Bij welke baan heb je het kortst gewerkt en waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 22:41

5 minuten achter de douane in de horeca op Schiphol. :') Toen ze mijn vers geplande rooster erbij pakten en ik hoorde dat ze me op tijdstippen hadden ingepland waarbij ik fysiek helemaal niet aanwezig kon zijn terwijl ik dit bij mijn sollicitatie duidelijk had aangegeven, mocht ik weer naar huis.

Kreeg die ook niet betaald dus die telt eigenlijk niet.

Heb ook nog eens 2.5 dag bij een slager gewerkt. Heel apart. Ik weet niet meer precies hoe het is gelopen, maar ze trokken van alles voor me uit de kast. Kreeg flink contant betaald, werd met de auto thuis afgezet, ze waren lyrisch over me en na de derde dag heb ik niks meer gehoord. :=

DHL ook maar 2 maanden volgehouden, postbezorgen was niks voor mij, dus wat betreft snap ik jou ook wel, fjordjes.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 22:49

Drie maanden in de bibliotheek toen ik 17 was, weet eigenlijk de naam van de functie niet, maar ik moest de boeken die ingeleverd waren terug in de schappen zetten. Helaas liep ik in de eerste week thuis brandwonden op, waardoor ik 2 maanden niet kon werken. Na herstel weer gelijk aan de slag gegaan, eind van de 3e maand had ik plots buikgriep waarbij het er van alle kanten uitkwam en meldde ik me ziek. Kort erna kon ik op gesprek komen en werd ik ontslagen, omdat ik in de tijd dat ik er werkte meer afwezig was dan aanwezig. Werd er ook nog op gewezen dat ik niet genoeg met het team had gecommuniceerd toen ik thuis lag te herstellen. >;) Het team bestond uit een paar andere jonge mensen met dezelfde functie die ik natuurlijk amper gezien had en die ook nooit aan mij gevraagd hebben hoe het gaat. Mijn baas stuurde ik wel met regelmaat een update hoe het ging. Vond dat zo raar, ik snap best dat ze van me baalde, maar een beetje meer begrip was wel aardig geweest. :')

Sherivey

Re: Bij welke baan heb je het kortst gewerkt en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 23:00

Een week, bij Bakker Bart.
Ik had voor ik daar kwam werken al een vakantie gepland staan na mijn eerste werkweek. Was geen probleem.

Wat wel een probleem was, was dat ik met voedselvergiftiging terug kwam.
Hing de hele dag boven de wc en liep erbij als een slappe dweil.
Toen ik me ziekmeldde kreeg ik te horen "dat ik me moest vermannen en ze daar ook gewoon een wc hadden"

Nou ben ik al iemand die zich vreselijk schuldig voelt als ze eeb keer ziek is... maar mensen hun broodjes serveren tussen het kotsen door lijkt me ook niet heel smakelijk. :o

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 23:17

Mijn kortste baantje was via een uitzendbureau bij een buffelkaasmaker.. Na een summiere uitleg van deksel erop, sticker plakken en volgende, bleek dat ze tussentijds een ander soort kaas aan het verpakken waren, waar dus ook een ander stickertje op moest... Tsja, als je er nog geen uur aan het werk bent, weet je dat niet (was ook weinig verschil te zien). Gelijk grote mond.. Na 8 dagen had ik het wel bekeken... Onaardig personeel, lange dagen en zeer eentonig werk, in een hal met constant herrie... Voor mij ongeschikt :=

Op mijn 14e begonnen met een 6 daagse krantenwijk, 4 jaar volgehouden
Vanaf mijn 17e tot mijn 29ste bij de Mac gewerkt
Van 2010 tot 2021 manegelessen gegeven, 1 a 2 dagen in de week
Tussendoor, toen ik 27 was, nog een 6 maanden bij postnl gewerkt als chauffeur.. Waren meer uren beloofd, kreeg ze niet, maar kon ook niet zo snel wat anders vinden...
Daarna 3,5 jaar achter de vuilniswagen aangehobbeld. Erg leuk werk, meeste waren leuke collega's, maar via uitzendbureau, wat betekende dat ik op een gegeven moment erg weinig werd ingepland..
In juli dit jaar besloten om maar weer mijn oude en vertrouwde baantje op te pakken bij MaccieD :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 23:39

Twee weken, bij een bekende ruitersportzaak.
Meehelpen het hele pand klaar maken voor de opening, alles moest er nog in.
Ik had al 4 dagen bij mijn oude werkgever gemaakt en dat ik na 9 dagen achter elkaar te hebben gewerkt en meer dan 90 uur te hebben gemaakt een soort van “instorte” daar hadden ze geen boodschap aan.
Leuk was ook, dat ik de dag voor een trouwerij ontslag kreeg. Heb daar nog staan te janken ook (uiteraard uit het zicht)

Ik wilde die baan zooo graag en was zo blij toen ik m kreeg. Toen wel, nu zou ik er niet meer willen werken.

