Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Palmera schreef:Mooie voorbeelden Mirriezz. Bedenk je wel dat niet ieder bedrijf zo kan werken als die met de letter M. Bij mij gaat zo'n werkwijze niet op.
Palmera schreef:M.b.t je tweede voorbeeld: er bestaan ongetwijfeld hufters van werkgevers. Doch vind ik jouw zin dat de kwaliteit en snelheid achteruit gaat zeer incorrect van de werknemer.
Je bent er tenslotte om te werken en daar krijg je salaris voor. Het is geen speelplaats. Als de omstandigheden niet bevallen mag je weg. Maar moedwillig langzamer werken is voor mij een absolute no.
Prrrr schreef:@Palmera:
Het gaat niet om schuld, het gaat om de menselijke maat. Iemand in de ploeg bijplannen als het menselijkerwijs te zwaar wordt om lang vol te houden.
In het voorbeeld van die grote bogen: de eerste ploeg zet er met plezier de schouders onder, de laatste ploeg voelt zich in de steek gelaten.
In jouw plaatje is de mens een machine. Maar ook als je machines te warm stookt, houden ze er mee op. Met beleid heb je veel langer lol van je machines. Werkt met mensen net zo.
Palmera schreef:Prrr, de kosten komen altijd voor rekening van de werkgever. Of dat nou een extra man is per dag om een roulatiesysteem te maken, een airco of voor mijn part de deuren te sluiten: de werkgever draagt die kosten.
Sommige zullen dat niet erg vinden. Anderen kunnen die extra kosten niet dragen en weer anderen hebben daar gewoon geen zin in.
Het is dus niet zo eenvoudig als iedereen denkt dat het is.
Palmera schreef:Prrr, de kosten komen altijd voor rekening van de werkgever. Of dat nou een extra man is per dag om een roulatiesysteem te maken, een airco of voor mijn part de deuren te sluiten: de werkgever draagt die kosten.
Sommige zullen dat niet erg vinden. Anderen kunnen die extra kosten niet dragen en weer anderen hebben daar gewoon geen zin in.
Het is dus niet zo eenvoudig als iedereen denkt dat het is.
Amandavd schreef:Omdat je als werkgever een plicht heb om voor de juiste arbeidsomstandigheden te zorgen. Als jij als ondernemer nog geen airco kan betalen dan moet je je schamen en achter de oren krabben.