Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Izzy19 schreef:Als je 8 euro teveel hebt betaald, dan heb je dat normaal toch wel door? Ik kijk aan de pomp trouwens altijd voor hoeveel ik heb getankt. Ik weet voor ik naar de kassa ga, wat ik ongeveer moet betalen. Is dat een heel ander bedrag, ja dan kijk ik het ticket na voor ik vertrek. Er kan altijd iets mis gelopen zijn, de mensen achter de kassa zijn ook maar mensen en kunnen een foutje gemaakt hebben. En daarnaast, even geduld voor ze die 8 euro terug krijgt, dat moet toch wel kunnen? Het gaat hier niet om 1000den euro's. Als de vrouw ver weg woont, dan kan het bedrag ook gewoon gestort worden zodat ze niet hoeft terug te komen zelfs als dat een probleem zou zijn? Ik wil als klant ook waar ik recht op heb maar ik snap ook dat ze niet iedereen zo maar op hun woord kunnen geloven. Jammer genoeg wordt er ook gewoon vaak misbruik van zo'n situatie gemaakt.
Jij aan de kassa kan er inderdaad weinig aan doen, ik zou de dame in kwestie gewoon in contact brengen met je supervisor. De dame krijgt dan waarschijnlijk meer het gevoel dat ze verder geholpen wordt en jij bent van iets waar je niets aan kan veranderen, vanaf. Het is de verantwoordelijkheid van jouw supervisor om dit te regelen lijkt mij?
Palmera schreef:Bij ons werden al de persoonlijke gegevens ingevuld en kreeg de klant 24 uur de tijd om een transactie uit te voeren, of om ter plekke te komen betalen.Er word verweten dat die vrouw asociaal is.
Stel dat ik bij het tankstation waar de TS werkt mijn tank volgooi en tot mijn grote schrik zie dat ik mijn portemonee vergeten ben. Ik heb dus geen geld of pas bij me.
TS, hoe is jullie protocol? Gaan jullie dan braaf wachten, blind vertrouwen op mijn mooie blauw-grijze ogen dat ik volgende week, als ik weer naar oma ga, kom betalen?
Of word ik geacht er iemand bij te gaan bellen die naar jullie tankstation komt en me mijn portemonee brengt?
Ailill schreef:Aan de andere kant, zeker bij bekenden, handelde ik vaak in goed vertrouwen en dit is nooit beschaamd.
Cer schreef:Nou even danAilill schreef:het is geen kwestie van wantrouwen, het is een kwestie van procedures..Ik ga inderdaad wel uit van het goede in de mens, dat klopt zeer zeker. Of dit altijd verstandig is, nee. Maar ik weiger pertinent om mijn leven in wantrouwen te leven.
Buiten dat, TS heeft een korte check gedaan en daaruit bleek dat verhaal van mevrouw niet helemaal klopte.. dus dan toch een beetje wantrouwen.Citaat:Nou, ik lees hier toch meermaals dat mensen TS direct wel geloven en de klant schijnbaar niet, dus het komt niet zomaar uit de lucht vallen.
Ik denk dat men bedoelt dat TS een procedure (!!!!) moet volgen en verder niks kan..
En dat ze mevrouw ook niet zomaar geloven..
Ik geloof geen reet van mevrouws verhaal trouwens, maar het zou zomaar waar kunnen zijn
Citaat:Klopt ze heeft inderdaad credit verspeeld, maar als de klant gelijk heeft is het wel degelijk een reactie op een actie.
Hetzij een heel klein tikkie ietwat buitenproportioneel...
Hebben mensen geen fatsoen meer?
Verder blijft t giswerk.. Ik denk alleen dat wanneer blijkt dat mevrouw gelijk had, dat TS dat niet meer gaat meldenAlthans, ik zou er niks meer over zeggen denk
Joanne1987 schreef:Die kasverschil kan ook ergens anders zijn ontstaan, lijkt me niet geheel waterdicht.Ik heb bij Aldi waar ik werkte ook wel eens discussie gehad te weinig terug. Wilde een klant niet wachten tot einde shift dan werd per direct de lade eruit gehaald en geteld. Je hebt dan immers een kas verschil
Cer schreef:Klopt, als het mensen hier uit het dorp zijn, dan zijn het meestal klanten die al jaren komen tanken, komen ze dan niet terug, dan werd dit via via wel opgelost, altijd wel iemand die de klant persoonlijk kent.Ailill schreef:Aan de andere kant, zeker bij bekenden, handelde ik vaak in goed vertrouwen en dit is nooit beschaamd.
