Stop bijstand als ik bij iemand intrek, dus wat nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:08

Je moet inderdaad helemaal zelf weten waar je geld aan uitgeeft. Klopt heeft niemand iets over te zeggen. En is je eigen keus
Maar je hebt maar een bepaald bedrag te besteden aan huur omdat de dieren ook geld kosten en je ook wil kunnen sparen om geld in potje voor dierenarts te hebben. Wat natuurlijk heel verstandig is maar als dit niet nodig was dan had je meer aan de huur te besteden.
En ook meer keus in plekken om te wonen omdat dieren nu eenmaal niet overal toegestaan zijn.
En waarschijnlijk (maar dit is een aanname ) ben je door je paard ook beperkt in het zoek gebied omdat je niet te ver van je paard af wilt zitten.

Dus hoe banketstaaf het ook overkomt wat ik heel goed begrijp ze beperken je wel in je zoek tocht en dat is misschien toch iets om over na te denken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 13:30

Lughnassadh schreef:
Wajong kan alleen als TS de aandoening al voor haar 18e had, nooit gewerkt heeft en aan kan tonen dat ze ook nooit zal kunnen werken. Buiten dat, de Wajong is echt alleen nog toegankelijk voor mensen waarvan zeker is dat ze nooit zullen kunnen werken. Tegenwoordig ben je dus vrijwel kansloos.

Fout
Info van het uwv zelf en te vinden op de website
Citaat:
U kreeg na uw 18e verjaardag en vóór uw 30e verjaardag een langdurige ziekte of handicap. In het jaar voordat u uw ziekte of handicap kreeg, volgde u minimaal 6 maanden een opleiding.

Kan dus wel degelijk zijn hebben om dit traject in te gaan

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 20:38

TS, laat gaan, die moraliserende reacties.
Alsof mensen met een klein inkomen niet zouden weten wat de waarde van geld is. Ik denk dat het vaak andersom is.
Ik heb juist bewondering voor mensen die met een klein inkomen veel creativiteit aan de dag leggen om kwaliteit van leven te kunnen realiseren.
Kop op.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 20:42

Wat een rotreacties weer zeg. Juist als je in de bijstand zit en je hebt het moeilijk heb je veel aan je huisdieren :) . Zij bieden fijn gezelschap en zijn een stuk gezelliger dan sommige Bokkers :+ . Knap van je TS dat je op bijstandsniveau goed voor je dieren kunt zorgen :(:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:20

dromertje2 schreef:
Langs de andere kant, als je al die dieren niet had, had je meer te besteden en zou je makkelijker iets vinden om te wonen. Dus ik begrijp wel dat men dat aanhaald. Als je in de bijstand zit en je hebt al een paard die door iemand anders betaald wordt omdat je het zelf niet kan betalen ( kom je blijkbaar toch niet rond) en je neemt er dan nog dieren bij maak je het jezelf moeilijk en andere ook die er mee voor opdraaien.

En jij weet zeker dat ze deze dieren heeft genomen toen ze al in de bijstand zat?
Kom op zeg... als iemand in de bijstand zit dan zou hij geen dieren mogen hebben volgens jou? Want dan mag degene hier dus blijkbaar geen plezier aan hebben. Bijstand is al k*t genoeg.
Dan zouden mensen met een uitkering ook geen paarden mogen hebben. Vind ik overigens nog steeds heel knap dat ze dat wel kunnen

LiesM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:24

Van sommige reacties hier gaan mijn haren recht overeind staan, schandalig!

TS, ik woon sinds vorig jaar particulier in Hooghalen, ik ga mijn oren en ogen open houden in deze omgeving.

Anoniem

Re: Stop bijstand als ik bij iemand intrek, dus wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:30

Hieruit blijkt wederom weer dat een bijstand-uitkering te hoog is.
Maar, een bijstand is voor de eerste levensbehoeftes, eten, zorg(ziektekosten), en een dak boven je hoofd.
"luxe-artikelen" als dieren horen daar niet in, maar is blijkbaar wel haalbaar met dit bedrag.

