Belastingaangifte 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 09:24

blubblabhoi schreef:
Ik voldoe inderdaad niet aan het urencriterium, ik kom op de helft ongeveer. Zou het ook niet kunnen onderbouwen dat ik er wél aan voldoe helaas.

Ik heb inderdaad KIA kunnen aftrekken van de investering van een MacBook. Dat scheelt ook niet het meeste helaas.

Wat zijn je plannen? Blijf je dit naast je baan doen, of wordt dit een hoofdinkomen? Voldoe je aan de criteria voor ondernemerschap?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 09:26

Arielle_ schreef:
Daar moet je zelf iets voor doen, die voorlopige aanslag? Volgens mij heb ik dat niet gedaan/gekregen namelijk.

Soms wel, maar vaak gaat de BD uit van de gegevens van de voorgaande jaren, en dan leggen ze zelf al een voorlopige aanslag op. In je aangifte kan je ook zien of er op het einde een voorlopige aanslag/teruggaaf wordt verrekend.

Bo_Y

Re: Belastingaangifte 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:24

Ik kom er nog steeds niet in.....

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:31

Ik ook niet...

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:32

Matheno schreef:
blubblabhoi schreef:
Bah ik moet bijna vijf duizend euro betalen.. Ik heb een onderneming naast mijn baan, ik had maar 15 duizend fiscaal resultaat maar zonder aftrekposten moest ik zelfs bijna zeven duizend euro betalen.. -O-

Ik heb vorig jaar het huis van m'n ex overgekocht, ik dacht dat de notariskosten en de kosten voor hypotheekrente wel een deel glad zouden trekken. Niet dus. Zie ik misschien nog wat over het hoofd? Ondernemerschap klinkt nu wat minder rooskleurig. :+

Altijd ongeveer 40% apart zetten van wat je verdient als ondernemer.

Heb ik gedaan, ik had een spaarrekening van zeven duizend euro in de zaak. Helaas kwam mijn ex om de hoek kijken en moest ik hem uitkopen voor onze woning en heb ik toen uit nood dat potje gepakt, anders had ik het geld wel liggen.

Goede les in elk geval. Blijft alleen niet zo veel over van het hele ondernemen. :+

@veerledec: Voorlopig blijft het de bedoeling beide te combineren.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:53

Bo_Y schreef:
Ik kom er nog steeds niet in.....

Ik ook niet..

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:54

ik heb ook gezeik, kwam er net even in. Waren er geen gegevens bekend... en werdt ik eruit gegooid.

ik zelf ben een ondernemer naast een vaste baan. Moet ik dan particulier inloggen of als ondernemer?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 11:26

Ik kom er ook nog steeds niet in.
Inloggen lukt maar daarna kunnen de gegevens niet worden opgehaald 8)7
Geef het op en kijk er later wel naar

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 11:28

Woz waarde van je huis: nog even checken. Ik kan peildatum 1 januari 2020 nemen, maar ik meen gelezen te hebben dat ik peildatum 1 januari 2019 moet hebben. Dit bedrag was ook ingevuld door de belastingdienst zelf. Welke datum moet ik aanhouden?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 11:39

Ik heb problemen met inloggen op de websites van mijn salarisgegevens, komt mede doordat ik met 2 werkgevers te maken heb, die beiden ineens van systeem veranderden, waarbij er eentje ook nog eens iedere maand een ander wachtwoord gebruikt. |o
Van ellende heb ik mijn werkgevers dan ook verzocht om een jaaropgave buiten dat systeem om te sturen... Gelukkig ben ik inmiddels bij 1 werkgever weg, dat scheelt de helft. :')

Zijn er meer mensen die daar problemen mee hebben, of ben ik een fossiel dat uit de tijd geraakt is? |(

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 11:50

Storm schreef:
Woz waarde van je huis: nog even checken. Ik kan peildatum 1 januari 2020 nemen, maar ik meen gelezen te hebben dat ik peildatum 1 januari 2019 moet hebben. Dit bedrag was ook ingevuld door de belastingdienst zelf. Welke datum moet ik aanhouden?

Peildatum 1 januari 2019 voor het aangiftejaar 2020.

