Wat met deze werksituatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 11:02

Lieke schreef:
Het lijkt erop alsof je een beetje vast zit met dit probleem waardoor je alleen nog de beren op de weg ziet en de oplossingen niet meer goed kan zien en daarom al snel nee zegt tegen de oplossingen die worden aangedragen.

Zelf zou ik toch kijken voor een scooter. Dit gaat je een aanzienlijke tijdswinst opleveren. Je geeft zelf aan, hoe moet dat dan met regen of sneeuw. Nou met regen en kou kun je, je goed aankleden, regenpak en warme kleding. En met sneeuw is het inderdaad lastig, maar dat is misschien in totaal 2/3 weken per jaar. Al die andere weken heb je wel voordeel bij je scooter.

Dan zou je in de tussentijd eens kunnen kijken of je, je faalangst kan aanpakken, waardoor de auto over een paar jaar wellicht wel een mogelijkheid is.

Verder als vriend niks wil/kan betekenen voor het eten: plannen! Er is zoveel alternatief voor de frituur. Op je vrije dagen kun je boodschappen vooruit doen voor de hele week. Zo bespaar je in ieder geval de tijd die je kwijt bent aan boodschappen. Je kan ook vooruit koken in plaats voor 2 voor 4 koken en dan de helft in de vriezer doen voor een andere dag. Ook zijn er gezondere alternatieven voor de frituur die ook makkelijk zijn en iets gezonder. Denk bijvoorbeeld aan lasagne of een andere magnetron/oven maaltijd. Ook niet optimaal, maar wel beter dan 3x patat.

Wil je dat allemaal niet en blijft het allemaal moeilijk moeilijk, ga dan op zoek naar een andere baan. Exact blijven doen wat je nu doet wordt je ongelukkig van, dus het is aan jou om daarin iets te veranderen. Een ander kan het niet voor je doen, het zal echt vanuit jezelf moeten komen.

Ik sluit me hier helemaal bij aan!
Ondanks dat je ook veel oplossingen wegwuift als onmogelijk staat er één ding vast: met deze situatie ben je niet gelukkig en het is jouw verantwoordelijkheid om hier iets aan te doen.
Zorg in ieder geval dat je met iemand praat, als jij dat niet met je vriend wil doen, zoek dan een vriendin/ouder/nicht/wie dan ook. Dit opkroppen gaat het alleen maar moeilijker maken.

Je opent dit topic omdat je de huidige gang van zaken niet meer ziet zitten. Prima als je onze oplossingen niets vindt, maar er worden veel goede tips gegeven. Denk er nog eens rustig over na en gebruik wat bruikbaar is.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 20:13

Ik hoop dat de TS rustig aan het reflecteren is en een passende oplossing vindt. Ik duim voor je, TS!

Anoniem

Re: Wat met deze werksituatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 21:40

TS, is het een optie met jouw leidinggevende te praten? Je hebt waarschijnlijk niet zozeer ergens recht op, maar volgens mij vinden ze jou een goede medewerker.

Probeer in overleg te gaan. Want een uur reistijd is inderdaad vervelend. Of kijk inderdaad naar een scooter; of een andere baan.

Het is lastig een oplossing te vinden via bokt en al helemaal als je vooral denkt in problemen.