HBO 2017/2018!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:11

Ah oke, mijn ouders betalen namelijk niks mee en ik zal wel graag op kamers willen...

Ik ben wel lichtelijk geïrriteerd nu, had extra voor het windesheim gekozen omdat bij open dagen vooral werd verteld over de kleine klassen etc. Blijkt nu dat ruim 700 mensen social work gaan doen aan het windesheim en dat er klassen van ongeveer 28 studenten zijn, baal daar eigenlijk wel echt goed van :+
En tijdens de bruisweek moet je je eigen fiets meenemen, fijn als iedereen maandagochtend met fiets aankomt op t station in zwolle :') en zijn er alleen groepsdouches.
Sorry, ik moest even mijn irritaties uiten :')

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:23

sadekeshia schreef:
Omaro schreef:
Toen ik 10 jaar geleden (oma vertelt :+ ) ging studeren kreeg ik ondersteuning van mijn ouders in eetgeld + zorgverzekering. De rest (andere studiebenodigdheden, kleding etc.) werkte ik bij. Ik had wel de "luxe" van een niet al te dure kamer ook al zat ik in Leiden. Uiteindelijk wel wat geleend voor collegegeld en stages (buitenlandstages archeologie)

Nu ben ik bijna 30 (deze maand) en krijg ik geen stufi meer en uiteraard ook geen bijdrage van mijn ouders meer. :P We (vriend en ik) hebben gelukkig een goedkope hypotheek en dit jaar kan collegegeld en boeken nog afgetrokken worden van de belasting (wordt afgeschaft per januari 2018).
Maar ik zal er minimaal 2 dagen bij moeten gaan werken om de rest van de vaste lasten te kunnen betalen en studiekosten (gelukkig hoef ik geen instellingscollegegeld te betalen) voor de komende jaren. Dat wordt een uitdaging want op de universiteit had ik maar 3 dagen colleges en de rest zelfstudie. HBO is over het algemeen 5 dagen. Ik werk in ieder geval op zaterdag en dan moet ik dus nog eigenlijk een andere dag..

Zijn er meer mensen hier toevallig die geen stufi meer krijgen en hoe doen die dat?

Je zal er misschien zelf ook wel over gelezen hebben, of misschien geldt dit niet voor jou, maar er is nu volgens mij ook een soort stufi voor mensen die ouder zijn dan 30. Het is wel lening en het is maximaal het bedrag wat je voor je collegegeld moet betalen.

Dit heet het 'levenslang leren krediet'.

Ik meld mij ook. Ik ga beginnen met de opleiding logopedie blended learning. Ik ga dus 1 dag in de week naar school en de rest is thuisstudie. Ik moet dit gaan combineren met mijn gezin en hopelijk binnenkort een baan van ongeveer 16 uur. Ik vind het heel spannend maar heb er ook super veel zin in.
Oja ik ga naar Windesheim in Almere.

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:27

SophieFT schreef:
Ah oke, mijn ouders betalen namelijk niks mee en ik zal wel graag op kamers willen...

Ik ben wel lichtelijk geïrriteerd nu, had extra voor het windesheim gekozen omdat bij open dagen vooral werd verteld over de kleine klassen etc. Blijkt nu dat ruim 700 mensen social work gaan doen aan het windesheim en dat er klassen van ongeveer 28 studenten zijn, baal daar eigenlijk wel echt goed van :+
En tijdens de bruisweek moet je je eigen fiets meenemen, fijn als iedereen maandagochtend met fiets aankomt op t station in zwolle :') en zijn er alleen groepsdouches.

De grotere klassen zijn vanwege de enorme schuld die windesheim heeft :') Moet vanaf dit jaar.. Docenten waren er ook niet blij mee maar degene die dat bedenken geven zelf geen les natuurlijk.

