Wat wil jij weten over een beroep?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 23:29

Anastasia24 schreef:
Ik ben wel benieuwd naar de mensen die vrachtwagenchaffeur zijn..

Is het rustig werk? Raden jullie het andere aan om te gaan doen?

Ik vraag dit omdat ik helaas snel moe word als ik met mensen werk en veel indrukken krijg.
Is dit op de weg minder en hoe komen jullie thuis na een werkdag van 6-8 uur? Erg vermoeid van de indrukken van de weg\verkeer? of is het te doen en is het wennen? Natuurlijk voor iedereen verschillend.
Ben erg benieuwd, :o


Als je een werkdag van 6-8uur zoekt ben je voor vrachtwagenchauffeur erg aan het verkeerde adres :o

denisesilver

Berichten: 3161
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 23:49

Anastasia24 schreef:
Ik ben wel benieuwd naar de mensen die vrachtwagenchaffeur zijn..

Is het rustig werk? Raden jullie het andere aan om te gaan doen?

Ik vraag dit omdat ik helaas snel moe word als ik met mensen werk en veel indrukken krijg.
Is dit op de weg minder en hoe komen jullie thuis na een werkdag van 6-8 uur? Erg vermoeid van de indrukken van de weg\verkeer? of is het te doen en is het wennen? Natuurlijk voor iedereen verschillend.
Ben erg benieuwd, :o

Ik kan misschien voor mijn vader antwoorden?

ZZP-er op de bakwagen, soms ook de vrachtwagen met oplegger, caddy of bus. Hij heeft aantallen jaren geleden een herseninfarct gehad, wat je nu ook merkt aan dat hij vermoeider thuis komt nadat hij op de bus of caddy heeft gereden (toen het nog 130 was). Hij wordt sneller moe bij meer indrukken, maar daar merken we eigenlijk niets van als hij thuis komt. Langere routes leveren mindere indrukken op dan korte, omdat je ook vaker moet laden en lossen. Als het heel druk op de weg is geweest of hij heeft moeten file rijden, komt hij ook vermoeider thuis.

Ik ben zelf wel eens mee geweest. Heerlijk. Muziek aan en gaan.

Edit: reken er wel op dat het niet zomaar een 6-8 urige werkdag is. Althans, bij mijn vader niet, maar die is natuurlijk ook ZZP-er, dus dat kan anders liggen

Anastasia24

Berichten: 2745
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Wat wil jij weten over een beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 00:07

Super bedankt voor jullie antwoorden ivm vrachtwagenchaffeur! Mag ik vragen hoe het dan ''precies'' in zijn werking gaat? Stomme vraag misschien.. In mijn hoofd is het zeg maar paar uur heen, paar uur terug en natuurlijk het laden en lossen, doelen jullie dan op de files? Of meedere routes die je moet rijden door tekorten waardoor het langere dagen zijn(10 uur?) Is het een mogelijkheid om 's nachts te werken in deze sector of is dat lastig te vinden?
Ik heb veel vragen, excuses, :o

moonsparkle
Berichten: 21864
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-20 00:16

Denk dat het ook aan jezelf ligt, hoe goed kun je namelijk omgaan met rijden in de nacht? Het kan ook heel slaapverwekkend zijn als je dan lange stukken snelweg rijdt. Maar er zijn zeker ook nacht chauffeurs.
Hoe stressvol het is ligt misschien ook aan wat je rijdt. Hoe meer stops hoe meer tijdsdruk omdat je op een x aantal plekken moet zijn en je een beetje afhankelijk bent van de lossers.

Rij je container? Dan zet je die zelf gewoon af, maar ook als je een nieuwe haalt in de haven sta je ook te wachten.

Een bekende van mij heeft zowel pallets gereden, zand en containers, maar het is wel vaak lange dagen maken.

Luxorvalkje
Berichten: 1947
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Wat wil jij weten over een beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 00:28

Ik doe veel met verzorgingsplaatsen vanuit mijn werk. (Die plekken bij tankstations waar altijd vrachtwagens geparkeerd staan.)