Er is nog steeds een storing, dus gewoon nog even afwachten.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 13:19

Dank je wel Veerle!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 13:22

Storm, gefeliciteerd met je verjaardag!

Er is inderdaad nog steeds een storing. Inloggen gaat niet of moeizaam, en er zijn ook veel mensen die opmerken dat hun gegevens niet ingevuld staan. Er was ook nog iets met buitenlandse bankrekeningen, die zouden (per ongeluk? storing?) onterecht toegevoegd zijn.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 13:44

Ik heb net via de app ook even gekeken.

Moet meer dan 1000 euro betalen :?

Alleen echt geen idee waarom. Via de app lijkt het vanuit de box werk te komen.

Ik werk gewoon in loondienst. Dit jaar wel overgestapt van werkgever, goed op gelet dat de loonheffingskorting niet bij beide tegelijk aanstond. 1,5maand overlap gehad van werkgevers.

Als de site het weer doet maar beter gaan uitzoeken waar het vandaan komt.

Ik heb ook nog door het stoppen bij mijn vorige werkgever m'n opleiding terug moeten betalen, dus mogelijk kan ik die kosten nog invoeren.

Gelukkig vond ik belasting berekeken met economie al leuk, dus we komen zelf al aardig ver.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 14:33

Ik had vandaag geblokt om alles in te vullen, maar de website werkt nog steeds niet :') hoop wel dat het voor het weekend weer werkt, dan komt de accountant voor het deel van mijn man als zzper

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 15:35

Hoe betrouwbaar is die app? Ik moet volgens de app terug betalen.. Ben hier echt verbaasd over want ik heb een koop woning, en mijn hypotheekrenteaftrek krijg ik niet op maandelijkse basis terug (dat wil ik altijd in een keer hebben).

In de app kan ik ook nergens de waarde van mijn woning invullen... Moet ik nu in paniek zijn of nog even geduld hebben tot de website het weer doet? :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 15:38

Vroegaaah was de app vooral wanneer je geen bijzondere dingen had (huis gekocht, getrouwd, de jackpot gewonnen). Als je dat wel had gedaan moest je het via de site doen.
Weet niet of ze dat al hebben aangepast..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:24

Nou, ik kon in de app...waar ik voorgaande jaren altijd terug kreeg moet ik nu €76 betalen. :+
Nouja, dat kan ik wel betalen. :')

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:27

Es_ther schreef:
Vroegaaah was de app vooral wanneer je geen bijzondere dingen had (huis gekocht, getrouwd, de jackpot gewonnen). Als je dat wel had gedaan moest je het via de site doen.

Ik heb mijn huis gekocht in 2019, dus de kosten van de koop heb ik al terug gekregen vorig jaar. Maar het gaat me nu om wat je terug zou kunnen krijgen i.v.m. de hypotheek :+ Ik hoop echt dat het niet klopt wat er staat.. anders moet ik even heel diep in de buidel gaan tasten -O-

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:31

Ik moet echt al 3 jaar betalen... Nu dus weer. -O- Snap er geen hol van.
En had ook al een brief gekregen, los van de aangifte? Hoe zit dat? Ging ook nog om een naheffing.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:51

Emita schreef:
Es_ther schreef:

Ik heb mijn huis gekocht in 2019, dus de kosten van de koop heb ik al terug gekregen vorig jaar. Maar het gaat me nu om wat je terug zou kunnen krijgen i.v.m. de hypotheek :+ Ik hoop echt dat het niet klopt wat er staat.. anders moet ik even heel diep in de buidel gaan tasten -O-

Ik zou gewoon over een tijdje even op de site kijken en dan alles goed checken en nalopen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:51

Muurp schreef:
En had ook al een brief gekregen, los van de aangifte? Hoe zit dat? Ging ook nog om een naheffing.

Zonder nadere informatie is daar niets over te zeggen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:58

Ik kwam er gisterenochtend om 6 uur wel direct in en binnen 15 minuten was de aangifte rond. Wij krijgen ook weer €1200,- per persoon terug. Vind dit altijd leuker dan vakantiegeld. :+

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 17:05

Muurp schreef:

Bijverdiensten waar nog geen belasting over betaald is?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-21 17:07

Twee werkgevers of zzp en ern werkgever? Teveel toeslagen gekregen?