Zouden jullie nog bereid zijn deze klant te helpen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:26

Dan kun je hier je telefoon, paspoort etc etc achter laten en je pinpas of iets halen. Me laatst nog gebeurd

Ik snap niet dat er zo gezeurd wordt dat te niet bevoegd is zomaar uit te betalen, ik snap dan ronduit niet dat er mensen zijn die noert snappen dat sommige dingen volgens bepaalde regels moeten verlopen in sommige bedrijfsculturen
Ik vind ook dat het wat te lang op zich laat wachten, maar onmacht is wel onmacht, ik ga er verder niet over door of het sneller kan etc

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:26

Izzy19 schreef:
Als je 8 euro teveel hebt betaald, dan heb je dat normaal toch wel door? Ik kijk aan de pomp trouwens altijd voor hoeveel ik heb getankt. Ik weet voor ik naar de kassa ga, wat ik ongeveer moet betalen. Is dat een heel ander bedrag, ja dan kijk ik het ticket na voor ik vertrek. Er kan altijd iets mis gelopen zijn, de mensen achter de kassa zijn ook maar mensen en kunnen een foutje gemaakt hebben. En daarnaast, even geduld voor ze die 8 euro terug krijgt, dat moet toch wel kunnen? Het gaat hier niet om 1000den euro's. Als de vrouw ver weg woont, dan kan het bedrag ook gewoon gestort worden zodat ze niet hoeft terug te komen zelfs als dat een probleem zou zijn? Ik wil als klant ook waar ik recht op heb maar ik snap ook dat ze niet iedereen zo maar op hun woord kunnen geloven. Jammer genoeg wordt er ook gewoon vaak misbruik van zo'n situatie gemaakt.
Jij aan de kassa kan er inderdaad weinig aan doen, ik zou de dame in kwestie gewoon in contact brengen met je supervisor. De dame krijgt dan waarschijnlijk meer het gevoel dat ze verder geholpen wordt en jij bent van iets waar je niets aan kan veranderen, vanaf. Het is de verantwoordelijkheid van jouw supervisor om dit te regelen lijkt mij?

Dit dus...al heb ik het eens gehad dat ik 5 euro moest betalen voor iets van 3 euro en geen wisselgeld kreeg. Ik keek die meid aan en zei 'waar is mijn wisselgeld?' hele discussie want op mijn bon stond dat ik 3 euro had gegeven. Manager erbij de hele klere zooi, kreeg zo m'n 2 euro uit de kassa. Eerste wat toen door mijn hoofd ging 'als die meid dat bij 10 klanten flikt die zelf niet opletten, steekt zij einde dag 20 euro in haar zak'...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:27

Palmera schreef:
Er word verweten dat die vrouw asociaal is.

Stel dat ik bij het tankstation waar de TS werkt mijn tank volgooi en tot mijn grote schrik zie dat ik mijn portemonee vergeten ben. Ik heb dus geen geld of pas bij me.

TS, hoe is jullie protocol? Gaan jullie dan braaf wachten, blind vertrouwen op mijn mooie blauw-grijze ogen dat ik volgende week, als ik weer naar oma ga, kom betalen?

Of word ik geacht er iemand bij te gaan bellen die naar jullie tankstation komt en me mijn portemonee brengt?
Bij ons werden al de persoonlijke gegevens ingevuld en kreeg de klant 24 uur de tijd om een transactie uit te voeren, of om ter plekke te komen betalen.

Zo niet, dan werd er alsnog aangifte o.b.v. het kenteken. Want dan is het namelijk wettelijk gezien een 'zwartrijder'. Mocht te auto dan op naam van iemand anders blijken te staan, dan is dit, hoe zwaar ik hier ook op tegen was, niet 'ons' probleem. Best krom eigenlijk.

Aan de andere kant, zeker bij bekenden, handelde ik vaak in goed vertrouwen en dit is nooit beschaamd.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:28

Ik heb bij Aldi waar ik werkte ook wel eens discussie gehad te weinig terug. Wilde een klant niet wachten tot einde shift dan werd per direct de lade eruit gehaald en geteld. Je hebt dan immers een kas verschil

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:28

Nies, dat zal allemaal wel, en dat ben ik ook met je eens tot op zekere hoogte, maar het is zoals het is, dus wat doe je eraan?