De oostblokkers worden echt uitgeknepen. En daar zitten nu ook Portugezen of Filipijnen bij. Krijgen geen plek om te slapen (moet in de cabine terwijl dat van de eu niet mag bij de 45-uursrust). Kunnen nergens een hapje eten (horeca dicht) en je zet niet zomaar een vrachtwagen neer bij de Aldi (gebeurt wel). Plassen kan ook niet (Corona).

Echt heel sneu, en veel bedrijven nemen 0 verantwoordelijkheid voor wie ze in dienst nemen (werkgever chauffeur) of wie ze inhuren om het spul te vervoeren (logistiek). Wijzen allemaal naar elkaar.

En dan bedoel ik dus met name internationaal transport. Niet binnenlands vervoer bij winkels es. Die situatie ken ik niet zo goed.

Kookaburra

Berichten: 5457
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 00:44

En vergeet niet het moment dat je bij een laadlocatie komt en men het spul niet klaar heeft staan. Dan heb je zo een halfuur vertraging te pakken terwijl je een strak schema hebt :=

Ik zit even te denken aan het rijden van vrachtwagens voor werkzaamheden. Zoals voor bodemonderzoek. Dan heb je net een andere werkbalans omdat de werkzaamheden ín de vrachtwagen worden uitgevoerd en de vrachtwagen niet alleen een middel is om items van a naar b te brengen. Maar wellicht wel meer contact met collega's.

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 07:09

Anastasia24 schreef:
Super bedankt voor jullie antwoorden ivm vrachtwagenchaffeur! Mag ik vragen hoe het dan ''precies'' in zijn werking gaat? Stomme vraag misschien.. In mijn hoofd is het zeg maar paar uur heen, paar uur terug en natuurlijk het laden en lossen, doelen jullie dan op de files? Of meedere routes die je moet rijden door tekorten waardoor het langere dagen zijn(10 uur?) Is het een mogelijkheid om 's nachts te werken in deze sector of is dat lastig te vinden?
Ik heb veel vragen, excuses, :o


Ik werk in de distributietak. De dagchauffeurs staan gemiddeld om 7 uur te laden zodat ze ten laatste om 8 uur de baan op kunnen. Als er om 8 uur ergens ver weg gelost moet worden beginnen ze eerder. Daarna gaan ze goederen uitleveren.

De trailers (CE) zullen met name de industrieterreinen doen. Daar zit de crux hem vooral in tijdzendingen, losreferenties die niet kloppen, wachttijden omdat er zoveel wagens voor je staan, van hot naar her gestuurd worden omdat niet duidelijk is waar je moet lossen,eiiindelijk aan de beurt zijn en dan blijkt de zending niet aangemeld en mag je niet lossen. Die zendingen komen mee terug en staan dan in de weg als je de rest moet lossen. Met een citytrailer kan je ook moeilijker bereikbare plaatsen toegewezen krijgen.

De bakwagens (C) hebben de rest, bijvoorbeeld de binnenstad, woonwijken, en overig terrein. De mogelijke problemen spreken voor zich, niet kunnen parkeren, wegomleidingen, binnenstad al dicht en met de pompwagen op en neer lopen met de pallets, bedrijven dicht of particulieren niet thuis etc etc.

Een gemiddelde route is tussen 14 en 17 uur klaar en daarna krijg je klanten toegewezen waar je moet afhalen. Ik zie de eerste chauffeurs om 17 uur terug, er zijn er ook die pas tegen 19 uur of later terug zijn. Als je een korte route hebt ligt er meestal een tweede met zendingen die in de ochtend niet mee konden.

De meeste trailerchauffeurs zijn blij als ze ter afwisseling een landroute mogen rijden. Dat is grote partijen wegbrengen en dan moet je bijvoorbeeld een stuk of 8 adressen gaan beleveren over 2 of 3 provincies. Dat is vaak 6 à 7 uur wegrijden en tot plm 17 à 18 uur door. Veel kilometers, andere omgeving, minder stops. Met de bakwagen komen landroutes zelden voor.

