Toothless schreef:bulck schreef:Excuseer maar een stagiare en uit de naad werken???? Laat me aub niet lachen. Een stagiaire is en blijft een stagiaire. Eindverantwoordelijkheid hebben ze nooit.
Er is bovendien geen wettelijke verplichting om een stagiaire een vergoeding te geven. Dit werd hier al als gunst gegeven. Een stage is een leermoment, waarbij je in de praktijk aka 'de echte wereld' terecht komt. Hier was de looptijd vooraf vastgelegd, de taak omschreven en dus een vergoeding overeengekomen. Stagebedrijf valt hier niets te verwijten.
Het had anders geweest als TS een werkstudent was in dat bedrijf, maar dan nog is een vergoeding iets dat je initieel overeenkomt.
Sorry maar je eerste opmerking vind ik nog al oneerlijk. Je wilt dus zeggen dat een stagiaire 'maar' een stagiaire is en dus nooit hard kan werken ofzo? Er zijn zat bedrijven die profiteren van stagiaires om zo geld te besparen. In mijn geval niet, maar dit gebeurt wel. En ja, ik mag zeggen dat ik me uit de naad gewerkt heb de afgelopen 6 maanden. Want jij weet niet watvoor werkzaamheden elke stagiaire verricht en ik vind niet dat je die aanname kan maken.
Ik was laatst bij de huisarts assistente en zij was nog in opleiding en zij vertelde mij dat ze 68 uur per week draait zonder vergoeding. Dus je kan mij niet vertellen dat stagiaires maar stagiaires zijn. Vind je houding erg kortzichtig en onaardig overkomen.
ik zeg niet dat ze niet moeten werken, maar overdrijven naar workload toe is ook niet correct. Een stagiaire heeft die verantwoordelijkheid nooit.
Idd stagiaires in de medische sector (maar ook andere sectoren) draaien vaak jarenlang zo'n stages. Bouwen aan hun leerproces, referenties verkrijgen etc voor later, dat is hoe het werkt.
Bedrijven zijn niet de boosdoeners. Jij komt toch aandraven met een voorstel tot stagelopen? Dus stellen dat bedrijven er van profiteren is net zo krom en kortzichtig. Allicht zal dat gebeuren, maar bon daar staan dan ook personen zoals jou tegenover, dus dat evenwicht zal dan wel behouden blijven.
)

), toch moeten bekennen dat het je teveel wordt. Laat haar lekker fouten maken, het is nu toch naar tevredenheid opgelost?