Niets ten nadele van de TS, hoor!
Dus we hoeven hier haar niet te gaan vertellen hoe ze het beter moet doen, dat kunnen we beter doen als we weer mogen stemmen, toch?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:34

Eline, ik zou Er toch eens induiken of de wajong voor jou een optie is, het is idd een stuk lastiger om Er voor in aanmerking te komen tegenwoordig
Maar wie weet

De hele discussie heb ik verder geskipt, ik word Er toch Alleen maar verdrietig van om te zien hoe onhebbelijk mijn soortgenoten zijn

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:41

Nielojram schreef:
Maar, een bijstand is voor de eerste levensbehoeftes, eten, zorg(ziektekosten), en een dak boven je hoofd.
"luxe-artikelen" als dieren horen daar niet in, maar is blijkbaar wel haalbaar met dit bedrag.

Dus we hoeven hier haar niet te gaan vertellen hoe ze het beter moet doen, dat kunnen we beter doen als we weer mogen stemmen, toch?

Wat een kortzichtige uitspraak zeg. Wat voegt het toe aan dit topic?

Ts ik heb er verder geen ervaring mee maar hopelijk vind je snel een oplossing. Gebruik van social media kan ook helpen. Ik zie het vaak in mijn omgeving

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:45

Nielojram schreef:

BS
De een kan sparen van een bedrag waarvan de ander met geen mogelijkheid rond komt en dat met dezelfde vaste lasten en medische kosten. Puur op hoe er boodschappen gedaan wordt, koken, kleding, uitgaan, etc. dat met maximaal rendement uitgeven is een Kunst die niet iedereen gegeven is. Daar mag je jaloers op zijn, mits je daar eerlijk voor uitkomt en niet gaan hakken op mensen die dat kunnen door te veroordelen dat er dus teveel geld naar toe gaat.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:57

purny schreef:
dromertje2 schreef:
Langs de andere kant, als je al die dieren niet had, had je meer te besteden en zou je makkelijker iets vinden om te wonen. Dus ik begrijp wel dat men dat aanhaald. Als je in de bijstand zit en je hebt al een paard die door iemand anders betaald wordt omdat je het zelf niet kan betalen ( kom je blijkbaar toch niet rond) en je neemt er dan nog dieren bij maak je het jezelf moeilijk en andere ook die er mee voor opdraaien.

En jij weet zeker dat ze deze dieren heeft genomen toen ze al in de bijstand zat?
Kom op zeg... als iemand in de bijstand zit dan zou hij geen dieren mogen hebben volgens jou? Want dan mag degene hier dus blijkbaar geen plezier aan hebben. Bijstand is al k*t genoeg.
Dan zouden mensen met een uitkering ook geen paarden mogen hebben. Vind ik overigens nog steeds heel knap dat ze dat wel kunnen

Ik ben te lui om het op te zoeken, maar in haar "ben van het paard gevallen" topic kun je lezen dat ze inderdaad de chihuahua en de kat heeft genomen nadat ze in deze situatie is beland. Ze heeft toen ook nog tijdelijk een pony er bij gehad. Ze had al een paard, een hond en een kat, waarom moet ze er dan zo nodig nog dieren bij nemen?

Maargoes TS heeft het topic ontstipt dus alle goedbedoelde tips gaat ze toch niet meer lezen.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:00

Topsylover, het is niet aan jou om te bepalen of en hoeveel huisdieren iemand mag hebben. Als je geen tips aan TS kan geven, waar ze om vraagt, kan je beter niks zeggen.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:04

kimberly1995 schreef:
Topsylover, het is niet aan jou om te bepalen of en hoeveel huisdieren iemand mag hebben. Als je geen tips aan TS kan geven, waar ze om vraagt, kan je beter niks zeggen.