Dan zijn er nog de nachtchauffeurs (CE noodzakelijk, ADR zeer gewenst) . Beginnen om 17 uur om te ondersteunen bij de afhaling bij de klanten. Daarna vervoeren ze 's nachts de goederen naar de andere depots in het land en nemen uiteraard ook weer mee terug. Die goederen moeten diezelfde nacht gesorteerd zijn in de loodsen zodat de dagchauffeurs ze mee kunnen nemen dus ook daar tijdsdruk. Daarnaast veel zelfstandigheid nodig. Als je om 3 uur 's nachts aan de kant van de weg staat met een kapotte wagen kun je maar beter weten hoe je eea repareert en oplost want anders kun je er lang staan. De nachtchauffeurs zijn meestal ergens tussen 3 en 6 terug.

Ik zet expres de tijden erbij want ik hoop dat je ziet dat 6 tot 8 uur eigenlijk niet voorkomt tenzij voor speciale dagen en bijvoorbeeld mensen die therapeutisch reïntegreren.

Er is zeker werk voor nachtchauffeurs, maar dus wel met alle papieren en best ook de nodige ervaring.

Misschien kan iemand anders containers en internationaal transport toelichten uit ervaring?

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 07:20

Kookaburra schreef:
En vergeet niet het moment dat je bij een laadlocatie komt en men het spul niet klaar heeft staan. Dan heb je zo een halfuur vertraging te pakken terwijl je een strak schema hebt :=

Zeg maar gerust 3 uur soms. Wij hadden recent 8 pallets voor de Aldi, we zijn 3 dagen aan het rijden geweest met die ellende omdat de aanmeldingsgegevens niet klopten. Die arme chauffeurs moesten terug naar de zaak komen om ze uit te laden want bij elke stop 8 pallets eruit en er weer in, ofwel heel de bak leegtrekken, pallets in de kop en restant op volgorde er weer in.. Wordt niemand blij van. Maar de rest van de rit loopt volkomen in de soep, want ondertussen wordt er overal druk gebeld om toch maar te mogen lossen, want je wilt er vanaf. En die chauffeur maar wachten....

DeEenhoorn
Berichten: 2944
Geregistreerd: 23-05-13

Re: Wat wil jij weten over een beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 07:50

Leuk topic! Ik heb zelf nog geen vragen maar ik werk in het laboratorium, op dit moment doe ik positief/negatief testen voor covid.

Marjo

Berichten: 37355
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 08:14

Kookaburra schreef:
Marjo schreef:
Leuk topic dit! Ik kan zo geen vragen bedenken, maar vind wel dat ik een leuke en interessante baan heb.

Ik werk op het Mldpunt 144 en ik krijg er volgend jaar ook 112 bij :D
Dus mocht iemand daar vragen over hebben :)

Nu je het zegt..!

Merk je ook verschil tussen bellers die van het platteland komen of ervaring hebben met (landbouwhuis)dieren vergeleken met mensen die weinig kennis van (landbouwhuis)dieren hebben?

Ik kan me zo voorstellen dat er soms wordt gebeld over hele, voor ons, logische dingen. Zoals dieren die in de blubber staan bij een hooiruif tijdens een natte herfst. Of een hond die te dun is terwijl het een sportieve hazewindhond in perfecte conditie is?


Daar kan ik eigenlijk geen uitspraak over doen, omdat ik niet uitzoek waar de melder woont. Ik voer alleen het adres in mijn systeem in en verder niet.

Als we meldingen krijgen over een modderig weiland moeten we zelf gewoon echt goed doorvragen en vragen we naar foto's. Soms komt het voor dat het uiteindelijk wel meevalt maar de melding al is opgemaakt, maar het kan ook zijn dat het juist erger is dan de melder doet blijken.