En ja dat van die fiets.. Het is echt een ramp die maandagochtend :P

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:29

Melisssx schreef:
SophieFT schreef:

De grotere klassen zijn vanwege de enorme schuld die windesheim heeft :') Moet vanaf dit jaar.. Docenten waren er ook niet blij mee maar degene die dat bedenken geven zelf geen les natuurlijk.

En ja dat van die fiets.. Het is echt een ramp die maandagochtend :P

Ik baal daar echt heel hard van aangezien ik echt niet kan functioneren in zulke grote groepen :(
Ik denk dat ik in ieder geval die week er voor dan al vast een fiets er neer zet... Scheelt dat in ieder geval weer. Ben jij al naar de bruisweek geweest?

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:37

Ik heb de bruisweek al 2x gedaan..

Ik denk dat dat van die klassen nog wel mee gaat vallen.. Voor de persoonlijke begeleiding wordt je klas sowieso in tweeën gesplitst en er vallen er vaak een heleboel af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:38

Maar je zal later in je werk als Social worker ook wel veel in grote groepen moeten doen..?

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:41

LidyK97 schreef:
Maar je zal later in je werk als Social worker ook wel veel in grote groepen moeten doen..?

Ja dat snap ik ook, doe ik nu ook :) maar met grote concentratieproblemen is een groep van 28 best groot.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:41

Melisssx schreef:
Ik heb de bruisweek al 2x gedaan..

Ik denk dat dat van die klassen nog wel mee gaat vallen.. Voor de persoonlijke begeleiding wordt je klas sowieso in tweeën gesplitst en er vallen er vaak een heleboel af.

Ah Oke dat scheelt!
Is de bruisweek verder leuk? Hoor dr hele wisselende verhalen over Hahaha. En ga je ook echt zwemmen etc.?

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:59

sharon488 schreef:
Gezellig! Ik ben ook van de partij :) ik heb een kamer op de campus!

Leuk!! Welk appartement zit je?

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 15:15

Ik heb 2 jaar niet gezwommen :') maar 1 keer was omdat het echt slecht weer was.. Andere weet ik niet. Maar ik vond de bruisweek niet zo leuk maar dat ligt echt aan je persoonlijkheid :)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 15:17

SophieFT schreef:
LidyK97 schreef:

Ja dat snap ik ook, doe ik nu ook :) maar met grote concentratieproblemen is een groep van 28 best groot.

Maak je daar geen zorgen over, meestal vallen er vrij snel gaten in klassen door mensen die switchen/weggaan etc. Echt, geef het even, laat het even tot je bezinken en probeer er open in te gaan. Geef het aan bij je SLB'er en kijk het even aan. Het is echt heel anders dan op de middelbare school qua drukte, mensen zijn veel serieuzer en meer gefocust. Geef het wat tijd!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 15:26

Fijn dat de meesten al weten wat ze gaan doen!

Hier behoorlijke twijfels... Ik heb eerder conservatorium gedaan, maar ben inmiddels 38 weken zwanger en ben met het conservatorium gestopt. Ik wil een deeltijd HBO uitzoeken, maar welke is nog even een ding. Ik denk richting bedrijfseconomie of iets dergelijks. Ik hoop in februari, halverwege, in te stappen. :j

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 15:38

badeendje schreef:
SophieFT schreef:

Maak je daar geen zorgen over, meestal vallen er vrij snel gaten in klassen door mensen die switchen/weggaan etc. Echt, geef het even, laat het even tot je bezinken en probeer er open in te gaan. Geef het aan bij je SLB'er en kijk het even aan. Het is echt heel anders dan op de middelbare school qua drukte, mensen zijn veel serieuzer en meer gefocust. Geef het wat tijd!

Bedankt! Dat stelt me in ieder geval al gerust :).

Ik ben best benieuwd naar de bruisweek, aan de ene kant heel veel zin in maar aan de andere kant hoeft t van mij ook weer niet zo :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:53

same hier over de introweek.. :') heb er wel zin in maar ben niet zo'n mega feestbeest ofzo

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:55

Ik meld me!