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 06:02

Benfan schreef:
een dag in een bakkerij, grote fabriek. Ik werd ergens neergezet en moest broden op karren leggen die naar winkels gingen. Ik had geen idee welk brood welke was, en blijkbaar had alles ook zijn eigen plek. Werd niet geroepen voor een pauze, en werd alleen maar met de nek aangekeken Had veel eerder weg moeten gaan.

en een dag in een wasserette voor ziekenhuistextiel. Laat ik nu allergisch zijn voor wasmiddel. Nooit zo blij geweest met uitslag over mijn armen. Dikke bulten, helemaal rood met witten koppen erop.. man.. en wat een poedersuiker bedrijf was dat. Hoorde van mensen die daar werkte dat de drogers niet goed zijn geaard.. dus je krijgt elke keer een loeier van een statische schok als je de machine opentrok.

en een paar dagen als stalhulp bij een 'bekende' ruiter hier in Emmen. Ik was stalwerk al gewend, dus ik wist wel hoe en wat. Maar als je door de eigenaar word uitgescholden door de fout van een ander.. vanaf een paard! We hebben netjes de stal afgemaakt en zijn toen naar school gefietst om de boel uit te leggen. Bedrijf is die dag nog uitgeschreven als stageplek, bleken vaker dingen te gebeuren.

Ik heb ook zo'n ervaring bij een 'bekende' ruiter in Emmen. Heb alleen wel 6 week stage vol gehouden .... geen idee of het de zelfde is.
Wel minst leerzame stage ooit

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 08:02

In een plantenkwekerij. In 3 maanden achterstallig werk van een half jaar verwerkt, alles eigen gemaakt, systeem uitgedokterd voor ze (voorganger was zwanger en kwam niet meer terug achteraf). Het was mijn eerste nieuwe baan na 8 jaar bij een bedrijf te hebben gewerkt. Deze werd overgekocht en ik kon niet met die nieuwe visie samenwerken, en door mijn ziektewet konden we afscheid van elkaar nemen.
De plantenkwekerij leek in het begin wel de juiste keus. Maar toen ik meer wilde gaan werken en eigenlijk te snel was voor het werk dat ze boden, sloeg de sfeer om. Ik werd uitgescholden, bedreigd met hoge kosten (voor de aangeschafte bureaustoel bijvoorbeeld) en ik was nergens toe in staat, enz.

Toen heb ik de eer aan mezelf gehouden, nog 3 dagen uitgewerkt vanwege een belangrijk bezoek voor certificering. Dat had ik immers allemaal voorgewerkt. En toen heb ik ze bedankt. Ik mocht dezelfde dag nog stoppen, maar dat vond ik niet netjes.
Ze vonden zichzelf 'te goed voor deze wereld', zoals ze zelf benoemde. Nou dan ga je iemand niet zo behandelen.

Paar maanden thuis gezeten (gelukkig nog uitkering wegens ziektewet en eigen webshop), heel veel gesolliciteerd .. en nu een ontzettend toffe baan waar ik alweer bijna een half jaar werk en van 9 naar 20 uur ben gegaan :D

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 08:33

Wat leuk om iedereens verhalen zo te lezen!

Kortste hier was één proefdag als manager in een kattencafe. Leek me zo ontzettend leuk. Eigerenaresse was alleen een ontzettende draak. Onaardig tegen de vrijwilligers die de katten hielpen verzorgen. Daarna stress in de kleine keuken, ze kon nog geen ei koken (3 x fout, te kort, te kort en te lang) en deed toen erg onaardig. Toen ik daarna even uit de keuken naar de voorkant ging, hielp in de bediening en met een medewerker sprak, riep ze me terug. Kreeg een kruisverhoor waar we over hadden gepraat én ze vertelde me dat ik niet met die collega hoefde te praten want zij wist alles beter.

