Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Century schreef:Wij geven er een als we twijfelen aan je technische kennis, of willen inschatten waar je ongeveer staat. Maar dat is gewoon echt programmeren in de taal en framework die je in je werk ook gaat gebruiken, dus sluit 100% aan.
(IT-functie)
Dat vind ik helemaal niet raar ofzo.
Muiz schreef:Wat zouden jullie doen? Een mail sturen met blijk van interesse en vragen of en wanneer er vacatures komen? Juist afwachten?
Luxorvalkje schreef:Muiz schreef:Wat zouden jullie doen? Een mail sturen met blijk van interesse en vragen of en wanneer er vacatures komen? Juist afwachten?
Staat er een algemeen HRM nummer in de vacature?
Dan zou ik die even bellen.
Het kan zomaar zo zijn dat de vacaturehouder nu op vakantie is, en dus geen gesprekken kan voeren. En dat daarom geen vacature open staat.
pluisje88 schreef:Aan assesments ga ik niet meer meedoen. Heb er 3x 1 gedaan maar ik heb er een ongelofelijke hekel aan. Dan testen ze zogenaamd je niveau maar je krijgt vooral reken en technisch inzicht vragen. Daar scoor ik heel slecht op. Ik heb een hbo diploma en hbo+ werk en denkniveau. Ik heb ervoor gekozen om niet door te gaan naar de uni in verband met dat ik zo slecht ben in rekenen. Ze laten je dan die toetsen doen en dan zeggen ze nou, je niveau valt wel een beetje tegen. Mbo+ meer is het niet. Maar het stukje taal scoorde je wel heel behoorlijk op. Rekenen is duidelijk niet jouw ding. Euh nee duh dat zei ik vooraf al. “Ja dat klopt. Maar de score is niet hoog genoeg voor deze functie.
“Euh maar ik heb gesolliciteerd op een hr functie. Waarom moet ik dan zo hoog scoren op wiskunde/rekenen/logisch inzicht?
Ja dat wist ze zelf ook even niet. Maar de werkgever die wil dat graag. Nou prima maar dit was mijn laatste vaardigheidstest. Ik ga het niet meer doen. Wat een flauwe kul. Ik heb dat hbo diploma niet bij een pakje boter gekregen zegmaar..
Sjofel schreef:Limburg is helaas echt te ver.
In een straal van 20/30 km (ligt er aan welke kant op) vanaf Zaltbommel zoek ik ongeveer.
Roosch schreef:Joh, gek dat je het daar op hebt laten stuklopen he.400 euro..
Bij m'n huidige functie ben ik er haast 900 euro bruto op vooruit gegaan, en ging 2 uur minder werken. Dik tevreden mee.
Die assessments heb ik ook nog nachtmerries van trouwens. Wat een hel.
Plukje schreef:Ik ben als, ouderwetse, manager niet zo’n voorstander van bellers. Ik vermoed dat dat komt omdat ik wat visueel ingesteld ben en om een goede indruk te krijgen van iemand wil ik gewoon een CV en brief zien. Daarna bel ik zelf de sollicitant om ofwel uit te nodigen ofwel nog wat vragen te stellen voordat ik uitnodig. In dat gesprek is er voor de sollicitant voldoende ruimte om vragen te stellen.
Als ik word gebeld komt dat nooit helemaal lekker uit qua timing en zit ik met mijn gedachten bij andere zaken. Aan mezelf merk ik dat iemand zeker geen streepje voor heeft door te bellen, misschien zelfs het tegenovergestelde.
Overigens bel ik zelf wel razendsnel als ik geïnteresseerd ben in de sollicitant. Sowieso binnen 24 uur, maar vaak wel sneller.