De tip aan TS is om eerst haar overbodige uitgaven zoals deze extra dieren weg te doen. Als je iets wil moet je daar dingen voor opofferen. Ik heb zelf ook mijn kat weg gedaan omdat ik in Rotterdam wilde studeren, je moet het maar graag genoeg willen.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:08

topsylover schreef:
kimberly1995 schreef:

De tip aan TS is om eerst haar overbodige uitgaven zoals deze extra dieren weg te doen. Als je iets wil moet je daar dingen voor opofferen. Ik heb zelf ook mijn kat weg gedaan omdat ik in Rotterdam wilde studeren, je moet het maar graag genoeg willen.

En TS wil graag eerst de andere opties afwegen. Ook prima. Jouw manier is niet de enige of beste.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:08

Voor € 900,- wonen met huisdieren en dan ook nog kunnen sparen lijkt me een hele uitdaging. Ik hoop dat je iets kan vinden wat ook nog aan je eisen voldoet. En ik hoop ook dat je niet in de problemen komt wanneer je dieren medische zorg nodig, want die rekeningen vind ik zelf al schrikbarend met een goed inkomen.Dat is denk ik ook het puntje van zorg waarom mensen in dit topic dat aanhalen.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:11

kimberly1995 schreef:
En TS wil graag eerst de andere opties afwegen. Ook prima. Jouw manier is niet de enige of beste.

Dat zeg ik ook helemaal niet.

Het is wel goed dat dit onderwerp wordt aangehaald, want er zijn zo ontzettend veel mensen in de lagere inkomensklasse die deze fout maken. Hopelijk kunnen die mensen hier een les uit leren.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:14

kimberly1995 schreef:

Klopt is niet aan ons maar heb er wel een mening over en die zou ik niet mogen geven ?
Kijk ik met mijn best goed betaalde full time baan zou er ook nog best een huisdier bij Willen want ook met een baan vindt je huisdieren leuk niet alleen in de bijstand. Maar ik zou ook graag een
Ander huis willen en dat wordt dan wel moeilijker.
Het gaat over keuzes maken in het leven of je nu werkt of in de bijstand zit. En alles kan gewoon niet. En tja in mij ogen is een dak boven je hoofd toch net iets belangrijker als meerdere huisdieren.

Heb ik het niet over degene die er al waren want soms kan een situatie veranderen en je doet je beesten niet zomaar weg. Maar ik heb wel een
Mening over de beesten die erbij gekomen zijn toen de situatie waarin Ts zit al zo was. Het is natuurlijk niet van het laatste moment dat het huis van de vader van Ts teveel werd voor hem.

En dan mag iedereen te vinden dat je dit niet mag zeggen maar waarom zou je alleen mee mogen praten hoe zielig het is maar het niet van een andere kant bekijken? En dat wil niet zeggen dat iik het geen rot situatie voor Ts vindt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:16

topsylover schreef:
kimberly1995 schreef:

En heeft die keuze jouw zowel op financieel als op sociaal economisch vlak ook inderdaad een acceptabel rendement opgeleverd?

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:22

tamary schreef:
En heeft die keuze jouw zowel op financieel als op sociaal economisch vlak ook inderdaad een acceptabel rendement opgeleverd?

Ja, natuurlijk. Ik hoef dat beest niet meer te voeren, niet meer regelmatig in te enten, niet meer naar het pension te doen als ik weg moet. Ik geniet hier aan de andere kant ven Nederland met volle teugen, ook zonder de kat die de liefde van mijn leven is.

Maar goed dit ging niet over mij. TS zit in een nijpende situatie maar is niet bereid om wat in te leveren om voor zichzelf en betere situatie te creëren, dat is waar we over struikelen.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:52

genja schreef:
kimberly1995 schreef:

Klopt is niet aan ons maar heb er wel een mening over en die zou ik niet mogen geven ?
Kijk ik met mijn best goed betaalde full time baan zou er ook nog best een huisdier bij Willen want ook met een baan vindt je huisdieren leuk niet alleen in de bijstand. Maar ik zou ook graag een
Ander huis willen en dat wordt dan wel moeilijker.
Het gaat over keuzes maken in het leven of je nu werkt of in de bijstand zit. En alles kan gewoon niet. En tja in mij ogen is een dak boven je hoofd toch net iets belangrijker als meerdere huisdieren.

