Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Marie111 schreef:Even over het niet betalen van de ouderbijdrage. Zijn dat ouders die het echt niet kunnen betalen of zitten daar ook ouders tussen die uit principe niet betalen, omdat onderwijs gratis moet zijn?
En worden kinderen die niet mee mogen doen een alternatief aangeboden? (is verplicht)
Britta31 schreef:De luizenmoeder was wel een herkenning .En niet overdreven hoor.
verootjoo schreef:Marie111 schreef:Even over het niet betalen van de ouderbijdrage. Zijn dat ouders die het echt niet kunnen betalen of zitten daar ook ouders tussen die uit principe niet betalen, omdat onderwijs gratis moet zijn?
En worden kinderen die niet mee mogen doen een alternatief aangeboden? (is verplicht)
Als de helft een bedrag van 15€ niet betaalt kan ik eigenlijk maar moeilijk geloven dat dat allemaal mensen zijn die die 15€ op een jaar echt niet kunnen missen
Marie111 schreef:Even over het niet betalen van de ouderbijdrage. Zijn dat ouders die het echt niet kunnen betalen of zitten daar ook ouders tussen die uit principe niet betalen, omdat onderwijs gratis moet zijn?
Anoeska27 schreef:Britta31 schreef:De luizenmoeder was wel een herkenning .En niet overdreven hoor.
Ik herken er gelukkig vrijwel niets van, maar dat heeft misschien ook te maken met het type school waar mijn kinderen heen gaan. Ik kijk de serie ook niet meer, ik vind het heel verdrietig om te zien en niets lolligs aan.
NatasjavE schreef:Een beetje erger ik mij er wel over. Niet dat dat ik bezwaar heb om die 70 euro te betalen. Wel aan het woord vrijwillig. Bij ons is het niet vrijwillig. Alleen als je kan aantonen dat je het niet kan betalen hoef je niet te betalen(wat ik prima vind dat terzijde)
Maar noem het dan niet vrijwillig.
Shanna schreef:Bij alle scholen die ik ken is de vrijwillige bijdrage ook gekoppeld aan bijvoorbeeld sinterklaas. Betaal je niet, dan krijgt je kind ook niks van sinterklaas. Net als het eten op school met kerst/ pasen. Gaat ook uit dat potje. Betaal je niet, dan kan je kind met al die leuke dingen dus niet meedoen.
We discussiëren natuurlijk regelmatig over dit onderwerp maar de kans dat ouders nogsteeds niet betalen en hun kind echt niets krijgt, lijkt me vreselijk.. Arm kind.
Shadow0 schreef:NatasjavE schreef:Een beetje erger ik mij er wel over. Niet dat dat ik bezwaar heb om die 70 euro te betalen. Wel aan het woord vrijwillig. Bij ons is het niet vrijwillig. Alleen als je kan aantonen dat je het niet kan betalen hoef je niet te betalen(wat ik prima vind dat terzijde)
Maar noem het dan niet vrijwillig.
Ze moeten het vrijwillig noemen omdat het vrijwillig moet zijn. Dus je zou het recht moeten hebben om het niet te betalen, om welke reden dan ook. Scholen willen dat niet, en gaan vaak ook best slecht het gesprek met ouders aan, en proberen het alsnog verplicht te maken of in elk geval de sociale druk flink op te voeren om het toch te betalen.
quera schreef:Maar op schoolreisje is er een stuk meer wat er kan gebeuren.
No way dat mijn kleuter dan bijv naar drievliet oid mee gaat
Vjestagirl schreef:Wat ik zo wonderlijk vind, is dat je blijkbaar naar drievliet en naar de efteling moet. Waarom niet gewoon picknicken in het park, of naar het zwembad of levend stratego in het plaatselijke bos?
Anoeska27 schreef:Vjestagirl schreef:Wat ik zo wonderlijk vind, is dat je blijkbaar naar drievliet en naar de efteling moet. Waarom niet gewoon picknicken in het park, of naar het zwembad of levend stratego in het plaatselijke bos?
Ik ben ook heel blij dat onze school niet aan dat soort schoolreisjes doet. Wij gaan inderdaad regelmatig naar het bos om daar broodjes boven een vuurtje te bakken, natuurtekeningen te maken en in de bomen te klimmen.
Dyanne_z schreef:Pff wat een non discussie.
Eigenlijk wel hè.
Anoeska27 schreef:Vjestagirl schreef:Wat ik zo wonderlijk vind, is dat je blijkbaar naar drievliet en naar de efteling moet. Waarom niet gewoon picknicken in het park, of naar het zwembad of levend stratego in het plaatselijke bos?
Ik ben ook heel blij dat onze school niet aan dat soort schoolreisjes doet. Wij gaan inderdaad regelmatig naar het bos om daar broodjes boven een vuurtje te bakken, natuurtekeningen te maken en in de bomen te klimmen.