@Palmera: "er wordt verweten dat die vrouw asociaal is"
Hoe bedoel je dat? Want je schrijft er verder niks over..

Ik dacht trouwens dat je, bij het vergeten van je pas, je rijbewijs soms kan achterlaten..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:29

Ailill schreef:
Aan de andere kant, zeker bij bekenden, handelde ik vaak in goed vertrouwen en dit is nooit beschaamd.

Daar zeg je er wel wat bij Ailil... "bekenden"
Als je een vreemde onterecht een bedrag van 10 euro had betaald, had jij waarschijnlijk een baas die dat goedvond.. maar dat heeft niet iedereen..

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:30

Cer schreef:
Nou even dan :D

Ailill schreef:
Ik ga inderdaad wel uit van het goede in de mens, dat klopt zeer zeker. Of dit altijd verstandig is, nee. Maar ik weiger pertinent om mijn leven in wantrouwen te leven.
het is geen kwestie van wantrouwen, het is een kwestie van procedures..
Buiten dat, TS heeft een korte check gedaan en daaruit bleek dat verhaal van mevrouw niet helemaal klopte.. dus dan toch een beetje wantrouwen.

Citaat:
Nou, ik lees hier toch meermaals dat mensen TS direct wel geloven en de klant schijnbaar niet, dus het komt niet zomaar uit de lucht vallen.

Ik denk dat men bedoelt dat TS een procedure (!!!!) moet volgen en verder niks kan..
En dat ze mevrouw ook niet zomaar geloven..
Ik geloof geen reet van mevrouws verhaal trouwens, maar het zou zomaar waar kunnen zijn :j

Citaat:
Klopt ze heeft inderdaad credit verspeeld, maar als de klant gelijk heeft is het wel degelijk een reactie op een actie.

Hetzij een heel klein tikkie ietwat buitenproportioneel...
Hebben mensen geen fatsoen meer?

Verder blijft t giswerk.. Ik denk alleen dat wanneer blijkt dat mevrouw gelijk had, dat TS dat niet meer gaat melden := Althans, ik zou er niks meer over zeggen denk :')

Wantrouwen sloeg op mensen hier binnen het topic, die bij voorbaat al de uitspraak doen de klant niet te vertrouwen. Dat noem ik inderdaad wantrouwen.

Welke check heeft TS dan gedaan, die heb ik denk ik gemist.

Je moest eens weten, sommigen hebben inderdaad geen fatsoen. Ik heb er zelf weinig ast van gehad, duidelijk en helder communiceren en verder doet mijn blik de rest :P

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:31

Joanne1987 schreef:
Ik heb bij Aldi waar ik werkte ook wel eens discussie gehad te weinig terug. Wilde een klant niet wachten tot einde shift dan werd per direct de lade eruit gehaald en geteld. Je hebt dan immers een kas verschil
Die kasverschil kan ook ergens anders zijn ontstaan, lijkt me niet geheel waterdicht.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:34

Cer schreef:
Ailill schreef:

Daar zeg je er wel wat bij Ailil... "bekenden"
Als je een vreemde onterecht een bedrag van 10 euro had betaald, had jij waarschijnlijk een baas die dat goedvond.. maar dat heeft niet iedereen..
Klopt, als het mensen hier uit het dorp zijn, dan zijn het meestal klanten die al jaren komen tanken, komen ze dan niet terug, dan werd dit via via wel opgelost, altijd wel iemand die de klant persoonlijk kent.

Eens. €10,- zou niet echt een groot probleem zijn geweest, mits dit natuurlijk niet té vaak voorkomt. Bij de ene werkgever is 1 keer al te vaak, bij de ander pas na 10 keer. Dat is, in mijn optiek, het probleem ook niet.

Morgen zijn we zo goed als een week verder en de klant weet nog steeds niet. Ik vind dat echt een kwalijke zaak, of het nu om 5, 50 of 500 euro gaat. Daar ligt dan ook het probleem. Nogmaals, mits te klant gelijk heeft.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:37

Ailill schreef:

Mevrouw kwam met een heel gedetailleerd verhaal over drukte die dag. TS heeft de collega gebeld die dienst had en die zei dat het heel rustig was.
Geen waterdichte check, maar toch even een soort indicatie over de aanneembaarheid van het verhaal.
Wellicht, als die andere medewerker had gezegd : "ja klopt, het was knetterdruk en inderdaad ja iets met .blablabla" was het anders geweest. Of niet, dat weet ik niet..

