Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Liselot schreef:miccamaaike schreef:Tink89, 1,5x is wel heel veel hoordan zou je je kind bij 8 uur werken, 12 uur naar de opvang brengen. Dat is wel echt heel lang. Mag toch hopen dat er niemand is die dat hoeft te doen.
Ik werk 8 uur, half uur onbetaald pauze en dan nog 2x half uurtje reistijd. Kleine gaat 9,5 uur per dag naar de opvang, dus dat is qua verhouding werkuren/opvang uren wel te doen.
Maar bij een dagopvang betaal je wel een volle dag van 11 uur (7.00 tot 18.00) ook al neem je maar 9 uur af.
Liselot schreef:Maar gastouder betaal je vaak wel voor het eten en de luiers, ook krijg je minder toeslag. Dus onder de streep maakt het eigenlijk niet zoveel uit
Ragdollcat schreef:caro29 schreef:Ik zou hem ook graag thuis houden, zien lopen kruipen enz maar ja dan moet ik ontslag nemen, huis verkopen en geen idee waar ik dan moet wonen. Daarom prop ik dan maar zoveel mogelijk uur in een dag waardoor ik minimaal 3 dagen in de week thuis ben. Had liever gehad dat vader in beeld was en dat hij minder naar de opvang moest maar ja ik moet het zo oplossen
Je hoeft je niet aangevallen te voelen, ik doel helemaal niet op jou.
Ik doel op iemand dat het wel te.... is dat de moeder (ouders) het kind amper ziet en zelfs niet eens met het avondeten samen kunnen zijn en dat is dan meerdere dagen in de week.
caro29 schreef:Ik voel mij ook totaal niet aangevallen. Heb al zoveel naar mijn hoofd gekregen in mijn omgeving dat ik daar ondertussen immuun voor ben. Soms is het wel een beetje frustrerend want ik zou hem ook graag minder op de opvang zien. Wil nog kijken of ik 4 halve dagen kan doen dat ik halve dagen thuis werk. Sommige mensen hebben helaas weinig keus. Ouderschapsverlof nemen is een optie maar dan heb ik ook minder loon. Blijft gewoon een lastige situatie
verootjoo schreef:Tink89 schreef:Het mag ook gewoon helemaal niet volgens de Arbeidstijdenwet.
Met een eigen bedrijf mag alles.
Maar gezond absoluut niet... Lijkt me toch ook voor je huwelijk en gezinsleven niet erg positief... Zeker niet als je vrouw savonds als jij thuis bent ook nog weg is.
Kaka schreef:Luiers, lunch, fruit en tussendoortjes zitten bij ons kdv bij de prijs inbegrepen. Maar dat zijn de kosten niet. Onder de streep kwamen prijzen van de verschillende kdv's en gastouders hier in de buurt idd op hetzelfde neer.

