Paardenschool Deurne

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

Re: Paardenschool Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:46

5000 euro per jaar?? Dan moet je verdomd veel geld hebben ( of je pappa en mamma) om daar te kunnen komen zeg!! pff..

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:47

Mies7 schreef:
@palousa-boy:
Wat die inzet betreft ben ik het absoluut met je eens. Ik begeleid momenteel 2 stagiaires (niet van Deurne, maar wel een paardenhouderij-opleiding) die niet bepaald gemotiveerd overkomen en ook totaal geen inzicht in werkzaamheden hebben. Dan denk ik ook wel eens dat ze misschien niet de juiste keus gemaakt hebben wat opleiding betreft...

zeg maar rustig dat ze gewoon de verkeerde keuze hebben gemaakt..
maar zoiets simpels als loop-lijnen (hoe verplaats ik me van a naar b) daar kunnen ze nog nieteens over nadenken.

ik zou denken van goh, als ik met een kruiwagen mest over het erf moet, laat ik dan de kortste weg nemen zodat je zo min mogelijk hoeft te vegen..
er zijn echt mensen die zo dom zijn om 20 meter om te rijden, de kruiwagen omdraaien (van trekken naar duwen) door middel van een grote halve cirkel, en dan een meter voor de mesthoop erachter komen dat de halve inhoud ernaast is gevallen.. en dus het halve erf weer mogen vegen.. er vervolgens achter komen dat het al half 5 is (jaja de bus gaat om 5 uur weg) vervolgens gaan omkleden en haar make-up bijwerken en tja, dat vegen, dat doen de andere wel want ik moet weg.

dit is echt gebeurd, daar val je toch van achterover?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:54

AmmieJ_ schreef:
Moet wel zeggen dat je zeker ns een paar meer stagiares moet krijgen dan. Ook moet ik wel zeggen, dat het leven niet bepaald licht is op een paardenbedrijf.

Mijn stageperiode was ik over 30paarden, + mn begeider die er een paar reed. Nationaal en internationaal op concour en op stal stonden er dan ook zeker nog wat te wachten. En die stallen worden niet vanzelf schoon! Clown
Ik liep 6dagen in de week stage van half 8 sochtends tot een uur of 7/8 savonds!

En zeker krijg jij je studie vergoed. Zelfs wanneer je natijd meteen gaat werken komt er nog heel wat bij! Als je je bonnetjes goed bewaart!

Kan zeker Deurne aanraden. De lessen zijn goed, zowel theorie als praktijk. Wanneer je eenmaal in het ritme zit kom je e rniet meer uit!

tuurlijk zijn er ook nog mensen die wel willen, maar helaas is dat maar een handje vol in dit kleine landje.

en tuurlijk is het leven in de paardenhouderij zwaar, maar die stagiares die worden nog heel erg ontzien van het echte zware werk dus in mijn ogen proeven ze slechts aan de werkelijkheid..
-ze hoeven niet met de hand uit te mesten
-ze hoeven geen rijbanen te onderhouden
-ze hoeven geen trainingsmolens te onderhouden
-ze hoeven geen stallen te ontsmetten
-ze hoeven geen hooi te lossen

en ga zo maar ff door, ze hebben echt niks te klagen

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 23:58

Jep ze zijn er wel! Geen twijfel. Toch wou ik even laten horen dat er zeker goede zijn. (niet om mezelf de hemel in te prijzen)

@ Pinuts: Vraag eens rond aan studenten van het NHB hoe hun rondkomen om de school te betalen. En daarnaast misschien hun eigen paard erbij. Er zitten er wat tussen die gescheiden ouders hebben, helemaal geen ouders meer hebben en er zitten er tuurlijk wat tussen die het geld tot aan hun nek hebben.

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:20

Ook ff reactie @ pinuts: Dit is geen opleiding die alleen voor stinkend rijke mensen is weggelegd. Ik ben niet stinkend rijk, mijn ouders ook niet. En zo zijn er veel meer leerlingen, die het lesgeld ook zelf ophoesten. Voordat ik naar deurne ging heb ik met mijn moeder rond de tafel gezeten en eens gekeken of deurne meer zou kosten dan dat ik de Havo af zou maken (ben na 4havo gestopt) het kwam erop neer dat deurne zelfs goedkoper uitkwam, dan dat ik de havo af maakte! Denk aan: stalgeld, lessen, studiebegeleiding (was geen held in leren, vandaar dat ik stopte).. Het is ook geen particuliere school meer. Er zijn zoveel verschillende opleidingen, je wordt breed opgeleid. Dus het is niet meer alleen voor mensen, zoals vaker gedacht/gezegd worden, die heel veel talent hebben! Er zitten mensen op de sportopleiding, die niet geweldig kunnen rijden. Maar die mensen kunnen super lesgeven! Administratief zijn ze goed en ga zo maar door.. Je kunt ook andere talenten hebben, dan alleen m.b.t het rijden!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 12:08

