Ik heb zelf de opleiding paardenhouderij gedaan en op meerdere stallen stage gelopen. De ervaring was bij elke stal anders hoe jij in je waarde werd gelaten en of je veel leerde naast de dagelijkse werkzaamheden. Ik heb bij geen enkele stal een stagevergoeding gehad.
Ik heb bij een aantal stallen stage gelopen waar ik echt een stalhulpje was. Prima om te leren hoor. Je merkt dat iedereen zijn stal en paarden toch weer anders verzorgd en benaderd. Maar als je alleen stalwerkzaamheden doet ben je er wel snel klaar mee

Ik heb 1 stal gehad waar ik tussen de werkzaamheden door mee mocht kijken met de lessen en zelf 2x per week ook les kreeg. Ook mocht ik op een van de paarden van de eigenaresse rijden als ik niks te doen had. Dat vond ik echt een leuke en leerzame stage.
Wat belangrijk is voor een stagiaire is dat je leerdoelen opstelt. Zo kan je ook ergens heen werken. Bij jou zou dat perfect kunnen. Het trainen van dravers is een vak apart. Net zoals het inspannen en het trainen. Daar zou je echt goed gebruik van kunnen maken