Daar zeg je er wel wat bij Ailil... "bekenden"
Als je een vreemde onterecht een bedrag van 10 euro had betaald, had jij waarschijnlijk een baas die dat goedvond.. maar dat heeft niet iedereen..
Ailill schreef:Welke check heeft TS dan gedaan, die heb ik denk ik gemist.
Citaat:Je moest eens weten, sommigen hebben inderdaad geen fatsoen. Ik heb er zelf weinig ast van gehad, duidelijk en helder communiceren en verder doet mijn blik de rest
Ailill schreef:Joanne1987 schreef:Die kasverschil kan ook ergens anders zijn ontstaan, lijkt me niet geheel waterdicht.Ik heb bij Aldi waar ik werkte ook wel eens discussie gehad te weinig terug. Wilde een klant niet wachten tot einde shift dan werd per direct de lade eruit gehaald en geteld. Je hebt dan immers een kas verschil
Cer schreef:Ook dat valt te betwijfelen. Ik kon een dienst als doods, rustig, druk of non-stop ren en vliegwerk beschrijven, dit was dan wel een analyse o.b.v. de hele dag. Het kwam sowieso iedere dienst voor dat er pieken waren, dan stonden er veel mensen in de rij. Ik kan me zo voorstellen dat mevrouw wellicht op zo'n moment binnen was en het dus als druk heeft ervaren, terwijl dit voor de collega van TS niet zo was.Ailill schreef:Welke check heeft TS dan gedaan, die heb ik denk ik gemist.
Mevrouw kwam met een heel gedetailleerd verhaal over drukte die dag. TS heeft de collega gebeld die dienst had en die zei dat het heel rustig was.
Geen waterdichte check, maar toch even een soort indicatie over de aanneembaarheid van het verhaal.
Wellicht, als die andere medewerker had gezegd : "ja klopt, het was knetterdruk en inderdaad ja iets met .blablabla" was het anders geweest. Of niet, dat weet ik niet..Citaat:Je moest eens weten, sommigen hebben inderdaad geen fatsoen. Ik heb er zelf weinig ast van gehad, duidelijk en helder communiceren en verder doet mijn blik de rest
Oh alles valt in katzwijm...![]()
![]()
Edit, het verhaal over bekenden vind ik hier niet van toepassing.
Ik kon bij de oude dorpspomp ook zeggen ;oh geld vergeten, ik kom zo terug!
maar die man wist ook waar we woonden dus sja..
Joanne1987 schreef:Klopt, vaak gaat het om 10, 20 of max. 50 cent, de ene keer te veel en de andere keer te weinig.Ailill schreef:Dat kasverschil kan ook ergens anders zijn ontstaan, lijkt me niet geheel waterdicht.
De keren dat ik het meegemaakt hebt klopte het gewoon
Grote kasverschillen (vanaf 5 euro) komen ontzettend weinig voor
Palmera schreef:Er word verweten dat die vrouw asociaal is.
Stel dat ik bij het tankstation waar de TS werkt mijn tank volgooi en tot mijn grote schrik zie dat ik mijn portemonee vergeten ben. Ik heb dus geen geld of pas bij me.
TS, hoe is jullie protocol? Gaan jullie dan braaf wachten, blind vertrouwen op mijn mooie blauw-grijze ogen dat ik volgende week, als ik weer naar oma ga, kom betalen?
Of word ik geacht er iemand bij te gaan bellen die naar jullie tankstation komt en me mijn portemonee brengt?
DeMolenhoek schreef:Tof dat je uitgaat van het goede in de mensAls mevrouw gelijk heeft meld ik dat uiteraard. Ik ga namelijk altijd uit van het goede van de klant. Ik geloof dus ook dat ze gelijk heeft, maar wat ik geloof maakt voor het bedrijf geen reet uit.
