Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Kit_for_ever schreef:Ik ben dus ook gestopt (verhaal paar blz terug) maar ik ben zeer zeker waanzinnig gemotiveerd!!!
Kit_for_ever schreef:Als je dan niks meer voor 'het wereldje' over hebt weet ik het ook niet meer, maar ik doe t wél zonder Deurne!
Kit_for_ever schreef:Dat zal zeker niet meevallen!! Om zomaar voor jezelf te beginnen. Om paarden van mensen te rijden te krijgen, zul je je zelf toch in de kijkert moeten rijden. Hiervoor denk ik dat het het handigst is om eerst voor een baas te rijden (als je zon baan vinden kan) en daar (jonge) paarden te starten te krijgen en zo je naam opbouwen en daarna je eigen bedrijfje te starten.
maar goed ik zoek het ook niet in het rijden
en hoezo zal dat niet meevallen? ligt aan je thuis situatie he... als ik wil kan ik morgen voor mezelf beginnen
maar goed echt alles moet meezitten en dat doet het nou nog ff niet
mentjuh schreef:ja wiskunde moet je volgens mij wel hebbe..
Kit_for_ever schreef:Wat wil je dan voor jezelf gaan doen? Keuringsklaar maken ofsow? Thuissituatie speelt idd een belangrijke rol. Maar als dat bij jou thuis geen probleem is, valt er al een behoorlijk 'probleem' af
... manege lijkt mij het leukste en daar ga ik nog steeds voor... dat is 1 van de redenen dat ik thuis nog niks doe... te weinig vraag naar in mijn omgeving! eerst even verder kijken en flink hobby-en en daarna of thuis een handelsstal op te zetten met oa. ook zadelmak maken en keuringsklaar maken of mijn droom manege
Goudvarken schreef:mentjuh schreef:ja wiskunde moet je volgens mij wel hebbe..
MBO heb je geen wiskunde voor nodig, alleen biologie.
Goudvarken schreef:meer dan genoeg tijd daarvoor, stallen schoonmaken doe je op vrijdagmiddag, voordat je weg gaat en alles klaar is.
Dit ook voor het welzijn van het paard, want een schone stal is ook gezonder dan een stal vol met rotzooi?
mentjuh schreef:ik heb ook op deurne gezeten ik deed de paardensport opleiding..
na 1 jaar ben ik ook opgestapt (samen met ongeveer 3 kwart van de klas!!) de administratie is poedersuiker oke maar de school zelf ook! dat vind ik nog veel erger.. de lessen zijn niet eens veel waard.. als je 2 maanden dressuur les krijg leer je volgens mij meer dan een heel jaar op deurne.. de springlessen waaren zeer onverantwoord waardoor de ziekenwagen vaak genoeg in de bak stond.. stage's zijn ook super slecht geregeld. normaal als een school een klacht binne krijgen over een stage plek word er gekeken of het zo is en als wel gaat die van het lijstje af maar bij deurne dus niet! hoe slecht de plek ook is er word de periode daarna gewoon weer iemand naartoe gestuurd... en als je voor het eerst op school komt denkje jezus die stallen zijn mooi ja da komt omdat je hem iedere week met een borstel met water van top tot teen schoon moet schrobbe en de tralies met een tandenborstel!!! ik kwam een keer op school aan smorgens stond mijn paard ziek ik stal.. heel zijn mond en neus opgezwolle kwam allemaal slijm uit dus ik wilde een dierenarts! zeggen ze neeeej eerst je stal uitmesten daarna naar je paard kijken.. WAT EEN BULL oliebol!! en dan constand zeggen dat je paard voor gaat.. rare mensen.. somige mensen namen 2 paarden mee 1 voor spring 1 voor dress.. dus vaak sond 1 van de parden een dag of paar dagen stil maar denk maar niet dt je die na school nog ff mag rijden. je mag echt alleen rijden in de lessen anders niet.. en voor het longeren moet je een briefje gaan halen voor wanneer hoe lang welk paard en waar je gaat longere anders mag dat ook al niet.. zegge ze zet maar in de stapmolen. dus taat er maar 1 daar en als je weet hoeveel paarden er staan is het echt niet mogelijk om je paard iedere x in de molen te zetten.. de leraren zijn ook niet bepaald aardig als het goed gaat kan er geen complimentje van af maar als je het fout doet word je gewoon uitgescholden ze schreeuwen naar je alsof je een stuk vuil bent. je zadel, hoofstel en bit moet iedere les perfect schoon zijn anders word je de les uitgezet. zelfs als je bandages niet helemaal perfect zitten.. en dat terwijl je nog geen 10 min krijgt om op te zadelen en in de rijbaan te staan.. geld voor je paard t zelfde moet ook perfect schoon zijn geen vlekje of vuiltje in de staart.. bijna onmogelijke opgaven in 10 min.. de lessen daaromheen stellen trouwens ook geen ruk voor als t terijn niet echt schoon in krijg je les in vegen en mag je heel t terijn nog een keer gaan vegen! ja zo kan ik het ook netjes houden.. en de studie is daarna ook nog is gigantisch duur zeker de sport.. maar k heb dus dat papiertje niet maar overal waar ik gesolliciteerd heb ben ik gewoon aangenomen (paarden bedrijven) maar ik zeg het je je verdient er geen zak mee en t is lichamelijk nog al zwaar en de meeste mensen maken op die manier gewoon misbruik van je..