Mkango schreef:lletam schreef:Ik verdien nu een stuk beter dan in loondienst.Inspirerende reacties hoor! Ik denk dat de leeftijd ook wel meespeelt. Ben een veertiger, dus gezin, hypotheek etc. En nu gewend aan een bepaald loon. Dus je passie volgen klinkt geweldig maar it doesn't pay the bills..Zelfs banen voor universitair geschoolden betalen echt om te janken zo slecht en m'n huidige uurtarief is meer dan drie keer zoveel als m'n (omgerekende) uurloon bij m'n laatste baan.
Ik laat alleen het meeste geld in m'n bedrijf zitten en keer mezelf gewoon net genoeg uit om toch een beetje comfortabel te kunnen leven.
Ik heb nul verstand van ondernemen, dus vergeef me als het een stomme vraag is maar wat doet het geld in je bedrijf? Kan het daar groeien? Of meer als spaarpot of investeringsgeld?
Zelfs banen voor universitair geschoolden betalen echt om te janken zo slecht en m'n huidige uurtarief is meer dan drie keer zoveel als m'n (omgerekende) uurloon bij m'n laatste baan.
. Maarja, als je bijna klaar bent ga je niet meer je hele opleiding omgooien. Zeker niet gezien ik veel liever werk en alwerkende leer ipv naar school te gaan.
. Collega's zijn aardig, en kan goed met ze overweg. Toch is het soms wel jammer dat ik niks weet van de biologische kant en zij vaak niks van de IT kant. Zelfs de andere "IT mensen" hier zijn bio-informaticussen of zijn dat geweest, dus ik sta er wel een beetje buiten als 100% IT'er. Gelukkig zelf wel genoeg IT vrienden en we hebben het internet nog. Daar in tegen zijn er wel verassend veel mensen hier die iets met paarden hebben, in feite is het een collega geweest die mij de laatste nodige push gaf om de stap te zetten om met paarden te beginnen
. Het werk op zichzelf is niet heel uitdagend meer, op het begin wel. Maar ik mag er wel dingen bij doen en leer van die tak ook heel veel, dus dat is wel uitdagend. En mijn collega's zijn super leuk dus ik zit hier zeker op mijn plek!