Tink89 schreef:Kaka schreef:Luiers, lunch, fruit en tussendoortjes zitten bij ons kdv bij de prijs inbegrepen. Maar dat zijn de kosten niet. Onder de streep kwamen prijzen van de verschillende kdv's en gastouders hier in de buurt idd op hetzelfde neer.
Even heel nieuwsgierig: heb je dan ook invloed op wat ze krijgen? En hoeveel? En wat als je kind niet tegen een bepaald merk luiers kan ofzo?
On topic: wij hebben straks maar twee of drie (als manlief aangenomen wordt op een nieuwe baan) opvang nodig en met de kinderopvangtoeslag vind ik de kosten vooralsnog best meevallen.
Arzil schreef:Tink89 schreef:
Even heel nieuwsgierig: heb je dan ook invloed op wat ze krijgen? En hoeveel? En wat als je kind niet tegen een bepaald merk luiers kan ofzo?
On topic: wij hebben straks maar twee of drie (als manlief aangenomen wordt op een nieuwe baan) opvang nodig en met de kinderopvangtoeslag vind ik de kosten vooralsnog best meevallen.
Hier krijgen ze ook alles van de opvang. Luiers (Pampers Baby Dry), fruit (alles vers), Lunch (Brood met verantwoord beleg) en tegenwoordig ook avondeten (Is wel magnetron opgewarmd, maar via een of andere instantie).
Alleen het avondeten moeten we 2,50 per maaltijd extra voor betalen, maar dat is nog in de pilot fase.
Als mijn kind allergisch zou zijn, zou ik zelf luiers/eten/etc meegeven. Ze denken gelukkig wel erg met je mee.
Ragdollcat schreef:caro29 schreef:Ik zou hem ook graag thuis houden, zien lopen kruipen enz maar ja dan moet ik ontslag nemen, huis verkopen en geen idee waar ik dan moet wonen. Daarom prop ik dan maar zoveel mogelijk uur in een dag waardoor ik minimaal 3 dagen in de week thuis ben. Had liever gehad dat vader in beeld was en dat hij minder naar de opvang moest maar ja ik moet het zo oplossen
Je hoeft je niet aangevallen te voelen, ik doel helemaal niet op jou.
Ik doel op iemand dat het wel te.... is dat de moeder (ouders) het kind amper ziet en zelfs niet eens met het avondeten samen kunnen zijn en dat is dan meerdere dagen in de week.
. )

Tink89 schreef:Oke, da's goed om te weten. Avondeten van 2,50 vind ik belachelijk duur, dat kan ik zelf voor veel minder door ze gewoon mee te laten eten. En ik ben behoorlijk kritisch op wat mijn kinderen wel en niet zouden binnenkrijgen en zou het niet tof vinden als ze 'zomaar' brood met beleg ofzo zouden krijgen.
Het komt op het lijstje van dingen om op te letten bij het kiezen van een opvang. Txs voor de tip!

_lautje_ schreef:Hier is ook alles inbegrepen op de opvang. Als je andere luiers wil of ander merk flesvoeding moet je dat meegeven.
Fruit zorgen ze dat verantwoord fruit is net als beleg.
Tink: wat vindt jij dan zomaar brood met beleg?
Want tegenwoordig houdt iedere opvang zich haast wel bezig met een low sugar beleid of biologisch fruit.
2,50 voor eten is best duur. Maak zelf ook alles zelf, maar als ik druk ben gaat er ook wel eens Ella's kitchen in ala 2,50 per maaltijd.
_lautje_ schreef:Tink: ik denk dat het wel verstandig is dat als je kinderen krijgt je, je wel verdiept in wat een baby nodig heeft en wel of niet mag eten.
Hoe dan ook krijgt onze dochter hier ook volkorenbrood/speltbrood, maar bijv kaas norm jij vol met vet. Maar een baby heeft dat bijv juist nodig![]()
Ik maak ook alles zelf aan avondeten en stop er juist nog een klontje boter bij zodat ze juist wat extra vetten binnenkrijgt die essentieel zijn voor de groei en ontwikkeling.
Je zegt een banaan voegt niks toe voor een baby, ananas veel meer. Een baby wordt geadviseerd niet te snel ananas te geven omdat de kans op allergie groot is en de smaak vrij heftig. Baby's krijgen banaan omdat het zacht is, neutraal van smaak en voor kinderen een hele goede leermeester is voor het eten van vast voedsel.
En zoet beleg heb je ook in verschillende gradaties. Ik maak bijv zelf suikervrije aardbeienjam/smeer. Als je kind niet graag brood eet geef je al snel toch zoiets. Alles om het kind toch brood te leren eten.
Bij beleg voor die kleintjes kom je al snel uit op smeerkaas/suikervrije jam/pindakaas/etc.
Vaak zijn ouders niet onnadenkend als het lijkt en kan je zelf voor je kinderen krijgt denken ik ga het totaal anders doen of dat slaat nergens op en dan ontdek je dat er toch een reden is dat mensen het doen zoals ze het doen.