Sinds 1 mei mijn mbo diploma in de pocket en nu ingeschreven op de opleiding communicatie - IEMES in Tilburg. In de richting van events, music en entertainment dus!

Ik heb mijn kamer sleutel ook al, gister de Ikea onveilig gemaakt, bed is besteld in mama's winkel dus binnenkort lekker inrichten! Heb een klein maar fijne kamer :)

Nog meer studie genootjes? Heb het topic niet helemaal doorgelezen.

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 10:28

sadekeshia schreef:
Omaro schreef:
Toen ik 10 jaar geleden (oma vertelt :+ ) ging studeren kreeg ik ondersteuning van mijn ouders in eetgeld + zorgverzekering. De rest (andere studiebenodigdheden, kleding etc.) werkte ik bij. Ik had wel de "luxe" van een niet al te dure kamer ook al zat ik in Leiden. Uiteindelijk wel wat geleend voor collegegeld en stages (buitenlandstages archeologie)

Nu ben ik bijna 30 (deze maand) en krijg ik geen stufi meer en uiteraard ook geen bijdrage van mijn ouders meer. :P We (vriend en ik) hebben gelukkig een goedkope hypotheek en dit jaar kan collegegeld en boeken nog afgetrokken worden van de belasting (wordt afgeschaft per januari 2018).
Maar ik zal er minimaal 2 dagen bij moeten gaan werken om de rest van de vaste lasten te kunnen betalen en studiekosten (gelukkig hoef ik geen instellingscollegegeld te betalen) voor de komende jaren. Dat wordt een uitdaging want op de universiteit had ik maar 3 dagen colleges en de rest zelfstudie. HBO is over het algemeen 5 dagen. Ik werk in ieder geval op zaterdag en dan moet ik dus nog eigenlijk een andere dag..

Zijn er meer mensen hier toevallig die geen stufi meer krijgen en hoe doen die dat?

Je zal er misschien zelf ook wel over gelezen hebben, of misschien geldt dit niet voor jou, maar er is nu volgens mij ook een soort stufi voor mensen die ouder zijn dan 30. Het is wel lening en het is maximaal het bedrag wat je voor je collegegeld moet betalen.

Dit heet het 'levenslang leren krediet'.

Ik meld mij ook. Ik ga beginnen met de opleiding logopedie blended learning. Ik ga dus 1 dag in de week naar school en de rest is thuisstudie. Ik moet dit gaan combineren met mijn gezin en hopelijk binnenkort een baan van ongeveer 16 uur. Ik vind het heel spannend maar heb er ook super veel zin in.
Oja ik ga naar Windesheim in Almere.[/quote]

Thnx allebei voor het meedenken en de info!
Ik had erover gelezen inderdaad, ik houd het in mijn achterhoofd als een optie voor als het met werken toch niet helemaal gaat. :)

En klinkt ook voor jou als een uitdaging justme8484. Maar lijkt me ook een hele leuke opleiding, logopedie!

(en quote soort van verkl**t :+ )

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 20:50

Ik ga aankomend schooljaar beginnen met Commerciële Economie aan de HAN in Arnhem, ben heel erg benieuwd :D :D :D

Bridleless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 00:47

Ik meld mij ook. Heb sinds gisteren te horen gekregen dat ik geslaagd ben voor de wiskunde schakelcursus, dus ik kan met zekerheid zeggen dat ik vanaf september Watermanagement (ri. Aquatische Ecotechnologie) ga studeren aan de HZ in Vlissingen :D
Dus dat wordt op kamers gaan en 200 km verhuizen volgende maand. Ik heb gelukkig al wel een plekje gevonden, dus het is alleen nog alles regelen voor het leveren van het bed en de kast.

