Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
verootjoo schreef:Heb je een rechtsbijstandverzekering?
En heeft je werk een HR afdeling/medewerker?
landvrouw schreef:verootjoo schreef:Heb je een rechtsbijstandverzekering?
En heeft je werk een HR afdeling/medewerker?
Heb helaas geen rechtsbijstandsverzekering, maar tot nu toe erg tevreden met de hulp van juridisch loket..
Mijn bedrijf bestaat uit mijn baas en mij en sindskort werkt haar vriend mee als planner. Dus het is nu hun 2 tegen mij, helaas.
Joltsje schreef:Wat een lastige situatie ts.
Zo te lezen snapt je baas niets van personeels/salarisadministratie.
Doen ze dit zelf of hebben ze het uitbesteed? Ik krijg het idee dst er niks geregeld is. Ze kunnen het veel beter uitbesteden aan een profesional.
Het hele jurisch loket, vakbond etc ben ik niet zo fan van. Je hebt t nu schriftelijk aangegeven. Mooi ander werk zoeken en blijven hameren dat je je geld moet hebben
landvrouw schreef:Mijn baas heeft inderdaad de brief gehad, diezelfde avond heb ik mijn loon ontvangen.
Afgelopen vrijdag heb ik ook mijn loonstroken gekregen. We hebben deze gister volledig doorgenomen en berekend en gezien dat hier totaal niets van klopte. Ze zijn uitgegaan van een te laag brutoloon, geen ORT en nog wel wat meer zaken die niet klopte. Dus gister hebben we een nieuwe mail gestuurd met daarin 6 punten en is het vanaf nu weer afwachten. Lijkt alsof er toch iets mee geprutst is zelf, dus ben erg benieuwd waar ze nu mee gaan komen.
Afgelopen vrijdag is mijn vriend de boeken en sleutels gaan brengen omdat ze niet hadden gereageerd op mijn mail om een afspraak te maken. Mijn vriend heeft hier een voiceopname van gemaakt en we hebben daar flink om kunnen lachen. Zo heerlijk hoe erg verrast ze was door zijn komst.
Morganlefay schreef:landvrouw schreef:Hoe bedoel je?
Als het tot een rechtszaak komt kan een advocaat lezen dat er een geluidsopname is gemaakt.
dorientjuh schreef:Je mag volgens mij alleen een geluidsopname maken als beide partijen daar vooraf mee instemmen. Maar in dit geval lijkt me de kans heeeel klein dat er überhaupt een rechtszaak komt.