Ze wilde me niet uitbetalen voor de proefden, maar daar ging ik niet mee akkoord. Kreeg een paar dagen later de baan aangeboden, maar heb vriendelijk bedankt. Met zo'n eigenaresse heb je geen vijanden nodig haha

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 08:40

Ik ben niet eens begonnen, telt dat ook? :') ik was aangenomen bij een grote jeugdzorginstelling en ging kennismaken op de school waar ik vanuit de instelling zou komen te werken. Ze waren niet onder de indruk van mijn ervaring, hadden geen zin om me alles te leren (kleine dingen zoals met Teams werken..), hadden aan de telefoon beloofd dat ik de psychoproblematiek zou gaan krijgen omdat ik daar ervaring mee heb maar in het gesprek bleek dat ze me voor het aannemen van de telefoon en aanvragen van studiefinanciering wilden hebben, en als klap op de vuurpijl kreeg ik commentaar op mijn kledingstijl en zei ze dat een docent mij als leerling behandelde. Die man zei ‘hallo’ tegen me :') het meest bizarre is dat ze me wel wilden hebben, maar alleen omdat ik de enige kandidaat was voor de functie en ze snel iemand nodig hadden. Ik heb vriendelijk bedankt. :')

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 08:44

Het spant erom: of de groentenboer waar ik iedere zaterdag 50kg stoofperen stond te schillen toen ik 15 was, of een lunchroom/juicebar waar ik aangemomen werd als mamager en de toko na een maand failliet ging (niet mijn schuld :') ). Beide baantjes waren een aanfluiting.

Het langst heb ik gewerkt als medewerker horeca in een schouwburg. 10 jaar. Begon als een studentenbaatje, maar uiteindelijk tot ver na mijn studie nog avonden gewerkt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:04

1,5 week via een uitzendbureau bij een bedrijf dat in leaseconstructies voor witgoed deed. Ik heb geen idee meer wat ik vond van het werk, maar de sfeer stond me in ieder geval niet aan. Dus na 1,5 vertrokken en een andere baan gevonden.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:18

2 dagen op een nieuwe basisschool in een minder goede buurt, maar het waren volgens de directeur twee leuke klassen en goed te doen.
Op dag 1 kregen wat kinderen ruzie en vlogen de stoelen door de lucht in de klas ( bovenbouwgroep) en kreeg ik te horen dat die en die morgen terugkwam, nadat hij was geschorst vanwege messentrekken en zus enzo kwam de week daarop terug na schorsing vanwege bende activiteiten.
Op dag 2 werkte ik een onderbouwgroep waar een heel groot deel vd kinderen geen Nederlands sprak en op een stoel zitten en werkjes doen hadden ze ook geen zin in. Ik kwam dus eigenlijk niet toe aan onderwijs geven, maar kreeg vooral veel lichaamsbeweging.
Ik kwam net terug na een Burn-out en wilde wat meer gaan werken. Op advies van mijn eigen directrice daar geprobeerd. Was nml haar oude school. Ben er na die 2 dgn weggegaan. Ik heb ook echt respect voor mensen die op zo’n school graag werken. Het is niet de doelgroep waar ik het het best bij doe zeg maar. Ze begrepen het gelukkig wel.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:48

Op een traingsstal, 1 dag. Nog een wonder dat ik het überhaupt zolang heb volgehouden. De eigenaar was een ontzettend oversekste man en het praat ging maar over 1 ding, de hele dag door... Verder vond hij het normaal om een smerige hooivork in de bil van een paard te rammen toen het paard naar hem dreigde bij het inlopen van de box. Toen hij ook nog een bang paard helemaal in elkaar sloeg was ik er helemaal klaar mee, wat een idioot, not my job...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:56

1 dag ofzo in de thuiszorg.
Meneer vond het fijn om zijn deur op slot te draaien toen ik er was, het was een regelrecht zooitje en toen ik zijn kat aan het aaien was kreeg ik te horen dat meneer wilde dat hij dat poesje was...

En 1 keer proefgedraaid zonder uitbetaald te worden. Strandtent eigenaar deed alleen maar proefdraaien op eigen kosten. Had ie wel lekker goedkoop personeel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 10:11

Bij een transport bedrijf op de HR afdeling. Leek me echt leuk, maar tegendeel bleek waar.
Het was erg saai, eentonig, ieder proces was beschreven waardoor je zelf niet mocht nadenken. Ben er na 2 weken weg gegaan.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 10:15

3 dagen ik werkte alleen ik verkocht aardbeien, mijn baas bracht in de ochtend de aardbeien. Ik werd moe van het staan dus ging ik even achter de tafel zitten. De 3e dag waren het hele slechte aardbeien dat gaf ik door aan mijn baas dus mochten ze heel goedkoop weg.