Bij elke melding moeten we dus echt goed doorvragen. Is er echt geen droge plek? Staat het dier hier 24/7? Hoe ziet ie er verder uit, zit er aangekoekte modder op de vacht? Dat soort dingen.

En dat is bij de verschillende hondenrassen eigenlijk ook zo :D

Kairos
Berichten: 2750
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 08:56

Je hebt het programma 'in overtreding' en je ziet daar toch wel vaker dat op het gebied van landbouwhuisdieren vaker om ieder wissewasje de dierenbescherming wordt gebeld (denk aan: het is heel modderig! Vervolgens komt er iemand van de dierenbescherming en wordt er geconstateerd dat er wel wat modder is, maar dat dat de plek is waar gevoerd wordt en de rest van de wei geen modder is). Ik heb het idee dat het met gewone huisdieren vaak toch meer ergens op gebaseerd is.

@Marjo: Kun jij ook zien of en hoe de meldingen zijn afgehandeld?

Marjo

Berichten: 37355
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 09:02

Kairos schreef:
Je hebt het programma 'in overtreding' en je ziet daar toch wel vaker dat op het gebied van landbouwhuisdieren vaker om ieder wissewasje de dierenbescherming wordt gebeld (denk aan: het is heel modderig! Vervolgens komt er iemand van de dierenbescherming en wordt er geconstateerd dat er wel wat modder is, maar dat dat de plek is waar gevoerd wordt en de rest van de wei geen modder is). Ik heb het idee dat het met gewone huisdieren vaak toch meer ergens op gebaseerd is.

@Marjo: Kun jij ook zien of en hoe de meldingen zijn afgehandeld?



Nee, bij het meldpunt nemen wij alleen de meldingen aan. Die zetten wij door naar de LID (dierenbescherming), NVWA of de dierenpolitie.

Wij kunnen alleen zien of een melding is afgehandeld, maar kunnen niet zien wat er gedaan is, tenzij een van de ketenpartners dat naar ons terugkoppelen.
Soms zie je de uitkomst dan wel in het nieuws, en als je er echt mee zit kun je er wel naar vragen maar in principe houdt het bij ons op zodra de melding is verzonden :)

Jojoju

Berichten: 3800
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 09:20

Giolli schreef:
Dan heb ik ook nog een vraag voor alle huismoeders full time (ook een zwaar beroep) van peuters vooral.


Hoe hou je het vol? :')


Hier een fulltime huismoeder van een 1 en 2 jarige. Het is dan geen officieel 'beroep' maat het is zeker de zwaarste 'baan' die ik OOIT heb gehad. Hoe ik het volhoud? Persoonlijk heb ik nagedacht over veel dingen, zo hebben we bijvoorbeeld nooit een speen gegeven. Als onze kindjes gewend zijn om te slapen met een speen en die zijn ze in de nacht kwijt.. kan ik eruit om die er weer in te stoppen. Geen speen dus, en dat gaat prima!

chanicha

Berichten: 12232
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 09:20

Marjo schreef:
Leuk topic dit! Ik kan zo geen vragen bedenken, maar vind wel dat ik een leuke en interessante baan heb.

Ik werk op het Mldpunt 144 en ik krijg er volgend jaar ook 112 bij :D
Dus mocht iemand daar vragen over hebben :)


Leuk Marjo, ik heb bij de AID gewerkt en bij het KLPD bij de 112.
Bij de eerste kregen we ook de meldingen binnen en moesten die beoordelen en uitzetten en bij de 112 de meldingen doorzetten.
Heel leuk maar soms ook zwaar werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 10:00

DeEenhoorn schreef:
Leuk topic! Ik heb zelf nog geen vragen maar ik werk in het laboratorium, op dit moment doe ik positief/negatief testen voor covid.

Ben je de hele dag bezig met proeven doen? :D of ook andere dingen zoals achter de computer?
Gaat je werk altijd door of werk je van 9 tot 5?

