Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 09:43

*\o/*
Technisch gezien kan ik morgen aan het werk...

-O- alleen is het voor mn schoonvader. En dat wou ik officieel niet aangezien ik zijn betalingsmoreel ken

Maar ik doe het waarschijnlijk toch totdat hij een andere chauffeur heeft. Of ik een andere baan
Ik kan natuurlijk zo wel ervaring opdoen :Y)

moniek21

Re: Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 12:38

Dat is inderdaad wel zo hagelslag .. je kunt wel ervaring opdoen tot je een andere baan hebt .. heeft hij een bedrijf wat de salarissen overmaakt ? Kun je misschien een vaste dag afspreken van betalen dat het automatisch gaat zeg maar ..

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 13:03

Nee zijn vrouw doet dat zelf.
Loop eerst een weekje stage bij hem.
Krijg ik waarschijnlijk geen geld voor maar ach... Ervaring is nu eerst meer waard denk ik

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 09:40

In een oude auto moet je het leren toch?

Alleen ehmm krijgen we de stoel niet omlaag. Die is kapot. Als de vader van mn vriend rijd (30-40) kilo zwaarder en kleiner kan hij wel alle borden zien.
Maar ik zit zo hoog dat ik slechts 2 cm tot het plafon over heb. En dus alle borden niet of veel te laat zie.
En zo wil ik dus niet rijden.
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:06

riem met lood in de stoel leggen tot ie op de juiste hoogte zit? :o
Wel zo dat je hem ook vast kan maken. Niet dat ie door de vrachtwagen vliegt zou er iets gebeuren. (laten we hopen van niet maar better safe than sorry)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 10:50

Nou ehm, ik rij deze vrachtauto gewoon niet meer. Laat mn schoonvader in spee mooi zelf rijden. ..

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:23

A.s. woensdag ga ik voor CCV veevervoer.
Zit nu nog op kantoor maar wil graag de transport in. Durf alleen de stap niet te zetten om ontslag te nemen en de transport in te gaan..
Zou graag vee willen rijden of op de zandauto.
[/quote]

Geinig...ik ook! In Belgie toevallig?[/quote]

Ja ik ook! Bij Blom?[/quote]

Appeltje-eitje toch?? :D

*had jij heel toevallig een rijbroek aan?*

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 19:40

Zo ben klaar met het rijden voor mn schoonvader.
Naja bijna. Mag achter de gewone personenwagen een aanhanger vol hout mee slepen naar zijn huis(afstand ca 238 km vanaf de vrachtauto).
Maar voor hem ga ik echt zo niet rijden

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 08:21

@justdjen ik kreeg een dag van te voren een telefoontje dat ze mij 11 oktober hebben ingeplant ipv afgelopen woensdag.. dus dat was wel even balen..

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 10:13

Dat is balen BokitoZ! Maar wees gerust.. het stelt écht niks voor! Oh ja, het is vrije inloop :D

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 20:36

justdjen schreef:
Dat is balen BokitoZ! Maar wees gerust.. het stelt écht niks voor! Oh ja, het is vrije inloop :D

Oh dat moet het geen probleem worden denk ik..

Welke diersoorten heb jij allemaal gedaan?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 20:40

Wat leuk om te lezen dat er toch nog zoveel meiden bezig zijn in deze branche!

Ik zit zelf niet op de vrachtwagen en ook geen ambitie, maar werk wel veel met chauffeurs. Vind het een heerlijk wereldje :D. Ook ben ik bezig met mijn ondernemingsdiploma, moet nog 2 examens afleggen en dan ben ik klaar. Maar die moet ik al dik een jaar, heb op de eea manier niet zoveel zin meer om die saaie boeken in te duiken :'). Inspiratie mist ook gewoon omdat ik er verder toch niet echt wat mee ga doen.

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 22:49

Vraagje hier... hoeveel pk heeft jullie paardenvrachtwagen?
Wij gaan er eentje bekijken volgende week alleen twijfel ik over de pk's. Het is een drie paards met een kleine living, 140 pk. Vind het persoonlijk weinig...
Wat denken jullie?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 08:56

BokitoZ schreef:
Wij gaan er eentje bekijken volgende week alleen twijfel ik over de pk's. Het is een drie paards met een kleine living, 140 pk. Vind het persoonlijk weinig...
Wat denken jullie?

Niet eens gaan kijken.
Doe maar een link of kenteken, dan kan ik het waarschijnlijk tot in detail uittekenen waarom je geen moeite hoeft te doen.

Hanteer als absolute ondergrens 22pk per ton TMM met 10% extra.
Een 7,5-tons wagen heeft minimaal 170 - 180pk, minder is voor sukkels. 12-tonner moet je eigenlijk niet willen met minder dan 200pk.

Iedereen die ik spreek met zo'n wijd en zijd gebruikte MB 814 geeft na enig doorvragen toe dat ie eigenlijk te zwak gemotoriseerd is en ze eigenlijk liever een 817 gehad zouden hebben.

Maar wat eigenlijk een heel veel groter probleem is waar ik in mijn zoektocht tegenaan liep: Laadvermogen, of beter gezegd het eindeloze gebrek daaraan.

Voorbeeld:
https://link.marktplaats.nl/m1176904896 zoek het kenteken terug op http://www.rdw.nl en kom tot de ontdekking dat deze wagen het wereldschokkende bruto laadvermogen van 625kg heeft!!!!
En dan loopt Bokt elders te janken over die 1200kg van die B-rijbewijsgebakjes........

Let daar dus heel goed op, niet in de laatste plaats vanwege de automatische weging op snelwegen waar we het hier eerder al over hadden.

