Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
__Sannne schreef:Even een vraagje, ik woon in een studentenhuis met 5 anderen. Moet ik dan oprecht iedereens naam gaan opgeven? En ik heb van jan tm april 2018 bij mijn ouders gewoond, moet ik hen dan ook opgeven als huisgenoten?
Kaitlyn schreef:Ik wil ook belastingaangifte doen, maar had in 2018 een koophuis met mijn ex wat naar hem is gegaan. Heb geen idee hoe dat werkt met aangeven.
We hadden overigens een samenlevingscontract, en geen geregistreerd partnerschap of huwelijk.
veerledec schreef:__Sannne schreef:Even een vraagje, ik woon in een studentenhuis met 5 anderen. Moet ik dan oprecht iedereens naam gaan opgeven? En ik heb van jan tm april 2018 bij mijn ouders gewoond, moet ik hen dan ook opgeven als huisgenoten?
Nee hoor. De enige info die ze echt nodig hebben is wie je fiscaal partner is.
Destination schreef:assie schreef:Ja je woont met een huisgenoot. Nee jullie zijn geen fiscaal partner.
Dit klopt niet. Als je op het vraagtekentje klikt staat er dat het geen huisgenoot is als het familie is en 1 van de 2 jonger dan 27 jaar is.
Tancreda4 schreef:oh wauw, 17800 moeten betalen, dat kan toch gewoon niet?? Ik zou direct 5x failliet zijn met zoiets... Moet er niet aan denken!
Kleine fout in mijn berekening gemaakt (methode was oke, maar ik had een bedrag verkeerd ingevuld). En direct verzonden. Valt alles mee dit jaar!
Kaitlyn schreef:Ik wil ook belastingaangifte doen, maar had in 2018 een koophuis met mijn ex wat naar hem is gegaan. Heb geen idee hoe dat werkt met aangeven.
We hadden overigens een samenlevingscontract, en geen geregistreerd partnerschap of huwelijk.
Tancreda4 schreef:oh wauw, 17800 moeten betalen, dat kan toch gewoon niet?? Ik zou direct 5x failliet zijn met zoiets... Moet er niet aan denken!
Kleine fout in mijn berekening gemaakt (methode was oke, maar ik had een bedrag verkeerd ingevuld). Ik vond het al raar als ik een bedrag zou terug krijgen! Nu 'gewoon' nog iets bijbetalen (had al een voorlopige aanslag gehad). Direct verzonden, valt mij nog mee dit jaar![]()
Maar blijf het wel enorm krom vinden dat je wordt 'gestraft' omdat je een tweede baantje erbij hebt. Ik verdien met dat baantje net boven de 1000 (bruto) en heb er geen korting over (alleen bij mijn gewone baan). En dan nog moet ik, als ik dat baantje heb, iig 200 euro extra betalen bij de aangifte. Wordt het bijna niet rendabel dat extra mini baantje erbij te hebben, vooral ook omdat het nachtwerk is![]()
Maar goed. Het is altijd nog meer dan als ik het baantje niet zou hebben, en ik hou mijn kennis er mee op peil. Goed voor mijn CV
Destination schreef:assie schreef:Ja je woont met een huisgenoot. Nee jullie zijn geen fiscaal partner.
Dit klopt niet. Als je op het vraagtekentje klikt staat er dat het geen huisgenoot is als het familie is en 1 van de 2 jonger dan 27 jaar is.
Yonker schreef:Sorry maar ik heb echt geen medelijden met je als je 17.000 euro moet betalen. Dat betekend dat je inkomen super hoog was, veel hoger dan de meeste mensen ooit zullen verdienen. En ik geloof nog helemaal niks van je verhaal dat je in een ander percentage valt. Iedereen in Nederland betaald gewoon hetzelfde, als je hoger inkomen hebt dan gaat dat percentage omhoog..... 17.000 euro betalen in 1 jaar dan moet je echt wel een monster inkomen gehad en kan je het "makkelijk" missen![]()
Studiekosten mag je aftrekken, maar daar zit een drempel aan. En je moet geen stufi krijgen. Weet niet wat bij jou het geval is? Als je stufi krijgt kan je het sowieso niet aftrekken.