ingvdh schreef:Jeetje wat zitten de meesten er strak in, regeltje hier, regeltje daar, werkgever mag dit, werkgever mag dat en als werknemer hebt je kennelijk altijd pech.
Zo werkt het echt niet hoor, het hoort van beide kanten te komen. De werkgever mag ook een keer zijn best doen om de werknemer blij te maken en tevreden te houden, het hoeft niet alleen van de werknemer te komen.
Als jouw werknemer altijd voor je klaar staat mag je ook wel eens voor hem klaar staan.
Gelukkig werkt dit wel zo op mijn werk. Ben blij toe, ik zou er niet aan moeten denken als mijn werkgever mij zou gaan behandelen op wijze dat men dat hier normaal vind. Ik zou dan rap op zoek gaan naar een werkgever die mij wel met respect behandeld.
Nou inderdaad. Heel zwart wit gezien staat de WG natuurlijk in zijn recht om dit verlof te weigeren. Maar bij een werknemer die goede wil toont, zeer regelmatig overwerkt en extra werkt op een zaterdag terwijl anderen dit niet willen had ik iets meer coulance verwacht.
Ik vind het ook geven en nemen. En helemaal voor 2 uur verlof waar ook nog eens zijn pauze in valt. Ik denk zelfs dat als je kijkt naar de productiviteit het alleen maar bevorderlijk was geweest om zo'n goede werknemer even 2 uurtjes vrij te geven om examen te doen.
Het zouden maar 2 uurtjes zijn waar zelfs zijn pauze bij in zat. Maar de werknemer voelt zich wel gehoord en zou nadien waarschijnlijk weer tevreden hard aan het werk zijn gegaan. Nu heb je een werknemer die met een rotgevoel heel de dag er is, maar met heel veel minder motivatie en inzet.
En ik vind ook niet dat een werkgever voor iedere poep of scheet vrij hoeft te geven en dat je het als werknemer mag af mag dwingen.
Iets meer begrip vond ik hier wel op zijn plaats geweest. En wie weet profiteert de baas er ook nog eens van dat hij zijn rijbewijs heeft als er eens een keer iets weggebracht of gehaald moet worden.
Ik ben blij dat ik altijd een erg fijne en begripvolle baas heb gehad. Vrij voor een begrafenis van iemand die belangrijk voor we was, kreeg ik altijd. Op de werkvloer kwam het uiteindelijk altijd wel goed. Je kunt immers ook ineens echt ziek zijn, dan gaat het werk uiteindelijk ook wel door hoor.
Door zo'n fijne baas ben ik altijd met plezier gaan werken en was ik altijd bereid eens wat extra overwerken/extra werken om hem uit de brand te helpen.
Ik hoop dat je vriend snel ander leuk werk vindt! Alleen al voor zo'n loon op je 27e zou ik echt iets anders zoeken.