Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Mies7 schreef:@palousa-boy:
Wat die inzet betreft ben ik het absoluut met je eens. Ik begeleid momenteel 2 stagiaires (niet van Deurne, maar wel een paardenhouderij-opleiding) die niet bepaald gemotiveerd overkomen en ook totaal geen inzicht in werkzaamheden hebben. Dan denk ik ook wel eens dat ze misschien niet de juiste keus gemaakt hebben wat opleiding betreft...
AmmieJ_ schreef:Moet wel zeggen dat je zeker ns een paar meer stagiares moet krijgen dan. Ook moet ik wel zeggen, dat het leven niet bepaald licht is op een paardenbedrijf.
Mijn stageperiode was ik over 30paarden, + mn begeider die er een paar reed. Nationaal en internationaal op concour en op stal stonden er dan ook zeker nog wat te wachten. En die stallen worden niet vanzelf schoon!
Ik liep 6dagen in de week stage van half 8 sochtends tot een uur of 7/8 savonds!
En zeker krijg jij je studie vergoed. Zelfs wanneer je natijd meteen gaat werken komt er nog heel wat bij! Als je je bonnetjes goed bewaart!
Kan zeker Deurne aanraden. De lessen zijn goed, zowel theorie als praktijk. Wanneer je eenmaal in het ritme zit kom je e rniet meer uit!
palousa_boy schreef:ik bedoel maar, ik kom uit de tijd dat stagiares nog gewoon in het weekend moesten werken, dan had je 11 dagen gewerkt, mocht je 3 dagen vrij.
nu moeten ze het hele weekend vrij en moeten ze om 5 uur naar huis want anders zijn ze te laat voor de bus (die elk half uur rijd) en moeten ze op vrijdag vrij want dan moeten ze naar de ponyclub en woensdag middag hebben we priveles dus of ze dan woensdag de hele dag vrij willen..
het gaat toch nergens meer over?
millennium schreef:palousa_boy schreef:ik bedoel maar, ik kom uit de tijd dat stagiares nog gewoon in het weekend moesten werken, dan had je 11 dagen gewerkt, mocht je 3 dagen vrij.
nu moeten ze het hele weekend vrij en moeten ze om 5 uur naar huis want anders zijn ze te laat voor de bus (die elk half uur rijd) en moeten ze op vrijdag vrij want dan moeten ze naar de ponyclub en woensdag middag hebben we priveles dus of ze dan woensdag de hele dag vrij willen..
het gaat toch nergens meer over?
Wat vreselijk kort om de bocht zeg. Om even een voorbeeld aan mijzelf te geven (en ik denk dat bij velen uit mijn klas dit hetzelfde is): Zelf doe ik de opleiding MBO/HBO Paardensport, ik werk 12 dagen achter elkaar en heb dan 2 dagen vrij, daarnaast heb ik bewust gekozen om intern te zijn om zo vol in het bedrijf te kunnen zitten. Maar nee, mijn werkdag stopt niet om 5 uur, ik werk gewoon door tot alles klaar is. Dit kan een keertje half 5 zijn, maar ook net zo goed half 7 worden als ik nog les moet geven aan het einde van de middag en andere instructeurs die op stal werken ook, en er dus nog gewoon gevoerd, geveegd en dekens gewisseld moeten worden. Vind trouwens je andere reacties ook aardig heftig. Misschien is het niet verkeerd om eens verder te kijken dan je neus lang is: er zijn genoeg stagieres die wèl hard werken. En zekere weten dat je in "jouw tijd" er ook stagieres tussen had zitten zonder instelling, motivatie en ga zo maar door.
Daarnaast, een stagiere blijft een stagiere, geen werknemer. Je kan nou niet eenmaal alles van een stagiere verwachten als van een werknemer welke je al jaren in dienst hebt. Maargoed, er zijn gelukkig nog genoeg stagieres die wel lekker de handen uit de mouwen steken, hard werken, Geen "5 uur dus ik ben klaar" mentaliteit hebben en ook niet hoort zeuren.
En @ pinuts: ik betaal mijn opleiding (dus die 5000 euro voor die 6 maanden dat je op school zit) ook zelf. Het betalen van mijn opleiding gaat via mijn ouders: hun betalen eerst, en ik los hun af door elke maand toch een fors bedrag van mijn (deels geleende) geld van de IB groep in te leveren bij hun. Zonder extra lening van de IB groep had ik nou niet deze opleiding kunnen volgen.
Lisa_Caro schreef:Ojee Jeffrey je maakt me nu wel bang hoor![]()
Wat voor beoordeling zou je mij dan geven?
palousa_boy schreef:sorry dat ik het zeg maar ik ben allerminst kort door de bocht, ben gewoon duidelijk, ik ben zeer ontevreden en als ik ze een beoordeling mee zou moeten geven dan gaan ze niet erg vrolijk naar huis zal ik je zeggen.
wij hebben al besloten om niet meer dan 2 stagiares tegelijk te hebben lopen omdat ze elkaar alleen maar van hun werk af houden, het poetsen van 40 paarden gebeurd in een half uur, in die tijd kan je net alle dekens af en weer op doen..
als paarden drukkingen hebben, dat valt ze gewoon niet op, schimmel, daar poetsen ze gewoon overheen en gaan naar het volgende paard..
we hadden tot voorkort 2 dagen in de week het groenhorst college was dat geloof ik lopen om op ons bedrijf voor de practijklessen.
1 groep heeft het gewoon voor elkaar dat niemand ze meer les wil geven omdat ze elke week weer een ander smoesje hebben om niet te hoeven rijden of te mennen, als ze dan niet rijden gaan ze ergens op een hoekje een peuk staan roken, tijdens de theorie zitten ze te eten en te smsen en zo kan ik nog wel even door gaan..
dit geld dan voor 10 van de 12 leerlingen, er zijn er 2 die wel iets willen doen, maar gewoon de dupe zijn van de rest en dus ook gewoon het hele jaar voor niks gekomen zijn.
een duidelijke omschrijving van de ongemotiveerde jeugd..
gilberke schreef:en op veel bedrijven moet nog wel echt met de hand gemest worden molens en rijbanen onder houden te worden met anme door stageres.