palousa_boy schreef:
ik bedoel maar, ik kom uit de tijd dat stagiares nog gewoon in het weekend moesten werken, dan had je 11 dagen gewerkt, mocht je 3 dagen vrij.
nu moeten ze het hele weekend vrij en moeten ze om 5 uur naar huis want anders zijn ze te laat voor de bus (die elk half uur rijd) en moeten ze op vrijdag vrij want dan moeten ze naar de ponyclub en woensdag middag hebben we priveles dus of ze dan woensdag de hele dag vrij willen..

het gaat toch nergens meer over?

Wat vreselijk kort om de bocht zeg. Om even een voorbeeld aan mijzelf te geven (en ik denk dat bij velen uit mijn klas dit hetzelfde is): Zelf doe ik de opleiding MBO/HBO Paardensport, ik werk 12 dagen achter elkaar en heb dan 2 dagen vrij, daarnaast heb ik bewust gekozen om intern te zijn om zo vol in het bedrijf te kunnen zitten. Maar nee, mijn werkdag stopt niet om 5 uur, ik werk gewoon door tot alles klaar is. Dit kan een keertje half 5 zijn, maar ook net zo goed half 7 worden als ik nog les moet geven aan het einde van de middag en andere instructeurs die op stal werken ook, en er dus nog gewoon gevoerd, geveegd en dekens gewisseld moeten worden. Vind trouwens je andere reacties ook aardig heftig. Misschien is het niet verkeerd om eens verder te kijken dan je neus lang is: er zijn genoeg stagieres die wèl hard werken. En zekere weten dat je in "jouw tijd" er ook stagieres tussen had zitten zonder instelling, motivatie en ga zo maar door.
Daarnaast, een stagiere blijft een stagiere, geen werknemer. Je kan nou niet eenmaal alles van een stagiere verwachten als van een werknemer welke je al jaren in dienst hebt. Maargoed, er zijn gelukkig nog genoeg stagieres die wel lekker de handen uit de mouwen steken, hard werken, Geen "5 uur dus ik ben klaar" mentaliteit hebben en ook niet hoort zeuren. Lachen

En @ pinuts: ik betaal mijn opleiding (dus die 5000 euro voor die 6 maanden dat je op school zit) ook zelf Lachen . Het betalen van mijn opleiding gaat via mijn ouders: hun betalen eerst, en ik los hun af door elke maand toch een fors bedrag van mijn (deels geleende) geld van de IB groep in te leveren bij hun. Zonder extra lening van de IB groep had ik nou niet deze opleiding kunnen volgen. Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:10

sanneman.. 5000 euro is enorm veel, ik betaal voor mijn opleiding 1000.. Ik krijg echt het idee dat je wel veel geld moet hebben, ( en een eigen paard toch?) Als het anders is zeg je t maar, maar ik moet al moeite doen om mijn school te kunnen betalen.. Krijg zwaar t idee dat je wel rijke ouders moet hebben

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 18:29

Nee dat is niet zo Knipoog.. 5000 euro is ook enorm veel! maar voor mij was deurne goedkoper dan dat ik thuis zou blijven (de vele kosten die erbij kwamen).. Ik heb idd een eigen paard. Ik krijg stufie en heb ook nog een lening hierbij lopen. Om mijn eigen paard af te kunnen betalen aan mijn ouders, en mijn ouders weer bij de bank. Dus de opleiding en het eigen paard+alle spullen is niet geheel zonder offers Knipoog

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:22

Een schoolpaard huren is ook nog een optie Lachen

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:29

Ja oke, maar in mijn ogen schiet je daar toch niks mee op.. Als je tenminste verder in de sport wilt!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:38

daar heb je een punt, maar ik doelde meer op dat je niet een eigen paard hoeft te hebben voor deurne.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:31

ik snap niet zo goed waarom deurne goedkoper is dan thuis blijven zitten( dan kan je immers ook werken)

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:10

In mijn geval viel dat goedkoper uit, qua kosten.. als ik thuis zou blijven zitten dan moet ik uiteraard ook lessen, school betalen, stalling, studiebegeleiding.. die kosten waren nog meer als deurne.. snap je? en ik wou heel graag verder in de paarden. Zit nu in mijn laatste jaar en heb al een baan aangeboden gekregen dus voor mij maakt t allemaal niet meer uit Knipoog

