Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Castilja schreef:Eens met hierboven. Vind het enorm achterhaald dat mensen niet aangenomen worden voor werk omdat ze een piercing dragen, zéker bij bijbaantjes. Gaat echt nergens over. Lekker laten zitten TS; er zijn genoeg plekken waar het (gelukkig) gewoon wordt geaccepteerd.
senna21 schreef:Een tussenjaar is een goede gelegenheid om wat nieuwe dingen uit te proberen.
Als een baantje niet lukt, zegt dat niet zoveel. Restaurants zijn zo verschillend, dat je niet op basis van 1 ervaring een hele branche kunt afzeggen. Een piercing is vaak geen belemmering, wel de non-verbale communicatie van iemand.
Als de reacties op sollicitaties jou niet verder helpen, vraag dan eens aan iemand die je vertrouwd hoe je overkomt en welke tips zij/hij voor je heeft. Meestal zijn belemmeringen niet zo groot als ze lijken.
Wat wil je en wat zou je daarvoor willen/kunnen veranderen?
Pluisje1998 schreef:Smoesjes over reizen ga ik sowieso niet doen, een keer googlen en je ziet op mijn fb dat ik al jaren niet meer op vakantie ben geweest
Brainless schreef:Castilja schreef:Eens met hierboven. Vind het enorm achterhaald dat mensen niet aangenomen worden voor werk omdat ze een piercing dragen, zéker bij bijbaantjes. Gaat echt nergens over. Lekker laten zitten TS; er zijn genoeg plekken waar het (gelukkig) gewoon wordt geaccepteerd.
Er zijn meerdere bedrijven waar sieraden verboden zijn ivm veiligheid.
Ook zijn er genoeg "nette" bedrijven waar je geen zichtbare tattoos/piercings/onnatuurlijke haarkleur mag hebben.
Brainless schreef:[***] schreef:Ik zou echt mijn piercings niet dicht laten groeien voor een bijbaan, straks zeggen ze na een maand opzegtermijn toedels en dan is het al dichtgegroeid, hartstikke zonde.
Je kan hem voor/na werktijd gewoon dragen.
Amyyy schreef:Is er geen thuiszorg, hulp in het huishouden? Dat heb ik gedaan en dat moet je absoluut kunnen! Werk was tussen 15-25 uur per week en heel flexibel, als ik ooit een keer niet kon, gewoon optijd mailen en dan werd je niet ingeroosterd. Ik werkte vaak vanaf 9 tot 14-15-16, afhankelijk van aantal clienten. Je moet wel een fiets hebben want vaak moet je van client naar client fietsen.