Ik hanteer als vuistregel dat een paard, z'n mens en alle zooi plus wat marge 1000kg weegt. Dan zit je altijd veilig en hoef je nergens meer over na te denken, ook niet als je een 200ltr watertank eronder hangt.

En om een antwoord op je vraag te geven: ik heb nu een 12-tons wagen met ongeveer 4 ton laadvermogen (moet 'm nog even wegen voor het exacte gewicht) en een 220pk 6-pitter erin. Hebben we ruim een jaar naar gezocht.

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 09:49

ikke schreef:
BokitoZ schreef:
Wat denken jullie?

Niet eens gaan kijken.
Doe maar een link of kenteken, dan kan ik het waarschijnlijk tot in detail uittekenen waarom je geen moeite hoeft te doen.

Hanteer als absolute ondergrens 22pk per ton TMM met 10% extra.
Een 7,5-tons wagen heeft minimaal 170 - 180pk, minder is voor sukkels. 12-tonner moet je eigenlijk niet willen met minder dan 200pk.

Iedereen die ik spreek met zo'n wijd en zijd gebruikte MB 814 geeft na enig doorvragen toe dat ie eigenlijk te zwak gemotoriseerd is en ze eigenlijk liever een 817 gehad zouden hebben.

Maar wat eigenlijk een heel veel groter probleem is waar ik in mijn zoektocht tegenaan liep: Laadvermogen, of beter gezegd het eindeloze gebrek daaraan.

Voorbeeld:
https://link.marktplaats.nl/m1176904896 zoek het kenteken terug op http://www.rdw.nl en kom tot de ontdekking dat deze wagen het wereldschokkende bruto laadvermogen van 625kg heeft!!!!
En dan loopt Bokt elders te janken over die 1200kg van die B-rijbewijsgebakjes........

Let daar dus heel goed op, niet in de laatste plaats vanwege de automatische weging op snelwegen waar we het hier eerder al over hadden.

Ik hanteer als vuistregel dat een paard, z'n mens en alle zooi plus wat marge 1000kg weegt. Dan zit je altijd veilig en hoef je nergens meer over na te denken, ook niet als je een 200ltr watertank eronder hangt.

En om een antwoord op je vraag te geven: ik heb nu een 12-tons wagen met ongeveer 4 ton laadvermogen (moet 'm nog even wegen voor het exacte gewicht) en een 220pk 6-pitter erin. Hebben we ruim een jaar naar gezocht.

Thanks voor je uitgebreide antwoord!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 18:22

hagelslag schreef:
Ik heb zojuist op een andere vacature gereageerd. Die zoeken per direct iemand voor een walkingfloor in nahverkehr.
Hoe zeg je dat eigenlijk op zn nederlands. Dichbij verkeer ofzo?

rondje om de kerk...

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 12:47

BokitoZ schreef:
justdjen schreef:

Oh dat moet het geen probleem worden denk ik..

Welke diersoorten heb jij allemaal gedaan?

Alle! :D

Laadvermogen is inderdaad verstandig om goed op te letten!

Hier een 13-tons wagen met meer dan 4-ton laadvermogen. 6 cilinder motor met 140pk, nog nóóit problemen met vermogen gehad.
Een beetje paardenvrachtenwagen (niet de MB 814 of daf45) lacht om de lading die die mee moet nemen

@ikke; welke merk/type wagen heb jij?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 18:40

justdjen schreef:

Hier een 13-tons wagen met meer dan 4-ton laadvermogen. 6 cilinder motor met 140pk, nog nóóit problemen met vermogen gehad.
Een beetje paardenvrachtenwagen (niet de MB 814 of daf45) lacht om de lading die die mee moet nemen

Nou, een DAF LF45 :o

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 13:08

ikke schreef:
justdjen schreef:

Nou, een DAF LF45 :o

Weer wat geleerd, wist niet dat deze er ook in een 220pk uitvoering was

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:43

*\%/*
Jeejjj 2 dagen meerijden met een vrahtauto van raifeissen.
Had augustus al bij hun gesoliciteerd... En nouja eerst te horen gekregen 15 september ja we bellen je nog wel..
En ze hebben eindelijk gebeld *\%/*

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 17:38

Wat super goed hagelslag gefeliciteerd +:)+

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 18:21

Nouja heb de baan nog niet, maar ehh alle andere sollicitanten voor mij zijn afgesprongen omdat ze vies werden tijdens het werk

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:10

Gefeliciteerd hagelslag!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 16:24

*\%/* *\%/* *\%/*
Ik heb een baan!!! Vanaf volgende week 4 oktober *\%/*

Op een veevoederwagen

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 17:00

Succes met je diploma Yv_! Mijn vriend vond het leren ook helemaal niks haha.. die viel elke keer in slaap en kon ik hem weer wakker maken :+ Waarom ben je er mee bezig als ik vragen mag? Zoals ik begrepen heb zou het voldoende zijn als 1 iemand in een bedrijf deze heeft. Of ben je zelf ondernemer?

Whoehoe gefeliciteerd Hagelslag!! *\o/* Y)(^)
Wat mag je nu gaan doen behalve rijden dan uiteraard?

Hier is de lease afgelopen van de vrachtwagen die we 5 jaar geleden gekocht hebben.
Zaten te kijken om er nog een bij aan te schaffen maar die krengen zijn gruwelijk duur. Waren ze toen ook al.. maar nu helemaal! Wordt toch kijken of we een passende 2ehands kunnen gaan vinden.
Onderhoud trouwens ook :x

Trouwens leuk om foto's te delen van op welke wagens iedereen rijd? :)