Citaat:
Je moest eens weten, sommigen hebben inderdaad geen fatsoen. Ik heb er zelf weinig ast van gehad, duidelijk en helder communiceren en verder doet mijn blik de rest :P

Oh alles valt in katzwijm... <3
:') :D

Edit, het verhaal over bekenden vind ik hier niet van toepassing.
Ik kon bij de oude dorpspomp ook zeggen ;oh geld vergeten, ik kom zo terug!
maar die man wist ook waar we woonden dus sja..

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:41

Ailill schreef:
Joanne1987 schreef:
Die kasverschil kan ook ergens anders zijn ontstaan, lijkt me niet geheel waterdicht.

De keren dat ik het meegemaakt hebt klopte het gewoon
Grote kasverschillen (vanaf 5 euro) komen ontzettend weinig voor

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:43

Cer schreef:
Ailill schreef:

Mevrouw kwam met een heel gedetailleerd verhaal over drukte die dag. TS heeft de collega gebeld die dienst had en die zei dat het heel rustig was.
Geen waterdichte check, maar toch even een soort indicatie over de aanneembaarheid van het verhaal.
Wellicht, als die andere medewerker had gezegd : "ja klopt, het was knetterdruk en inderdaad ja iets met .blablabla" was het anders geweest. Of niet, dat weet ik niet..

Citaat:

Oh alles valt in katzwijm... <3
:') :D

Edit, het verhaal over bekenden vind ik hier niet van toepassing.
Ik kon bij de oude dorpspomp ook zeggen ;oh geld vergeten, ik kom zo terug!
maar die man wist ook waar we woonden dus sja..
Ook dat valt te betwijfelen. Ik kon een dienst als doods, rustig, druk of non-stop ren en vliegwerk beschrijven, dit was dan wel een analyse o.b.v. de hele dag. Het kwam sowieso iedere dienst voor dat er pieken waren, dan stonden er veel mensen in de rij. Ik kan me zo voorstellen dat mevrouw wellicht op zo'n moment binnen was en het dus als druk heeft ervaren, terwijl dit voor de collega van TS niet zo was.

Hahah, nou nee, niet in katzwijm :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:43

Joanne1987 schreef:
Ailill schreef:
Dat kasverschil kan ook ergens anders zijn ontstaan, lijkt me niet geheel waterdicht.

De keren dat ik het meegemaakt hebt klopte het gewoon
Grote kasverschillen (vanaf 5 euro) komen ontzettend weinig voor
Klopt, vaak gaat het om 10, 20 of max. 50 cent, de ene keer te veel en de andere keer te weinig.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:47

Dus als er dan eens een kasverschil is van plus minus 20 euro en de klant zegt 20 euro te weinig te hebben gekregen lijkt me dat aardig waterdicht Toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:47

Als mevrouw gelijk heeft meld ik dat uiteraard. Ik ga namelijk altijd uit van het goede van de klant. Ik geloof dus ook dat ze gelijk heeft, maar wat ik geloof maakt voor het bedrijf geen reet uit.

Als de klant dezelfde dag of de dag erna was langsgekomen had ze dezelfde collega getroffen en had het mogelijks direct kunnen afgehandeld worden. Mijn collega die haar had afgerekend was namelijk dan van dienst. Hij had mevrouw of de situatie dan waarschijnlijk nog wel voor de geest kunnen halen. Maar goed, dat is niet gebeurd. Ondertussen heeft de verantwoordelijke een ongeval gehad en geraakt ze niet meer tot hier de komende tijd dus geen idee hoe het nu verder gaat verlopen. Als mevrouw terug komt kan ik niet meer doen dan haar in contact brengen met de verantwoordelijke. Ik kan en wil gewoon geen €8 uit eigen zak betalen, hoe sneu ik het ook vind voor mevrouw.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:48

Joanne1987 schreef:
Dus als er dan eens een kasverschil is van plus minus 20 euro en de klant zegt 20 euro te weinig te hebben gekregen lijkt me dat aardig waterdicht Toch?
Zo had ik hem niet bekeken, je hebt gelijk.

Zou wel echt een stunt zijn om ter plekke je kassa na te gaan tellen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:50

Palmera schreef:

Stel dat ik bij het tankstation waar de TS werkt mijn tank volgooi en tot mijn grote schrik zie dat ik mijn portemonee vergeten ben. Ik heb dus geen geld of pas bij me.

