Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Olympia96 schreef:Ik ben echt blij met de meningen die overeenkomen en niet lijnrecht tegenover mijn gevoel staan.
En ja mijn ogen zijn open gegaan. Ik heb te lang volgehouden en geprobeerd G als een verbeterde versie van zichzelf de deur uit te laten gaan.
Want dat is toch ook echt een onderdeel van mijn taak. Los van wat hij moet doen. Ik heb vier uur lang een man van de SBB op bezoek gehad die mij heeft uitgelegd wat mijn taak als praktijkbegeleider is. En dat is echt niet niks.
Maar zoals de leraar zei: een leerling moet leerbaar zijn. Dat is G niet.
Ik heb te lang hoop gehouden dat hij het zou gaan snappen. Dat zie ik nu in.
Ik heb 0,0 het gevoel dat ik gefaald heb. Hij heeft dit voor 100% aan zichzelf te danken. En ík zal er geen nacht minder om slapen.
Maar... het verbaast mij hoevelen van jullie in dit schuitje hebben gezeten. Ik ken deze studenten niet vanuit mijn eigen studietijd. Daarom was ik benieuwd naar andere meningen.
IHN schreef:tja kappen met die hap...maar aangezien iedereen op je werk, en de leraar van de school dit ook al had gezegd, lijkt me dat je die conclusie ook kon trekken, zonder het op een openbaar forum te gooien…
sorry, maar ik vind dit echt niet kunnen...je kunt hem wel niet bij naam noemen, maar zowel hijzelf als iedereen in je bedrijf en ws op zijn school ook, kunnen hier echt wel uit opmaken om wie het gaat als ze het toevallig lezen…
dit kan toch niet??? En sorry, maar ik vind dat Bokt hier ook weleens wat aan mag gaan doen...een woord als banketstaaf wordt er al uit gecensureerd, maar dit soort gevoeligheden over derden, die er niet voor kiezen op een openbaar forum besproken te worden, mag allemaal maar?
IHN schreef:tja kappen met die hap...maar aangezien iedereen op je werk, en de leraar van de school dit ook al had gezegd, lijkt me dat je die conclusie ook kon trekken, zonder het op een openbaar forum te gooien…
sorry, maar ik vind dit echt niet kunnen...je kunt hem wel niet bij naam noemen, maar zowel hijzelf als iedereen in je bedrijf en ws op zijn school ook, kunnen hier echt wel uit opmaken om wie het gaat als ze het toevallig lezen…
dit kan toch niet??? En sorry, maar ik vind dat Bokt hier ook weleens wat aan mag gaan doen...een woord als banketstaaf wordt er al uit gecensureerd, maar dit soort gevoeligheden over derden, die er niet voor kiezen op een openbaar forum besproken te worden, mag allemaal maar?
Olympia96 schreef:Ik kan me namelijk nog steeds niet voorstellen dat er mensen zijn als hij.
)
J_emma schreef:Geef dat joch een onvoldoende. En neem geen stagairs meer als je daar niet toe in staat bent, tot die onvoldoende geven.
Je betrekt het veel te veel op jezelf. Ik ben een vechter, ik geef niet op, ik wil dat het lukt, etc.
Dat is helemaal niet jouw taak als stagebegeleider. Jouw taak is iemand voorbereiden op een bepaalde functie/beroep en beoordelen of diegene daar voldoende voor kan of heeft geleerd.
En als dat niet zo is, draag je dus indirect bij aan de devaluatie van bepaalde diploma's.
Stel dat je ooit geopereerd moet worden door zo'n kneus die chirurg is geworden omdat hij toch maar steeds net aan een voldoende heeft gekregen.
Of je kind zit een heel jaar bij een incapabele flutdocent, omdat het vier jaar lang zielig werd gevonden om een onvoldoende te geven, waardoor hij de pabo gehaald heeft ondanks dat allang duidelijk was dat 'ie er beter mee kon stoppen.
Neem gewoon je verantwoordelijkheid als stagebegeleider..
Majabeestje schreef:Logisch dat je wat gepikeerd reageert op de post over dat je niet in staat zou zijn een stagiaire te begeleiden, je voelt je aangevallen.
Er zit echter wel een kern van waarheid in. De jongeman heeft allang laten zien dat hij niet functioneert. Echt, meer dan allang en is meerdere grenzen overgegaan. Jij bent de enige die hier iets tegen kan doen en naar mijn inziens had je dat al eerder kunnen doen.
Dit gaat dus over jouw rol, niet die van hem. Ik zou daar iets mee gaan doen voor je een volgende stagiaire aanneemt.
_kajo_ schreef:Zo'n stagiaire had ik er al lang uit gegooid. Bij de bedrijven waar ik gewerkt heb zou het blijven doormodderen en geen knoop door willen/kunnen hakken toch echt wel een discussie punt gaan worden wat betreft mijn functioneren. Ik had me inmiddels dus geen zorgen meer gemaakt over zijn positie maar over de mijne.
verootjoo schreef:Nee hoor, ligt niet alleen aan het mbo. ik had het over hbo studenten... niet te geloven wat daar af en toe tussen zit