Ik schaamde me gewoon omdat ik dat moest verkopen, mensen kwamen terug om te klagen. Toen was ik er klaar mee en ben direct gestopt, toen werd er gezegd dat ik alleen maar achter die tafel zat. Dus iemand van dat winkelcentrum hield mij in de gaten. Ik heb ook nooit mij geld gehad.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-22 10:17

Jee sommige verhalen zijn zo bizar, dat je je afvraagt wat voor mensen daar dan wel willen werken. :oo

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 10:50

1 dag bij een handelsstal.
Lag niet aan de stal zelf.
Maar ik was toen 16 en moest een jonge hengst in de stapmolen zetten.
Ging prima, maar op het moment van het touw losklikken rukte hij z'n hoofd weg en brak mijn wijsvinger :')

1.5 week in een snackbar.
De eigenaresse was echt een heks. :evaw:

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 10:52

Als ik proefdagen niet meetel:

Het kortste heb ik gewerkt bij een bepaalde drogisterij. Ik was 16 en had mijn werkkleding nog niet eens binnen, maar na een paar dagen was ik gestopt omdat ik gelijk al enorm werd afgezeken door de manager(het was m'n eerste baan, en ik was niet snel genoeg met spiegelen :+ ).

Deze zomer heb ik erg kort gewerkt bij een zeer bekend pretpark. Ik ben hier met gemixte gevoelens weggegaan, omdat de secundaire voorwaarden erg goed waren en mijn standplaats leuk, met lieve collega's. Echter had ik een parttime contract, en werd ik 3(!) weken lang 6 dagen achter elkaar op shifts van 7 a 8 uur ingepland. Dit was véél meer dan van te voren was afgesproken. Mij was verteld dat ik ook af en toe in de avond zou moeten werken, maar uiteindelijk werd ik vanwege mijn leeftijd exclusief in de avond ingepland. Dankzij de enorme hoeveelheid diensten en de tijdsindeling hiervan i.c.m. het werkrooster van mijn partner zou ik deze 3 weken lang bijna de hele week mijn partner mislopen. Toen ik duidelijk bij mijn manager aangaf dat dit hem niet ging worden i.v.m. het effect wat dat zou hebben op m'n privéleven was de reactie begrijpend maar 'we kunnen hier weinig aan doen'. Hier kwamen nog wat irritaties bij(lang verhaal) waardoor ik uiteindelijk ben gestopt.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 10:58

Twee dagen, in een grote varkenskwekerij op de zeugenstal.

Het werk deed ik opzich goed, kreeg een vast contract aangeboden na de proeftijd (die twee dagen) maar dat heb ik vriendelijk afgeslagen. Het was echt alsof je moest werken in de hel. De varkenstallen (alles binnen in grote loodsen) en zeker de zeugenstallen waren donker en bloedheet. Overal hingen warmtelampen en een nonstop gekrijs van varkens in de stress (want of aan het bevallen, of zeugen die op de biggen stonden die per ongeluk het hekwerk rond het moedervarken binnen gesukkeld waren).

Op de zeugenstal werden elke dinsdag een nieuwe lading biggen geboren door middel van medicatie (bevalling opwekken met injectie). Omdat er geselecteerd werd op grote worpen, werden er ook veel 'krotten' geboren, zo noemden ze biggetjes die al in de baarmoeder stierven en zwart en rot geboren werden. Door de grote worpen, waren de biggen zelf aan de kleine kant. De allerkleinsten zakten daarom met hun pootjes door de roosters waar ze vervolgens in klem zaten, de pootjes zwollen op en dan moest je die arme beestjes uit die roosters proberen te trekken ;( ook onverdoofd castreren, staarten knippen en oormerk schieten hoorde bij de job.

Soit, ik kan er een heel verhaal van maken, maar ik kon het gewoon niet, die arme dieren zo zien afzien (en voor iemand het vraagt, ja al meer dan 18 jaar vegetariër)

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 11:10

Ik ben 10 maanden jeugdbeschermer geweest, dus het uitvoeren van de kinderbeschermingsmaatregelen.
Nou, dat heeft me een hoop gekost zeg. Veels te grote caseload, waardoor je je werk niet goed kan uitvoeren. Iedereen met wie je te maken krijgt, ziet je liever gaan als komen. Iedere week wel een aantal bedreigingen naar mijn hoofd geslingerd... Zat tegen een burn out aan en het heeft me echt jaren gekost om weer een beetje grip te krijgen op moeilijke situaties in het werk (schoot soms in een apathische stand).