Ik heb trouwens wel jullie raad even nodig. Mijn opleiding kent twee varianten: de Nederlands-talige en de Engels-talige. Voor de NL versie geldt dat sowieso alles vanaf jaar 2 ook in het Engels is. Ik heb mij dus aangemeld voor de Nederlandse versie van de studie, maar nu twijfel ik toch wel omdat ik bang ben voor een grote achterstand qua taalvaardigheid straks. Maar aan de andere kant denk ik dan ook weer, zolang ik die propedeuse maar op zak heb maakt het wat minder uit. Ik ben dus nogal bang dat als ik toch gelijk de Engelse variant ga volgen, ik door de taalbarriere mijn P misschien niet ga halen. Doemdenker hiero :')

Wat zouden jullie doen?

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 08:12

Hoe goed is je Engels?
Waar voel jij je prettig bij?
Waarschijnlijk zijn al je boeken in het Engels, ook met de nl versie. Het is mar net wat jij liever hebt, maar je went snel aan het Engels

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 08:37

Ik meld mij ook! Ik zit volgend jaar in het 2e jaar van de opleiding Toegepaste Fotografie en Beeldcommunicatie aan de fotovakschool in Venlo. Als het goed is heb ik ook mijn P, maar ik moet nog een cijfer terug krijgen (en die krijg ik vandaag als het goed is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:07

Bridleless schreef:
Ik meld mij ook. Heb sinds gisteren te horen gekregen dat ik geslaagd ben voor de wiskunde schakelcursus, dus ik kan met zekerheid zeggen dat ik vanaf september Watermanagement (ri. Aquatische Ecotechnologie) ga studeren aan de HZ in Vlissingen :D
Dus dat wordt op kamers gaan en 200 km verhuizen volgende maand. Ik heb gelukkig al wel een plekje gevonden, dus het is alleen nog alles regelen voor het leveren van het bed en de kast.

Ik heb trouwens wel jullie raad even nodig. Mijn opleiding kent twee varianten: de Nederlands-talige en de Engels-talige. Voor de NL versie geldt dat sowieso alles vanaf jaar 2 ook in het Engels is. Ik heb mij dus aangemeld voor de Nederlandse versie van de studie, maar nu twijfel ik toch wel omdat ik bang ben voor een grote achterstand qua taalvaardigheid straks. Maar aan de andere kant denk ik dan ook weer, zolang ik die propedeuse maar op zak heb maakt het wat minder uit. Ik ben dus nogal bang dat als ik toch gelijk de Engelse variant ga volgen, ik door de taalbarriere mijn P misschien niet ga halen. Doemdenker hiero :')

Wat zouden jullie doen?

Omg zo leuk dit!! Ik heb die opleiding ook gedaan! Echt een super tijd gehad op kamers in Vlissingen, zo leuk daar,de Hz is ook een super leuke school!
Ik deed aet in het Engels, ik heb het niet gehaald :( het was erg technisch (voor mij dan) en mijn Engels was toentertijd echt nog niet op peil. Dus ik hield het niet bij.
Internationale klas was wel 100x leuker dan de Nederlandse dus als ik jou was zou ik dat wel doen. Als je de Nederlandse klas kiest, zijn de boeken immers ook Engels. Je moet even kijken of je goed bent in wiskunde, bio en scheikunde. Dat heeft mij echt de kop gekost zeker in het Engels :')
Maar goed heeeeel veel succes en plezier!
Waar ergens ga je wonen in Vlissingen?

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:03

Pfff mijn boekenlijst is nog steeds niet bekend. Zijn er meer mensen hier waarbij het zo lang duurt?

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:10

Bij mij ook. Ik heb nog steeds geen mail of iets gekregen

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:38

Mijn boekenlijst staat er voor volgend jaar wel al op (Hogeschool Rotterdam). Ben echt heel blij, vorig jaar waren de boeken (waarvan deels tweedehands) ruim €600 (volgens mij als je alles nieuw zou kopen rond de €900)... Dit jaar kom ik rond de €360 als ik alles nieuw zou aanschaffen.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 15:09

Waar kan je dat vinden voor Hogeschool Rotterdam? Gewoon op de site zelf of via een andere site die al eerder is genoemd?