Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Wdj schreef:natuurlijk kun je best drankje doen etc en gezellig kletsen..
Nou, met deze collega van TS zou ik dit ook niet doen. Gewoon het contact zo minimaal mogelijk houden.
Rocamor schreef:TS: wat wil je nu eigenlijk?
kamsel schreef:Rocamor schreef:TS: wat wil je nu eigenlijk?
Dat vraag ik me nou ook af..
Ze zegt hem vervelend te vinden, maar vindt het wel leuk om z’n vriendin genoemd te worden.
Ze pakt nog steeds zijn cadeautjes aan. Waarom?
Ze appt met hem en blijft appen terwijl ze zijn appjes vervelend vindt.
Ik snap dat niet en kan me heel goed voorstellen dat hij dat ook niet snapt.
Yv_ schreef:Ik bedoel dit niet naar, maar ik denk dat je toch ergens zelf geniet van deze aandacht. Want de oplossing op dit probleem is héél simpel: duidelijk zijn. Maar dat doe je niet, je blijft uitwegen zoeken om het contact acceptabel te maken.
Als vrouw in een mannenwereld werken is tegenwoordig niets bijzonders meer. Wat wel bijzonder is, is dat mannen heel simpel zijn als het maar duidelijk is. Dus geen hints en halve antwoorden geven, maar gewoon face to face melden als je ergens mee zit. Wellicht komt er dan een momentje waarin alles een beetje ongemakkelijk is, maargoed, dat is ook niet heel raar omdat dit gedrag al zo lang gedoogd wordt. Maar daarbij is het nog steeds een man en kunnen jullie aan het eind van de dag gewoon lekker proosten op de nieuwe collegialiteit!
Anoniem schreef:Eigenlijk wil ze alles zoals het is, maar dan minus de viezige opmerkingen. Dat denk ik.
En dat zou ook mogelijk moeten kunnen zijn. Alleen blijkbaar niet met deze meneer.
_Penotti schreef:PZ heeft het bedrijf niet, is het te klein voor. Dus moet ze naar de baas.
Ik zou dat nu zeker niet doen, maak je geen vrienden mee als je zelf onduidelijk bent geweest.
Ibbel schreef:TS is gewoon niet oud en gehaaid genoeg om dit zelf op te lossen. Dan kan iedereen honderd keer roepen, je moet duidelijker zijn, je grenzen stellen, dat lukt haar duidelijk niet, anders was dit topic er niet.
Dus adviseren dat ze vooral duidelijker moet zijn en haar grenzen beter moet bewaken heeft geen zin imo.
Gewoon hogerop gaan, daar ís hogerop voor bedoeld. En of dat dan in dit geval meteen de eigenaar van het bedrijf is, so be it.