Als de klant dezelfde dag of de dag erna was langsgekomen had ze dezelfde collega getroffen en had het mogelijks direct kunnen afgehandeld worden. Mijn collega die haar had afgerekend was namelijk dan van dienst. Hij had mevrouw of de situatie dan waarschijnlijk nog wel voor de geest kunnen halen. Maar goed, dat is niet gebeurd. Ondertussen heeft de verantwoordelijke een ongeval gehad en geraakt ze niet meer tot hier de komende tijd dus geen idee hoe het nu verder gaat verlopen. Als mevrouw terug komt kan ik niet meer doen dan haar in contact brengen met de verantwoordelijke. Ik kan en wil gewoon geen €8 uit eigen zak betalen, hoe sneu ik het ook vind voor mevrouw.
DeMolenhoek schreef:Palmera schreef:Er word verweten dat die vrouw asociaal is.
Stel dat ik bij het tankstation waar de TS werkt mijn tank volgooi en tot mijn grote schrik zie dat ik mijn portemonee vergeten ben. Ik heb dus geen geld of pas bij me.
TS, hoe is jullie protocol? Gaan jullie dan braaf wachten, blind vertrouwen op mijn mooie blauw-grijze ogen dat ik volgende week, als ik weer naar oma ga, kom betalen?
Of word ik geacht er iemand bij te gaan bellen die naar jullie tankstation komt en me mijn portemonee brengt?
Dan worden alle gegevens genoteerd, kopie van het paspoort gemaakt en komt er een klein bedrag aan kosten bij. Dan kun je binnen de week komen betalen. Na die week nemen wij contact op. Kloppen de gegevens dan niet of wordt er na telefonisch contact nog geen aanstalten gemaakt om te betalen gaat het naar de politie.
Als dit nu vaker voorvalt (hadden we met een klant, die kwam tanken en standaard pas 2 weken later betalen) dan komt er wel een tankverbod bij ons.
Ailill schreef:Joanne1987 schreef:Zo had ik hem niet bekeken, je hebt gelijk.Dus als er dan eens een kasverschil is van plus minus 20 euro en de klant zegt 20 euro te weinig te hebben gekregen lijkt me dat aardig waterdicht Toch?
Zou wel echt een stunt zijn om ter plekke je kassa na te gaan tellen
Percy schreef:In dat geval begrijp ik je volkomen, goed opgelost en terecht dat je er nooit meer bent geweest.Ailill schreef:Zo had ik hem niet bekeken, je hebt gelijk.
Zou wel echt een stunt zijn om ter plekke je kassa na te gaan tellen
Dat heb ik toch wel een keer op een vriendelijke manier geëist. Gaf 50 euro voor iets wat minder dan tien euro kostte en ik kreeg maar een paar euro terug omdat ik met 10 euro betaald zou hebben.
Was ook nog ten tijde van mijn scheiding dus financieel nou niet de beste tijd.
Kassa mevrouw beweerde dat ik toch echt met 10 euro had betaald en keek me aan alsof ik haar bedonderde. Kreeg inderdaad te horen dat ik maar aan het einde van de shift terug moest komen. Heel handig met twee kleine kinderen dus vriendelijk doch dwingend gevraagd om direct na te tellen.
Na een hoop getreuzel en boze blikken kwamen ze even later het kantoortje uit met 40 euro in de hand. Die werden me met veel tegenzin terug gegeven. Ik ben daar nooit meer terug geweest
DeMolenhoek schreef:Ik heb het meer over 500/600 klanten of meer, 8 uur lag werken en vrijwel continue een rij van minstens 4/5 mensen. Dan laat ik de afdeling broodjes nog buiten beschouwing.Ik heb ook telkens rond de 200 per shift maar kan dat wel voor de geest halen.
Tja, is er niemand anders. Iedereen is ingelicht. Het ligt nu aan hun wat ze er mee doen. Ik vind het ook ontzettend banketstaaf voor mevrouw. Ik kan hier verder niets meer mee doen.
Ik wil wel even duidelijk maken dat het niet zo is dat ik achter het bedrijf en die zijn keuze sta op dit moment. Ik heb hier natuurlijk ook een mening over.
Palmera: Niet persé, velen bewaren dat de laatste tijd bij hun gsm etc. Dan worden gewoon de gegevens genoteerd. Het percentage kosten is geen intrest maar een adminstratieve kost. Als mevrouw rente wil op die €8 kan ze dat proberen vorderen via de klantendienst
Dat kan ze natuurlijk ook nog altijd doen. Ze mag van mij gerust een klacht indienen via de klantendienst. Ik kan haar daarin wel begrijpen.