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:15

Ik vind ook dat je een opleiding niet daarop moet uitzoeken Bloos
Je gaat ervoor of niet is mijn mening... En als het te hoog gegrepen is zijn er echt wel oplossingen (lening bij de ibg, een leenpaard van een fokker bijv etc etc) Wie echt wil is creatief en red zich wel Knipoog

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:21

millennium schreef:
palousa_boy schreef:
ik bedoel maar, ik kom uit de tijd dat stagiares nog gewoon in het weekend moesten werken, dan had je 11 dagen gewerkt, mocht je 3 dagen vrij.
nu moeten ze het hele weekend vrij en moeten ze om 5 uur naar huis want anders zijn ze te laat voor de bus (die elk half uur rijd) en moeten ze op vrijdag vrij want dan moeten ze naar de ponyclub en woensdag middag hebben we priveles dus of ze dan woensdag de hele dag vrij willen..

het gaat toch nergens meer over?

Wat vreselijk kort om de bocht zeg. Om even een voorbeeld aan mijzelf te geven (en ik denk dat bij velen uit mijn klas dit hetzelfde is): Zelf doe ik de opleiding MBO/HBO Paardensport, ik werk 12 dagen achter elkaar en heb dan 2 dagen vrij, daarnaast heb ik bewust gekozen om intern te zijn om zo vol in het bedrijf te kunnen zitten. Maar nee, mijn werkdag stopt niet om 5 uur, ik werk gewoon door tot alles klaar is. Dit kan een keertje half 5 zijn, maar ook net zo goed half 7 worden als ik nog les moet geven aan het einde van de middag en andere instructeurs die op stal werken ook, en er dus nog gewoon gevoerd, geveegd en dekens gewisseld moeten worden. Vind trouwens je andere reacties ook aardig heftig. Misschien is het niet verkeerd om eens verder te kijken dan je neus lang is: er zijn genoeg stagieres die wèl hard werken. En zekere weten dat je in "jouw tijd" er ook stagieres tussen had zitten zonder instelling, motivatie en ga zo maar door.
Daarnaast, een stagiere blijft een stagiere, geen werknemer. Je kan nou niet eenmaal alles van een stagiere verwachten als van een werknemer welke je al jaren in dienst hebt. Maargoed, er zijn gelukkig nog genoeg stagieres die wel lekker de handen uit de mouwen steken, hard werken, Geen "5 uur dus ik ben klaar" mentaliteit hebben en ook niet hoort zeuren. Lachen

En @ pinuts: ik betaal mijn opleiding (dus die 5000 euro voor die 6 maanden dat je op school zit) ook zelf Lachen . Het betalen van mijn opleiding gaat via mijn ouders: hun betalen eerst, en ik los hun af door elke maand toch een fors bedrag van mijn (deels geleende) geld van de IB groep in te leveren bij hun. Zonder extra lening van de IB groep had ik nou niet deze opleiding kunnen volgen. Lachen

Niemand ontkend dat er ook goede stagiares zijn. Maar ook ik moet zeggen dat ik keer op keer weer slechte stagaires met een slechte instelling over de vloer heb. Ik heb even zitten tellen en van de afgelopen 10 zat er 1 goede bij en 1 redelijke.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:29

sorry dat ik het zeg maar ik ben allerminst kort door de bocht, ben gewoon duidelijk, ik ben zeer ontevreden en als ik ze een beoordeling mee zou moeten geven dan gaan ze niet erg vrolijk naar huis zal ik je zeggen.

wij hebben al besloten om niet meer dan 2 stagiares tegelijk te hebben lopen omdat ze elkaar alleen maar van hun werk af houden, het poetsen van 40 paarden gebeurd in een half uur, in die tijd kan je net alle dekens af en weer op doen..
als paarden drukkingen hebben, dat valt ze gewoon niet op, schimmel, daar poetsen ze gewoon overheen en gaan naar het volgende paard..

we hadden tot voorkort 2 dagen in de week het groenhorst college was dat geloof ik lopen om op ons bedrijf voor de practijklessen.
1 groep heeft het gewoon voor elkaar dat niemand ze meer les wil geven omdat ze elke week weer een ander smoesje hebben om niet te hoeven rijden of te mennen, als ze dan niet rijden gaan ze ergens op een hoekje een peuk staan roken, tijdens de theorie zitten ze te eten en te smsen en zo kan ik nog wel even door gaan..

dit geld dan voor 10 van de 12 leerlingen, er zijn er 2 die wel iets willen doen, maar gewoon de dupe zijn van de rest en dus ook gewoon het hele jaar voor niks gekomen zijn.

een duidelijke omschrijving van de ongemotiveerde jeugd..

