Er stond 14 minuten, toen werd het 38 en nu is het weer meer dan een uur....
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lolacabana schreef:[ [url=m/KrZd5A.jpg]Afbeelding[/url] ]
Er stond 14 minuten, toen werd het 38 en nu is het weer meer dan een uur....
Danielleeee_ schreef:Fijn dat het ook is gelukt bij jullie! Ik heb me rond half 5 ook aan kunnen melden
mvdende schreef:Danielleeee_ schreef:Fijn dat het ook is gelukt bij jullie! Ik heb me rond half 5 ook aan kunnen melden
Fijn! Ik was een half uurtje later aan de beurt.
Paar errors maar met de F5 toets er uiteindelijk dus doorheen gekomen.
Was nog lastig je opleiding te vinden. Heb verschillende pogingen gedaan met alle nummers/ codes/ namen en opeens werd de opleiding gevonden. Was erg onduidelijk vond ik.
Fitzroy schreef:@mvdende: ga je ook een deel van je Wajong uitkering inleveren nu je je probeert te verbeteren op de arbeidsmarkt? Dat zou wel zo fair zijn.
Echt, ik mag toch hopen dat het UWV mensen die cursussen voor de ‘leuk’ gaan doen, afwijst.
Fitzroy schreef:@mvdende: ga je ook een deel van je Wajong uitkering inleveren nu je je probeert te verbeteren op de arbeidsmarkt? Dat zou wel zo fair zijn.
Echt, ik mag toch hopen dat het UWV mensen die cursussen voor de ‘leuk’ gaan doen, afwijst.
UMayDream schreef:Iemand hier die nog de studiekosten af heeft mogen trekken van de belastingaangifte? Ik val net tussen wal en schip: mag geen STAP budget aanvragen want ik ben vorig jaar al begonnen aan de studie, en mag de studiekosten ook niet aftrekken omdat ik recht heb op een lening (zoals bijna alle studenten in Nederland) Inmiddels verbaast het me niks meer met die gierige Rutte, het klinkt allemaal zo mooi maar in feite komt er weinig van terecht.
Cinderella schreef:Ben benieuwd of het UWV een dergelijke aanvraag goedkeurt.
Er moet een link zijn met de arbeidsmarkt en de doelgroepen zijn werkenden en werkzoekenden. Indien je een uitkering ontvangt, omdat je in het geheel niet (meer) kunt werken en er ook geen vooruitzicht op is dat het gaat lukken dan zou het imo logisch zijn als een aanvraag wordt afgekeurd. De cursus draagt niet bij aan je kansen op de arbeidsmarkt.
Er zullen genoeg mensen zijn die het STAP budget willen gebruiken voor de gein. Zo jammer.
Kanzi schreef:Grappig dat je net die studie noemt.![]()
Ik heb zelf een hersenletsel waardoor het me niet meer lukt om in loondienst te werken.
Ik overweeg om zelf iets op te starten met een kleinschalige hondenopvang/uitlaatservice en dan lijkt zo’n opleiding dierenartsassistent me juist heel zinvol om erbij te hebben.
De studie zelf zal me wel lukken, alleen zou ik heel hard struikelen op de stages.
Voor mij zou die studie zonder stages daarom juist de voorkeur hebben omdat ik niet bij een dierenarts wil werken maar de kennis wel een heel fijne aanvulling vind voor een hondenopvang.
Ik kom zelf niet in aanmerking voor Stap omdat ik in het buitenland woon. Heel jammer.
Cinderella schreef:Ik kan me zeker voorstellen dat je met een uitkering in aanmerking kan komen voor het STAP budget. Er zijn namelijk veel verschillende soorten uitkeringen met diverse perspectieven tav de arbeidsmarkt. Een wajong waarbij je volledig bent afgekeurd en nooit zult werken, lijkt mij daar niet onder te vallen.
Heb je gelezen waar de afkorting STAP voor staat? En wat het doel is van dit budget? Vind je dan echt dat jij daar onder hoort te vallen?
Overigens: dat jij de opleiding tot dierenartsassistent zinloos vindt, is jouw mening en die mag je hebben. Of het een feit is, is een tweede. Doet er allemaal niets aan af dat jij dit budget mijns inziens gebruikt voor iets waar het niet voor bedoeld is.En zo zullen er natuurlijk veel meer met jou zijn hoor. Je bent ongetwijfeld niet de enige. Ik gun je echt wel een cursus, maar ik vind niet dat de overheid voor de kosten ervan hoeft op te draaien.