Over de huismoeder trouwens, vind het zo gek dat dat niet als werk gezien wordt. Als je het uitbesteed (huishoudelijke hulp, kinderopvang) is het ineens wel werk? Dus alle huismoeders, onwijs respect voor jullie!

moonsparkle
Berichten: 21864
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-20 10:18

DeEenhoorn schreef:
Leuk topic! Ik heb zelf nog geen vragen maar ik werk in het laboratorium, op dit moment doe ik positief/negatief testen voor covid.


Is je werk afwisselend? Of is het nu de hele dag dezelfde covid checks? En wat voor onderzoeken deed je daarvoor dan?

moonsparkle
Berichten: 21864
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-20 10:25

chanicha schreef:
Marjo schreef:
Leuk topic dit! Ik kan zo geen vragen bedenken, maar vind wel dat ik een leuke en interessante baan heb.

Ik werk op het Mldpunt 144 en ik krijg er volgend jaar ook 112 bij :D
Dus mocht iemand daar vragen over hebben :)


Leuk Marjo, ik heb bij de AID gewerkt en bij het KLPD bij de 112.
Bij de eerste kregen we ook de meldingen binnen en moesten die beoordelen en uitzetten en bij de 112 de meldingen doorzetten.
Heel leuk maar soms ook zwaar werk.


Is het weleens zo druk dat je mensen moet vertellen dat het nog wel even kan duren tot er hulp is? En kun je ook inschatten als iemand prima naar de huisarts kan of stuur je altijd ambulance als erom wordt gevraagd? Misschien weet je het niet omdat je zelf doorschakelde, maar misschien weet je het wel.

Eelmo

Berichten: 2969
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 10:28

Jongens stop, straks krijg ik nog keuzestress :') :+

Solleke_Noah schreef:
Eelmo schreef:
Klopt! Wij grappen altijd een beetje dat zolang iedereen de wereld blijft verprutsen er voor ons wel ergens werk te vinden is :D

Ik struggle er nu vooral een beetje mee dat "later als ik groot ben" over 2 maanden is :=


Ben zelf actief in het veld als bioloog (dus soms echt op de knieën plantjes determineren) en dan nog zijn we echt heel erg veel bezig met stakeholders, overlegplatform, ... het is (zeker in België) nu eenmaal realiteit dat de natuur snippers zijn tussen landbouwgebied, woongebied, gedoe met gemeenten/provincies/... kortom, heel veel verschillende stakeholders die je constant mee in je verhaal moet trekken.

Kennen jullie iets als de Regionale landschappen in Nederland? Dat lijkt me op basis van je beschrijving wel iets voor jou :j


De Nederlandse equivalent zijn blijkbaar de Nationale landschappen :)
Ik ga er eens wat dieper in duiken :j

Wat me ook machtig mooi lijkt: in de archieven van Naturalis ofzo! Dus meer in die richting: hoe is het om in een museum te werken? Zeker voor/na sluitingstijd :D Of als restaurateur ofzo! Lijkt me ook heel moeilijk werk.

enny
Berichten: 2246
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 10:32

saariewaarie schreef:
Verder houden wij van muziek op het OK. Op de ene discipline (hartchirurgie) gaat de muziek aan als we insnijden en terug uit op het moment dat we op de hartlongmachine gaan, tenzij bij de jongere artsen - daar blijft hij aanstaan. Als we er terug 'af' gekomen zijn, gaat de muziek rustig terug aan. Niet te luid, op cardio houden ze van rust. Zenderkeuze is hier chirurgafhankelijk.