TS, hoe is jullie protocol? Gaan jullie dan braaf wachten, blind vertrouwen op mijn mooie blauw-grijze ogen dat ik volgende week, als ik weer naar oma ga, kom betalen?

Of word ik geacht er iemand bij te gaan bellen die naar jullie tankstation komt en me mijn portemonee brengt?

Dan worden alle gegevens genoteerd, kopie van het paspoort gemaakt en komt er een klein bedrag aan kosten bij. Dan kun je binnen de week komen betalen. Na die week nemen wij contact op. Kloppen de gegevens dan niet of wordt er na telefonisch contact nog geen aanstalten gemaakt om te betalen gaat het naar de politie.

Als dit nu vaker voorvalt (hadden we met een klant, die kwam tanken en standaard pas 2 weken later betalen) dan komt er wel een tankverbod bij ons.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:51

Even hoor...
Citaat:
Ondertussen heeft de verantwoordelijke een ongeval gehad

banketstaaf voor de verantwoordelijke, maar what are the odds...
daar zou ik dan als klant verder geen boodschap aan hebben trouwens. Oh ja, er wel even vanuitgaande dat ik ondertussen geen grote muil opgezet heb :P

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:51

DeMolenhoek schreef:
Als mevrouw gelijk heeft meld ik dat uiteraard. Ik ga namelijk altijd uit van het goede van de klant. Ik geloof dus ook dat ze gelijk heeft, maar wat ik geloof maakt voor het bedrijf geen reet uit.

Als de klant dezelfde dag of de dag erna was langsgekomen had ze dezelfde collega getroffen en had het mogelijks direct kunnen afgehandeld worden. Mijn collega die haar had afgerekend was namelijk dan van dienst. Hij had mevrouw of de situatie dan waarschijnlijk nog wel voor de geest kunnen halen. Maar goed, dat is niet gebeurd. Ondertussen heeft de verantwoordelijke een ongeval gehad en geraakt ze niet meer tot hier de komende tijd dus geen idee hoe het nu verder gaat verlopen. Als mevrouw terug komt kan ik niet meer doen dan haar in contact brengen met de verantwoordelijke. Ik kan en wil gewoon geen €8 uit eigen zak betalen, hoe sneu ik het ook vind voor mevrouw.
Tof dat je uitgaat van het goede in de mens :)

Serieus? Ik had soms een paar 100 klanten per dag, sterker nog, vrijwel altijd. No way dat ik iedere transactie/klant weer voor de geest zou kunnen halen. Maar dat kan aan mij liggen?

Begrijp ik nu goed dat de klant wellicht nog langer moet wachten? Vanwege een ongeval? Wat natuurlijk echt ontzettend vervelend is voor jouw manager, maar dit lijkt me niet het probleem van de klant. Is er werkelijk niemand anders die, gezien de situatie, meer bevoegdheden heeft?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 16:06

DeMolenhoek schreef:
Palmera schreef:

Dan worden alle gegevens genoteerd, kopie van het paspoort gemaakt en komt er een klein bedrag aan kosten bij. Dan kun je binnen de week komen betalen. Na die week nemen wij contact op. Kloppen de gegevens dan niet of wordt er na telefonisch contact nog geen aanstalten gemaakt om te betalen gaat het naar de politie.

Als dit nu vaker voorvalt (hadden we met een klant, die kwam tanken en standaard pas 2 weken later betalen) dan komt er wel een tankverbod bij ons.

Als ik mijn portemonee niet bij me heb, heb ik ook mijn paspoort niet bij me. :D
Los daarvan: jullie rekenen een klein bedrag aan gemaakte kosten in zo'n geval. Krijgt mevrouw, als ze gelijk blijkt te hebben, ook haar 8 euro plus datzelfde percentage kosten? :)

En nu, ondanks dat niemand om een ongeluk vraagt, trekt mevrouw wel heel erg aan het allerkortste eind met het beleid van slechts één verantwoordelijke die geen camera codes kent.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 16:10

Ailill schreef:
Joanne1987 schreef:

Dat heb ik toch wel een keer op een vriendelijke manier geëist. Gaf 50 euro voor iets wat minder dan tien euro kostte en ik kreeg maar een paar euro terug omdat ik met 10 euro betaald zou hebben.
Was ook nog ten tijde van mijn scheiding dus financieel nou niet de beste tijd.