Lisa_Caro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:34

Ojee Jeffrey je maakt me nu wel bang hoor Nagelbijten / Gniffelen
Wat voor beoordeling zou je mij dan geven? Schijnheilig

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:53

Lisa_Caro schreef:
Ojee Jeffrey je maakt me nu wel bang hoor Nagelbijten / Gniffelen
Wat voor beoordeling zou je mij dan geven? Schijnheilig

haha om ook nog maar wat positiefs te zeggen Tong uitsteken, hier heb je nou een stagiar waar je wel wat aan heb.
die komt in dr vakantie gewoon rijden omdat ze het leuk vind, blijft gewoon tot het werk af is en is wel geinteresseerd..

ik heb liever jou 2 dagen in de week dan dat ik elke dag 10 van die ongeinteresseerde mensen heb rond lopen.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:06

palousa_boy schreef:
sorry dat ik het zeg maar ik ben allerminst kort door de bocht, ben gewoon duidelijk, ik ben zeer ontevreden en als ik ze een beoordeling mee zou moeten geven dan gaan ze niet erg vrolijk naar huis zal ik je zeggen.

wij hebben al besloten om niet meer dan 2 stagiares tegelijk te hebben lopen omdat ze elkaar alleen maar van hun werk af houden, het poetsen van 40 paarden gebeurd in een half uur, in die tijd kan je net alle dekens af en weer op doen..
als paarden drukkingen hebben, dat valt ze gewoon niet op, schimmel, daar poetsen ze gewoon overheen en gaan naar het volgende paard..

we hadden tot voorkort 2 dagen in de week het groenhorst college was dat geloof ik lopen om op ons bedrijf voor de practijklessen.
1 groep heeft het gewoon voor elkaar dat niemand ze meer les wil geven omdat ze elke week weer een ander smoesje hebben om niet te hoeven rijden of te mennen, als ze dan niet rijden gaan ze ergens op een hoekje een peuk staan roken, tijdens de theorie zitten ze te eten en te smsen en zo kan ik nog wel even door gaan..

dit geld dan voor 10 van de 12 leerlingen, er zijn er 2 die wel iets willen doen, maar gewoon de dupe zijn van de rest en dus ook gewoon het hele jaar voor niks gekomen zijn.

een duidelijke omschrijving van de ongemotiveerde jeugd..

Oke, met deze uitleg snap ik je, maar je vorige reacties kwamen (op mij althans) over alsof er geen enkele stagiere meer deugd welke uit een paardensport gerelateerde opleiding komt. Lachen

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:11

Nou ik moet zeggen ik heb wel eens tegelijkertijd stagen gelopen met iemand en die kon er ook wat van...
Bijna altijd te laat, moest ook weer vroeg naar huis. Ze meldde zich 1/3 van de tijd ziek! En als ik er dan naar vroeg zei ze dat ze geen zin had Clown Een inzet van 0,0 en het dan gek vinden dat ze een flutbeoordeling kreeg en dat ze daar een aantekening naar school hadden gemaakt. Meisje is niet geschikt voor de paardenwereld Sigaar

Stage lopen is bij veel bedrijven een wisselwerking. Doe je goed je best krijg je daar veel voor terug. Helaas is het bij sommige bedrijven nog steeds zo dat je word gezien als werkkracht en dat je alleen vuile klusjes mag opruimen en weinig leert. Maar daar leer je ook weer van; Hoe het niet moet dus Clown
Ik heb 1 zo'n stage adres gehad en moet zeggen. Als ik ooit een stagair heb/krijg dan zorg ik dat diegene veel ziet van het bedrijf, maar ook ziet dat het ook hard werken is...

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:18

Nou leg je het prima uit PalousaBoy,

Om een voorbeeld aan mezelf te geven, ik heb ook geen eigen paard. Een paard van een particulier die niet wist of ze wou stoppen met rijden, beestje is nu 10.. en ze had m al sinds 11maand.. als ze zou stoppen word paardje verkocht en als ze het dan toch mist is ze dr eigen vertrouwde paardje kwijt. Beestje liep met dr beetje recreatief dressuur en in de bossen.
Heb m nu al sinds augustus 2007 en ben er heel erg blij mee. Alle kosten komen voor mij, de verzekering wordt gedeeld door ons twee. Kortom een prima uitkomst. Zadels zijn tegenwoordig ook niet meer een rib uit je lijf als je goed zoekt!