Terug overgestapt naar jeugdhulp in het vrijwillig kader en zo ontzettend blij met die keuze! Nu blije gezichtjes, dankbare ouders en je ziet gewoon dat wat je doet een positief effect heeft! *\o/*

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 11:25

Ik heb nog een leuke van eentje waar ik was aangenomen, maar nooit ben begonnen. Laaaang geleden. Ik zou een laatste gesprek hebben op de afdeling (havenbeheer) voor ik er daadwerkelijk zou beginnen, daarvoor had ik alleen maar in het kantoor van HR gezeten. De afdeling bleek te bestaan uit een glazen hokje, waar de chef in zat, en waarin hij zicht had op 3 bureaus, eentje daarvan zou dus mijn plek worden.

Het was er doodstil. Ineens gaat de telefoon, en de twee mannen die aan de bureaus zaten grepen allebei om het snelst om op te nemen. Kennelijk was dit dus het spannendste wat er die dag kon gebeuren, of ze moesten van de chef, dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik mezelf niet in deze doodse sfeer kon zien zitten :+ . Ik heb dus vriendelijk bedankt en ben ergens anders gaan werken.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 11:28

Solleke_Noah schreef:
Twee dagen, in een grote varkenskwekerij op de zeugenstal.

Het werk deed ik opzich goed, kreeg een vast contract aangeboden na de proeftijd (die twee dagen) maar dat heb ik vriendelijk afgeslagen. Het was echt alsof je moest werken in de hel. De varkenstallen (alles binnen in grote loodsen) en zeker de zeugenstallen waren donker en bloedheet. Overal hingen warmtelampen en een nonstop gekrijs van varkens in de stress (want of aan het bevallen, of zeugen die op de biggen stonden die per ongeluk het hekwerk rond het moedervarken binnen gesukkeld waren).

Op de zeugenstal werden elke dinsdag een nieuwe lading biggen geboren door middel van medicatie (bevalling opwekken met injectie). Omdat er geselecteerd werd op grote worpen, werden er ook veel 'krotten' geboren, zo noemden ze biggetjes die al in de baarmoeder stierven en zwart en rot geboren werden. Door de grote worpen, waren de biggen zelf aan de kleine kant. De allerkleinsten zakten daarom met hun pootjes door de roosters waar ze vervolgens in klem zaten, de pootjes zwollen op en dan moest je die arme beestjes uit die roosters proberen te trekken ;( ook onverdoofd castreren, staarten knippen en oormerk schieten hoorde bij de job.

Soit, ik kan er een heel verhaal van maken, maar ik kon het gewoon niet, die arme dieren zo zien afzien (en voor iemand het vraagt, ja al meer dan 18 jaar vegetariër)

Oef, zo herkenbaar. Ik heb dit bijna tien jaar geleden 17 dagen moeten doen als 'schapenstage' (verloskunde) wat door omstandigheden dus een 'varkensstage' was geworden. Wat een hel. Mijn ouders kwamen een dagje langs, heb ze een rondleiding over de hele boerderij gegeven. Mijn moeder zei daarna tegen de boer, tijdens een bakje koffie met de boer en boerin, dat ze er bijna vegetariër van zou worden (is ze uiteindelijk ook geworden).

Dát is ballen hebben, ik was toen zo verscheurd tussen trots dat mijn moeder zo bad ass was en horror dat ik er nog twee dagen moest lopen hahaha :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 11:31

Maar dat is ook echt onmenselijk gewoon. Wat onwijs stoer van je moeder dat ze dat gezegd heeft!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 11:39

Barbet schreef:
Jee sommige verhalen zijn zo bizar, dat je je afvraagt wat voor mensen daar dan wel willen werken. :oo

Niet iedereen kan voor zichzelf opkomen en wellicht zijn ze om wat voor reden dan ook al blij dat ze en baan hebben. Misschien ook wel bang om daar weg te gaan met het risico weer zonder werk te komen zitten :(

Ik heb het niet slecht waar ik nu zit, maar ik zou het elders wel heel veel beter kunnen krijgen. Desalniettemin blijf ik zitten waar ik zit. Ik ben ooit één keer ergens weg gegaan waar ik eigenlijk best goed zat en het heeft toen bijna 5 jaar en bijna evenveel baantjes geduurd voor ik weer op m'n plek zat. En dat leverde mij allemaal heel veel stress op vanwege de financiële onzekerheid waar dat mee gepaard ging. Ik denk wel twee keer na voor ik dat een andere baan aanneem terwijl ik me hier eigenlijk nog best wel redelijk vermaak.