Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
daantjuhhh schreef:Ik snap niet waarom dat dan niet voor ingevuld is?
Ze weten mijn loon wel, maar niet wat ik hun betaald heb? Volgens mij heb ik niks betaald. Ik krijg elke maand 59€ vanwege mijn huis.
Gnome schreef:Normaal wordt je aanslag van het lopende jaar gewoon ingevuld want dat weten ze inderdaad. Waaruit leidt je af dat je nu voor de zorgverzekeringswet wat moet invullen? Geloof dat dat normaal alleen voor zzp etc is.
Dallista schreef:kosseh schreef:Ik moet betalen.. door beleggingen.
Wel gek, ik heb namelijk over het jaar gezien verlies op die beleggingen gehad en dan moet ik als nog betalen...
Wellicht vanwege het feit dat de peildatum 1-1-2022 is, en niet 1-1-2023, dus het gaat over je beleggingen van 2021. En dat was (“helaas”) over het algemeen een goed jaar voor beleggingen.
Edit: nu ga ik zelf ook twijfelen. Maar waar slaat die peildatum van begin van het jaar anders op?
kosseh schreef:Dallista schreef:Wellicht vanwege het feit dat de peildatum 1-1-2022 is, en niet 1-1-2023, dus het gaat over je beleggingen van 2021. En dat was (“helaas”) over het algemeen een goed jaar voor beleggingen.
Edit: nu ga ik zelf ook twijfelen. Maar waar slaat die peildatum van begin van het jaar anders op?
Moet ik ook nog even uitzoeken hoe ze het berekenen.
In 2021 ingestapt en heb het jaar met 10,8% verlies afgesloten.
In 2022 2,0% verlies ten opzichte van begin van dat jaar. 12,7% verlies ten opzichte vanaf beginnen met beleggen.
Maakt dus eigenlijk niet uit welke ik pak, soweiso geen winst gemaakt. Betalen over m'n zogenaamde winst voelt wel heel gek daardoor.
Ben benieuwd of meer mensen daar tegen aan lopen.
Gitana schreef:Ik kreeg vorig jaar erg veel terug maar moet nu een klein bedrag betalen.
Zou een rekening in het buitenland (waar ze de hoogte niet van kunnen zien, maar waar maar weinig op staat) invloed kunnen hebben hier op?
Muronia schreef:Ik mag heel fors gaan betalen, dat komt even als een hele onaangename verrassing. Het blijkt dat de inkomensafhankelijke combinatiekorting (dat woord hoorde ik vandaag voor het eerst) is doorgelopen terwijl mijn kind ouder dan 12 is geworden. De belastingadviseur en de website van de belastingdienst zeggen dat dit normaal automatisch stopt, maar dat is bij mij natuurlijk weer niet gebeurd. Ik wist niet eens dat ik het kreeg, heb van van alles verstand maar niet van belastingen. Gevolg is dat ik 2600 euro mag gaan betalen en er even 200 euro in de maand op achteruit ga (ik heb dat nu meteen handmatig zelf stop gezet). Tot zover de vakantieplannen voor dit jaar dan. Ik wacht wel even voordat ik hem instuur. Dacht er ook eens mooi op tijd bij te zijn dit jaar
Joanne1987 schreef:Ik ga me er een dezer dagen aan wagen, ben heel benieuwd...
Een kennis vermelde dat ik de kosten van de fysio op kan geven. Ik moet elk jaar een flink aantal behandelingen zelf betalen, maar heb hier nooit over nagedacht. Weet iemand of dit klopt?
assie schreef:Joanne1987 schreef:Ik ga me er een dezer dagen aan wagen, ben heel benieuwd...
Een kennis vermelde dat ik de kosten van de fysio op kan geven. Ik moet elk jaar een flink aantal behandelingen zelf betalen, maar heb hier nooit over nagedacht. Weet iemand of dit klopt?
Klopt. Niet vergoede ziektekosten mag je opgeven. Geef dan ook je reiskosten even op.