Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lughnassadh schreef:Wajong kan alleen als TS de aandoening al voor haar 18e had, nooit gewerkt heeft en aan kan tonen dat ze ook nooit zal kunnen werken. Buiten dat, de Wajong is echt alleen nog toegankelijk voor mensen waarvan zeker is dat ze nooit zullen kunnen werken. Tegenwoordig ben je dus vrijwel kansloos.
Citaat:U kreeg na uw 18e verjaardag en vóór uw 30e verjaardag een langdurige ziekte of handicap. In het jaar voordat u uw ziekte of handicap kreeg, volgde u minimaal 6 maanden een opleiding.
dromertje2 schreef:Langs de andere kant, als je al die dieren niet had, had je meer te besteden en zou je makkelijker iets vinden om te wonen. Dus ik begrijp wel dat men dat aanhaald. Als je in de bijstand zit en je hebt al een paard die door iemand anders betaald wordt omdat je het zelf niet kan betalen ( kom je blijkbaar toch niet rond) en je neemt er dan nog dieren bij maak je het jezelf moeilijk en andere ook die er mee voor opdraaien.
Nielojram schreef:Hieruit blijkt wederom weer dat een bijstand-uitkering te hoog is.
Maar, een bijstand is voor de eerste levensbehoeftes, eten, zorg(ziektekosten), en een dak boven je hoofd.
"luxe-artikelen" als dieren horen daar niet in, maar is blijkbaar wel haalbaar met dit bedrag.
Niets ten nadele van de TS, hoor!
Dus we hoeven hier haar niet te gaan vertellen hoe ze het beter moet doen, dat kunnen we beter doen als we weer mogen stemmen, toch?
Nielojram schreef:Hieruit blijkt wederom weer dat een bijstand-uitkering te hoog is.
Maar, een bijstand is voor de eerste levensbehoeftes, eten, zorg(ziektekosten), en een dak boven je hoofd.
"luxe-artikelen" als dieren horen daar niet in, maar is blijkbaar wel haalbaar met dit bedrag.
Niets ten nadele van de TS, hoor!
Dus we hoeven hier haar niet te gaan vertellen hoe ze het beter moet doen, dat kunnen we beter doen als we weer mogen stemmen, toch?
purny schreef:dromertje2 schreef:Langs de andere kant, als je al die dieren niet had, had je meer te besteden en zou je makkelijker iets vinden om te wonen. Dus ik begrijp wel dat men dat aanhaald. Als je in de bijstand zit en je hebt al een paard die door iemand anders betaald wordt omdat je het zelf niet kan betalen ( kom je blijkbaar toch niet rond) en je neemt er dan nog dieren bij maak je het jezelf moeilijk en andere ook die er mee voor opdraaien.
En jij weet zeker dat ze deze dieren heeft genomen toen ze al in de bijstand zat?
Kom op zeg... als iemand in de bijstand zit dan zou hij geen dieren mogen hebben volgens jou? Want dan mag degene hier dus blijkbaar geen plezier aan hebben. Bijstand is al k*t genoeg.
Dan zouden mensen met een uitkering ook geen paarden mogen hebben. Vind ik overigens nog steeds heel knap dat ze dat wel kunnen
kimberly1995 schreef:Topsylover, het is niet aan jou om te bepalen of en hoeveel huisdieren iemand mag hebben. Als je geen tips aan TS kan geven, waar ze om vraagt, kan je beter niks zeggen.
topsylover schreef:kimberly1995 schreef:Topsylover, het is niet aan jou om te bepalen of en hoeveel huisdieren iemand mag hebben. Als je geen tips aan TS kan geven, waar ze om vraagt, kan je beter niks zeggen.
De tip aan TS is om eerst haar overbodige uitgaven zoals deze extra dieren weg te doen. Als je iets wil moet je daar dingen voor opofferen. Ik heb zelf ook mijn kat weg gedaan omdat ik in Rotterdam wilde studeren, je moet het maar graag genoeg willen.
kimberly1995 schreef:En TS wil graag eerst de andere opties afwegen. Ook prima. Jouw manier is niet de enige of beste.
kimberly1995 schreef:Topsylover, het is niet aan jou om te bepalen of en hoeveel huisdieren iemand mag hebben. Als je geen tips aan TS kan geven, waar ze om vraagt, kan je beter niks zeggen.
topsylover schreef:kimberly1995 schreef:Topsylover, het is niet aan jou om te bepalen of en hoeveel huisdieren iemand mag hebben. Als je geen tips aan TS kan geven, waar ze om vraagt, kan je beter niks zeggen.
De tip aan TS is om eerst haar overbodige uitgaven zoals deze extra dieren weg te doen. Als je iets wil moet je daar dingen voor opofferen. Ik heb zelf ook mijn kat weg gedaan omdat ik in Rotterdam wilde studeren, je moet het maar graag genoeg willen.
tamary schreef:En heeft die keuze jouw zowel op financieel als op sociaal economisch vlak ook inderdaad een acceptabel rendement opgeleverd?
genja schreef:kimberly1995 schreef:Topsylover, het is niet aan jou om te bepalen of en hoeveel huisdieren iemand mag hebben. Als je geen tips aan TS kan geven, waar ze om vraagt, kan je beter niks zeggen.
Klopt is niet aan ons maar heb er wel een mening over en die zou ik niet mogen geven ?
Kijk ik met mijn best goed betaalde full time baan zou er ook nog best een huisdier bij Willen want ook met een baan vindt je huisdieren leuk niet alleen in de bijstand. Maar ik zou ook graag een
Ander huis willen en dat wordt dan wel moeilijker.
Het gaat over keuzes maken in het leven of je nu werkt of in de bijstand zit. En alles kan gewoon niet. En tja in mij ogen is een dak boven je hoofd toch net iets belangrijker als meerdere huisdieren.
Heb ik het niet over degene die er al waren want soms kan een situatie veranderen en je doet je beesten niet zomaar weg. Maar ik heb wel een
Mening over de beesten die erbij gekomen zijn toen de situatie waarin Ts zit al zo was. Het is natuurlijk niet van het laatste moment dat het huis van de vader van Ts teveel werd voor hem.
En dan mag iedereen te vinden dat je dit niet mag zeggen maar waarom zou je alleen mee mogen praten hoe zielig het is maar het niet van een andere kant bekijken? En dat wil niet zeggen dat iik het geen rot situatie voor Ts vindt
Fitzroy schreef:TS geeft alleen een opsomming van feiten en zegt dat ze het even niet weet. Dus komen er Bokkers met oplossingen voor haar. Een van die oplossingen kan zijn om haar huisdieren weg te doen, omdat ze dan veel meer mogelijkheden heeft voor huur. Ik zie niet in waarom dat niet aangedragen zou mogen worden.
Daar hoef je echt niet voor te temmen want dat is gewoon ontopic.
topsylover schreef:tamary schreef:En heeft die keuze jouw zowel op financieel als op sociaal economisch vlak ook inderdaad een acceptabel rendement opgeleverd?
Ja, natuurlijk. Ik hoef dat beest niet meer te voeren, niet meer regelmatig in te enten, niet meer naar het pension te doen als ik weg moet. Ik geniet hier aan de andere kant ven Nederland met volle teugen, ook zonder de kat die de liefde van mijn leven is.
Maar goed dit ging niet over mij. TS zit in een nijpende situatie maar is niet bereid om wat in te leveren om voor zichzelf en betere situatie te creëren, dat is waar we over struikelen.