Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Justme_Lisaa schreef:Nickolay schreef:
Ik zou het even goed navragen. Want volgens mij ben je als volwassene nog thuis woont, wel fiscaal partner. Maar je kan maar 1 fiscaal partner hebben. Dus als je vader er al 1 heeft, dan zijn jullie het niet. Het is best ingewikkeld
Dit geld alleen als je op 31 december 2018 27 jaar of ouder bent, indien je dit niet bent dan kan je nee invullen. Anders ben je dat wel, maar dan veranderd er niets als je zegt dat je geen fiscale partner bent. Net toevallig ingevuld haha,
Samantha89 schreef:Kan iemand mij hier misschien helpen? Wij hebben vorig jaar een stuk grond met stal gekocht voor de paarden. Nu moet ik de waarde in het economisch verkeer invullen. Is dat dan het bedrag wat wij ervoor betaald hebben?
Urona447 schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom je aan het einde het bedrag moet verdelen onder fiscale partners en de belastingdienst dit niet automatisch zo voordelig mogelijk voor jezelf doet?
Eleionomae schreef:Urona447 schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom je aan het einde het bedrag moet verdelen onder fiscale partners en de belastingdienst dit niet automatisch zo voordelig mogelijk voor jezelf doet?
Omdat de belasting er van uit gaat dat je een financiële eenheid bent met je fiscale partner en zij dus voor je uit rekenen hoe je samen zoveel mogelijk geld krijgt of zo weinig mogelijk hoeft te betalen.
Als ik mezelf alles zou toebedelen en mijn man niks, zouden we maarliefst 972 euro minder krijgen.
Samantha89 schreef:Samantha89 schreef:Kan iemand mij hier misschien helpen? Wij hebben vorig jaar een stuk grond met stal gekocht voor de paarden. Nu moet ik de waarde in het economisch verkeer invullen. Is dat dan het bedrag wat wij ervoor betaald hebben?
Niemand die hier iets over weet? Belastingdienst is de wachtrij vol als ik ze bel
veerledec schreef:Je woont met beide samen? Ik neem dan even aan dat alleen je partner een eigen woning heeft?
veerledec schreef:Box 3? En niet gekocht vóór 1 januari 2019? Dan hoef je niets op te nemen. Je mag me eventueel ook wel pb-en.
Samantha89 schreef:veerledec schreef:Box 3? En niet gekocht vóór 1 januari 2019? Dan hoef je niets op te nemen. Je mag me eventueel ook wel pb-en.
Heb ze eindelijk te pakken gehad. Ik moest invullen wat het op 1-1-19 waard zou zijn, maar het is nogal ingewikkeld. Dus ik heb ingevuld waar wij het voor gekocht hadden. Wij hadden het ook pas juni 19 gekocht, dus t doet verder voor ons niks in de aangifte. Waarschijnlijk volgend jaar ook niet aangezien er een schuld(lening) er tegenover staat. En box 3 hoeft niet. Belastingdienst had t ook niet automatisch daarbij ingevuld, en t wordt niet gezien als woning of 2de woning of whatever, t wordt gezien als weiland.
Maar wel bedankt voor je bericht!!
Pantykous schreef:veerledec schreef:Je woont met beide samen? Ik neem dan even aan dat alleen je partner een eigen woning heeft?
Ik woonde met beiden samen idd. Mijn moeder heeft een eigen woning en mijn vriend ook.
*edit*
Ik woonde tot 11 juli in het huis van mijn moeder.
Tot 23 februari woonde ik daar alleen met mijn vader, hij is toen overleden. Mijn moeder is op 30 maart ook weer in die woning gaan wonen. Van 30 maart tot 11 juli woonde ik daar dus met mijn moeder.
Op 12 juli ben ik naar het huis van mijn partner verhuisd.
Ik heb een zoon van 2, die het hele jaar bij mij (en dus mijn vader, moeder en vriend) heeft gewoond.
Samantha89 schreef:Het wordt pas meegenomen als het boven de 60000 euro waard is, maar daar tegenover komt dan de schuld van de lening weer te staan, en ik verwacht eigenlijk niet dat de woz boven de 60000 komt. Het is 960 vierkante meter en de stal valt onder gedoogbeleid, dus als t instort dan mag ik niks meer terug bouwen. Maar volgend jaar bij de aangifte zie ik meer omdat de peildatum altijd 1-1 is en op 1-1-20 is t van ons.