Kassa mevrouw beweerde dat ik toch echt met 10 euro had betaald en keek me aan alsof ik haar bedonderde. Kreeg inderdaad te horen dat ik maar aan het einde van de shift terug moest komen. Heel handig met twee kleine kinderen dus vriendelijk doch dwingend gevraagd om direct na te tellen.

Na een hoop getreuzel en boze blikken kwamen ze even later het kantoortje uit met 40 euro in de hand. Die werden me met veel tegenzin terug gegeven. Ik ben daar nooit meer terug geweest :(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 16:10

Als de klant door het ongeval nog langer moet wachten vind ik dat echt not done.
Ja, heel vervelend voor de verantwoordelijke, maar daar hoort de klant geen hinder van te ondervinden. Desnoods schuiven ze de afhandeling door naar iemand anders die het binnen het aangegeven tijdsbestek kan regelen?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 16:13

Percy schreef:
Ailill schreef:

Dat heb ik toch wel een keer op een vriendelijke manier geëist. Gaf 50 euro voor iets wat minder dan tien euro kostte en ik kreeg maar een paar euro terug omdat ik met 10 euro betaald zou hebben.
Was ook nog ten tijde van mijn scheiding dus financieel nou niet de beste tijd.

Kassa mevrouw beweerde dat ik toch echt met 10 euro had betaald en keek me aan alsof ik haar bedonderde. Kreeg inderdaad te horen dat ik maar aan het einde van de shift terug moest komen. Heel handig met twee kleine kinderen dus vriendelijk doch dwingend gevraagd om direct na te tellen.

Na een hoop getreuzel en boze blikken kwamen ze even later het kantoortje uit met 40 euro in de hand. Die werden me met veel tegenzin terug gegeven. Ik ben daar nooit meer terug geweest :(
In dat geval begrijp ik je volkomen, goed opgelost en terecht dat je er nooit meer bent geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 16:14

Ik heb ook telkens rond de 200 per shift maar kan dat wel voor de geest halen. :j

Tja, is er niemand anders. Iedereen is ingelicht. Het ligt nu aan hun wat ze er mee doen. Ik vind het ook ontzettend banketstaaf voor mevrouw. Ik kan hier verder niets meer mee doen.
Ik wil wel even duidelijk maken dat het niet zo is dat ik achter het bedrijf en die zijn keuze sta op dit moment. Ik heb hier natuurlijk ook een mening over.

Palmera: Niet persé, velen bewaren dat de laatste tijd bij hun gsm etc. Dan worden gewoon de gegevens genoteerd. Het percentage kosten is geen intrest maar een adminstratieve kost. Als mevrouw rente wil op die €8 kan ze dat proberen vorderen via de klantendienst :)

Dat kan ze natuurlijk ook nog altijd doen. Ze mag van mij gerust een klacht indienen via de klantendienst. Ik kan haar daarin wel begrijpen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 16:16

DeMolenhoek schreef:
Ik heb ook telkens rond de 200 per shift maar kan dat wel voor de geest halen. :j

Tja, is er niemand anders. Iedereen is ingelicht. Het ligt nu aan hun wat ze er mee doen. Ik vind het ook ontzettend banketstaaf voor mevrouw. Ik kan hier verder niets meer mee doen.
Ik wil wel even duidelijk maken dat het niet zo is dat ik achter het bedrijf en die zijn keuze sta op dit moment. Ik heb hier natuurlijk ook een mening over.

Palmera: Niet persé, velen bewaren dat de laatste tijd bij hun gsm etc. Dan worden gewoon de gegevens genoteerd. Het percentage kosten is geen intrest maar een adminstratieve kost. Als mevrouw rente wil op die €8 kan ze dat proberen vorderen via de klantendienst :)

Dat kan ze natuurlijk ook nog altijd doen. Ze mag van mij gerust een klacht indienen via de klantendienst. Ik kan haar daarin wel begrijpen.
Ik heb het meer over 500/600 klanten of meer, 8 uur lag werken en vrijwel continue een rij van minstens 4/5 mensen. Dan laat ik de afdeling broodjes nog buiten beschouwing.

Top dat je hier zo open blijft posten, petje af.