Heb ik het niet over degene die er al waren want soms kan een situatie veranderen en je doet je beesten niet zomaar weg. Maar ik heb wel een
Mening over de beesten die erbij gekomen zijn toen de situatie waarin Ts zit al zo was. Het is natuurlijk niet van het laatste moment dat het huis van de vader van Ts teveel werd voor hem.

En dan mag iedereen te vinden dat je dit niet mag zeggen maar waarom zou je alleen mee mogen praten hoe zielig het is maar het niet van een andere kant bekijken? En dat wil niet zeggen dat iik het geen rot situatie voor Ts vindt

Je mening is niet van toepassing, omdat je mening niet aansluit bij de vraag van TS. TS vraagt niet wat jij vindt van het feit dat ze huisdieren heeft in de bijstand. Ts vraagt om advies waar zij met huisdieren een voor haar betaalbaar huurhuis kan vinden. Als je wil praten over of iemand huisdieren mag hebben in de bijstand, kan je beter een eigen topic openen.

Overigens heb ik al getemd.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:56

Typisch bokt weer dit!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:57

TS geeft alleen een opsomming van feiten en zegt dat ze het even niet weet. Dus komen er Bokkers met oplossingen voor haar. Een van die oplossingen kan zijn om haar huisdieren weg te doen, omdat ze dan veel meer mogelijkheden heeft voor huur. Ik zie niet in waarom dat niet aangedragen zou mogen worden.
Daar hoef je echt niet voor te temmen want dat is gewoon ontopic.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 22:58

Fitzroy schreef:
TS geeft alleen een opsomming van feiten en zegt dat ze het even niet weet. Dus komen er Bokkers met oplossingen voor haar. Een van die oplossingen kan zijn om haar huisdieren weg te doen, omdat ze dan veel meer mogelijkheden heeft voor huur. Ik zie niet in waarom dat niet aangedragen zou mogen worden.
Daar hoef je echt niet voor te temmen want dat is gewoon ontopic.

Niet op de manier waarop dit gecommuniceerd wordt. ;)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 23:03

Oke, heb je een punt. ;)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 23:06

topsylover schreef:
tamary schreef:

Ja, natuurlijk. Ik hoef dat beest niet meer te voeren, niet meer regelmatig in te enten, niet meer naar het pension te doen als ik weg moet. Ik geniet hier aan de andere kant ven Nederland met volle teugen, ook zonder de kat die de liefde van mijn leven is.

Maar goed dit ging niet over mij. TS zit in een nijpende situatie maar is niet bereid om wat in te leveren om voor zichzelf en betere situatie te creëren, dat is waar we over struikelen.

Minder vaste lasten is duidelijk. Maar ben je er in salaris en gezondheid ook op vooruit gegaan? M.a.w. weegt het opgeven van je geliefde huisdier op tegen wat je er voor terug gekregen hebt? En waarom zou TS een vergelijkbare opbrengst kunnen verwachten? Meer inkomen zal er niet van binnenkomen op de rekening. En of er meer overblijft is ivm bewezen gezondheids en welzijnswinst van een huisdier ook in twijfel te trekken. Hoe zwaarder zou/zal zij hulp en medicijnen nodig hebben zonder de huisdieren? Komt bij dat bij TS de huurtoeslag niet 100% zal compenseren bij hogere huur. Hoe hoger de huur hoe meer je zelf moet betalen. Betaalbare woning is dus ongeacht bijkomende lasten van huisdieren, etc. een verstandige keuze.
Ik zie net van dichtbij de situatie van een ziek iemand zonder iets om voor te leven (en dus eigenlijk geen reden om in leven te blijven), moet TS volgens jouw ook maar die kant op? Omdat ze wegens uitkering een last voor de samenleving is en dus maar dood moet als zijnde onproductief en dus nutteloos?