Zoals al eerder werd gezed, creatief zijn en dan lukt het wel!!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:26

En er zijn bijv ook soms wel eens fokkers die een leuk paard willen uitlenen voor meerdere jaren sport. Maar dan moet je ook wel serieus willen rijden... En een leuk paard hoeft ook geen wereldprijs te kosten. Goed rondkijken doet wonderen. Of een paard met een schoonheidsfoutje. Of als je van erg gevoelig houd staat er nu nog een super beest op mp voor 1450 euro! Vanaf de foto is het een super beest, je moet er alleen mee om kunnen gaan Knipoog

gilberke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:12

ik zit zelf ook in deurne de sport opleiding
we zijn echt niet rijk en hebebn ook goed moeten over leggen hoe we het zouden kunnen gaan doen.
natuurlijk heb ik ook ooit adgen dat ik baal van deurne maar dat maakt zig vaak meteen weer goed.
en de stage zijn gewoon super als je van te voren alles goed over lecht en afspreekt en natuurlijk ook op papier zetten.
en sommige mense moeten nu een maal nog meer leren dan een ander op een stage bedrijf.
ook zijn er mense die niet zo zelf verzekerd zijn om uit zigz elf iets te gaan onder nemen.
faal angste enzo en dat hebben nog meer mense dan dat je denkt.
natuurlijk zijn er ook mense die te lui zijn om iets uit te voeren of je komt zelfs mense tegen die nog nooit wat met paarden gedaan hebben en dan vindt ik hetw el een beetje gek dat je iets in de paarden gaat doen.
ik ben ooit een meisje tegen gekomen wat niet kon vegen.
@ palousa_boy ( bokito) bij jou komt het nog al over of er gewoon geen goeie stageres meer zijn of in ieder geval niet zo goed als jij bent.
en op veel bedrijven moet nog wel echt met de hand gemest worden molens en rijbanen onder houden te worden met anme door stageres.

en even over mijn speling voor dat die op merkinge weer komen de nederlandse lessen op school zijn goed.

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:00

Haha de nederlandse lessen zijn zeker goed. En voor dislecten zijn er speciale regels Knipoog

En zeker zijn er dus mensen ja die hun paard uitlenen. Alleen moet je het goed op papier hebben staan. De schoolpaarden zijn ook verreweg van verkeerd hoor! Wanneer het niet klikt vraag je een gesprekje aan om te kijken of er een ander voor je beschikbaar is! Veel schoolpaarden hebben kwaliteiten en kennen veel knopjes. Het is alleen niet voor de sport. Wedstrijden op school mag je ermee starten, HC. Verder niet. Wanneer je heel getalenteerd bent zonder eigen paard is er een kans dat je deel mag wezen van het sportteam en krijg je een paard van school mee op wedstrijden en op de stage.

Als je gaat uitrekenen wat jouw stalling kost in een jaar, je lessen kostten in een jaar en je hoefsmid bla bla bla, dan kom je op ongeveer hetzelfde neer. Jouw tenue moet je rekenen als je gewone paardrijkledij.
Wanneer jij thuis je stalling moet betalen denk ik dat je wel heel wat meer kwijt bent dan die 1500 euro per jaar op school. Muv vakanties natuurlijk.
Als ik hier mn paard voor een jaar wil stallen ben ik ommeweg rond de 3000euro kwijt per jaar. Op school betaal je de helft en bij de meeste stages niks. Dus ben je alleen in de vakantieperiode stallinggeld kwijt. Hier zal dat zo'n 500 euro zijn (alle vakantiedagen in een jaar)
Wanneer jij de rijlessen op school vergelijkt met je lessen thuis dnek ik dat je ook wel wat goedkoper uit bent.

Het is een rekensommetje die je even serieus moet opschrijven op papier. Dan weet je of het nou écht wel zo duur is als jij denkt.
Een OV kaart krijgt elke 18+ leerling, dan maakt het niet uit of je nou 30euro of 5euro normaal gesproken voor je OV kwijt bent. Reiskosten zullen dus ook niet veel verschillen Lachen

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 23:33

gilberke schreef:
en op veel bedrijven moet nog wel echt met de hand gemest worden molens en rijbanen onder houden te worden met anme door stageres.

ik zeg ook niet dat het nergens meer hoeft, ik zeg alleen dt ze bij ons heel erg worden ontzien van het zware werk
dus als ze het nu al zwaar vinden, dan staat ze nog heel wat te wachten zegmaar, dat bedoel ik te zeggen eigenlijk.

maargoed, even wat anders, allemaal de beste wensen en een goed, hippisch 2009