zei dat het logisch is dat de stallen en tralies schoongemaakt moeten worden, maar moet dit dan ten koste van je paard, paard komt toch voor alles (check paar blz terug een verhaal waar je die tralies vandaan heb)

Ik weet in ieder geval dat ik niet naar deurne ga, mij te duur voor wat je krijgt... uit al jullie verhalen

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:25

Hoe bedoel jij paard komt voor alles? Genoeg tijd voor je paard hoor overdag!!!!!!!!

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:30

meer dan genoeg tijd daarvoor, stallen schoonmaken doe je op vrijdagmiddag, voordat je weg gaat en alles klaar is.
Dit ook voor het welzijn van het paard, want een schone stal is ook gezonder dan een stal vol met rotzooi?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:33

ben ik helemaal mee eens! deurne mag dan wel "zijkerig" zijn met de hele verzorging om het zo maar te zeggen, maar een paard hoort gewoon schoon tuig om te hebben en in een schone stal te staan! wie dat trouwens voor deurne nog niet heeft geleerd kan denk trouwens beter thuis blijven Clown

Blessed_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 20:39

Goudvarken schreef:
meer dan genoeg tijd daarvoor, stallen schoonmaken doe je op vrijdagmiddag, voordat je weg gaat en alles klaar is.
Dit ook voor het welzijn van het paard, want een schone stal is ook gezonder dan een stal vol met rotzooi?

Dat paard had was een beetje verkouden en snotterig in dat soort opzichten bedoel ik

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:40

ik snap niet waar je op doelt?

Blessed_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 20:44

mentjuh schreef:
ik heb ook op deurne gezeten ik deed de paardensport opleiding..
na 1 jaar ben ik ook opgestapt (samen met ongeveer 3 kwart van de klas!!) de administratie is poedersuiker oke maar de school zelf ook! dat vind ik nog veel erger.. de lessen zijn niet eens veel waard.. als je 2 maanden dressuur les krijg leer je volgens mij meer dan een heel jaar op deurne.. de springlessen waaren zeer onverantwoord waardoor de ziekenwagen vaak genoeg in de bak stond.. stage's zijn ook super slecht geregeld. normaal als een school een klacht binne krijgen over een stage plek word er gekeken of het zo is en als wel gaat die van het lijstje af maar bij deurne dus niet! hoe slecht de plek ook is er word de periode daarna gewoon weer iemand naartoe gestuurd... en als je voor het eerst op school komt denkje jezus die stallen zijn mooi ja da komt omdat je hem iedere week met een borstel met water van top tot teen schoon moet schrobbe en de tralies met een tandenborstel!!! ik kwam een keer op school aan smorgens stond mijn paard ziek ik stal.. heel zijn mond en neus opgezwolle kwam allemaal slijm uit dus ik wilde een dierenarts! zeggen ze neeeej eerst je stal uitmesten daarna naar je paard kijken.. WAT EEN BULL oliebol!! en dan constand zeggen dat je paard voor gaat.. rare mensen.. somige mensen namen 2 paarden mee 1 voor spring 1 voor dress.. dus vaak sond 1 van de parden een dag of paar dagen stil maar denk maar niet dt je die na school nog ff mag rijden. je mag echt alleen rijden in de lessen anders niet.. en voor het longeren moet je een briefje gaan halen voor wanneer hoe lang welk paard en waar je gaat longere anders mag dat ook al niet.. zegge ze zet maar in de stapmolen. dus taat er maar 1 daar en als je weet hoeveel paarden er staan is het echt niet mogelijk om je paard iedere x in de molen te zetten.. de leraren zijn ook niet bepaald aardig als het goed gaat kan er geen complimentje van af maar als je het fout doet word je gewoon uitgescholden ze schreeuwen naar je alsof je een stuk vuil bent. je zadel, hoofstel en bit moet iedere les perfect schoon zijn anders word je de les uitgezet. zelfs als je bandages niet helemaal perfect zitten.. en dat terwijl je nog geen 10 min krijgt om op te zadelen en in de rijbaan te staan.. geld voor je paard t zelfde moet ook perfect schoon zijn geen vlekje of vuiltje in de staart.. bijna onmogelijke opgaven in 10 min.. de lessen daaromheen stellen trouwens ook geen ruk voor als t terijn niet echt schoon in krijg je les in vegen en mag je heel t terijn nog een keer gaan vegen! ja zo kan ik het ook netjes houden.. en de studie is daarna ook nog is gigantisch duur zeker de sport.. maar k heb dus dat papiertje niet maar overal waar ik gesolliciteerd heb ben ik gewoon aangenomen (paarden bedrijven) maar ik zeg het je je verdient er geen zak mee en t is lichamelijk nog al zwaar en de meeste mensen maken op die manier gewoon misbruik van je..

Lees dit berichtje maar...

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:44

Ik ben gezakt voor mn stal-schrob-diploma!!!! Vork

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:46

ja schoonmaken doe je op vrijdag, en als die ziek is ga je naar de DA, ik zie het verband niet.