Ik werk ook op de cpc, maar bij ons staat de muziek eigenlijk altijd wel aan, tenzij de situatie er even niet naar is natuurlijk. Helaas is die rust soms ook ver te zoeken met een chirurg die voorkeur voor Arrow rock heeft :')

moonsparkle
Berichten: 21864
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-20 10:35

Ik vind arrow rock juist wel leuk, maar ik zou gek worden als ik de hele dag naar slamfm zou moeten luisteren :')

enny
Berichten: 2246
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 10:44

moonsparkle schreef:
Ik vind arrow rock juist wel leuk, maar ik zou gek worden als ik de hele dag naar slamfm zou moeten luisteren :')


Haha, daar wil gelukkig niemand bij ons naar luisteren! Meest neutrale waar de meeste mensen wel oké mee zijn is radio 10 80’s hits.

chanicha

Berichten: 12232
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 11:49

Moonsparkle weet alleen dat bepaalde dagen zoals carnaval en oud en nieuw weleens puzzelen zijn maar over het algemeen ging dat heel goed.

noordje

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:10

Interessant topic. Zo leer je nog eens wat.

moonsparkle schreef:
Voor mensen die werken(of werkte :() bij een reisbureau: heb je vooral te maken met vrolijke mensen omdat je samen een reis uit zoekt of krijg je ook veel met klachten te maken? Of komen de klachten vooral binnen bij een hoofdkantoor?


Ik heb (korte tijd) op een reisbureau gewerkt. Daarvoor op bij een touroperator (was veel leuker)
Vooral bij de touroperator hadden we de taak om een klachten te behandelen.(lees : lezen of ze de moeite waard waren om doorgestuurd te worden)
Sommigen waren te lachwekkend voor woorden en daar deden we niet heel veel mee. Maar er zijn klachten die bij de Geschillencommisie Reizen terecht komen. Maar dan gaat het via de manager,daar hadden wij medewerkers niet zoveel meer mee te maken.
Werk nu bij een luchtvaartmaatschappij en daar hebben we ook een aparte afdeling die de klachten afhandelt. Wij sturen alleen maar door.

Maar over het algemeen is het heel gezellig werken bij een reisbureau. De meesten komen toch om iets leuks te plannen.

Marjo

Berichten: 37355
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 12:22

chanicha schreef:
Leuk Marjo, ik heb bij de AID gewerkt en bij het KLPD bij de 112.
Bij de eerste kregen we ook de meldingen binnen en moesten die beoordelen en uitzetten en bij de 112 de meldingen doorzetten.
Heel leuk maar soms ook zwaar werk.


Hoe is 112 voor jou bevallen? Ook heftige situaties meegemaakt?

moonsparkle schreef:
Is het weleens zo druk dat je mensen moet vertellen dat het nog wel even kan duren tot er hulp is? En kun je ook inschatten als iemand prima naar de huisarts kan of stuur je altijd ambulance als erom wordt gevraagd? Misschien weet je het niet omdat je zelf doorschakelde, maar misschien weet je het wel.


In principe is het alleen doorschakelen. Als je 112 belt, wordt gevraagd wat je nodig hebt (politie, brandweer of ambulance) en waar het is. Dus er wordt door ons niet bepaald of je wel echt hulp nodig hebt, dat gebeurt bij de volgende stap.

Een belletje op 112 duurt dus gemiddeld minder dan 20 seconden. Als het druk wordt, gaat 144 bijvoorbeeld dicht en gaat iedereen naar 112. Daarnaast hebben er mensen piketdienst dus die kunnen opgeroepen worden.
Al met al zijn er veel mensen die kunnen bijspringen gelukkig :D

Jenara

Berichten: 1588
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Re: Wat wil jij weten over een beroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:03

Wat een interessant topic! Leuk om alles hier te lezen en te zien welke dingen andere mensen zoal meemaken in hun werk!

Ik heb een vraag voor een leerkracht! Ik weet dat het, zeker met momenten, enorm druk kan zijn, maar ik vraag me af of je daar na een paar jaar niet een bepaalde routine in krijgt? Ik wou vroeger zelf eventueel leerkracht worden, maar was bang voor veel repetitie van hetzelfde. Verandert het leerstofpakket veel? Of is het na een aantal jaren toch wel wat veel hetzelfde? Wat houdt het boeiend?

Uiteindelijk ben ik zelf architect geworden en werk nu bij een middelgroot bureau (rond de 30mensen)
Heel blij met mijn keuze uiteindelijk, ik doe mijn werk echt supergraag!