Lieshorses schreef:Misschien omdat mijn vader héle andere werktijden heeft dan mijn rooster?Tazzey schreef:Vakantie geen luxe?! Vertel dat eens aan de duizenden bijstandsgezinnen die iedere maand ieder dubbeltje tien keer moeten omdraaien om rond te komen! Die uitspraak vind ik ondoordacht en heel eerlijk gezegd ook een klein beetje onbeschoft en verwend.
Van een stuk fietsen is nog nooit iemand dood gegaan dus die scooter is wel degelijk luxe. Maar misschien ben ik gek hoor, je vader is decaan op jouw school. Waarom rij je niet met hem mee? Goed, je zult op bepaalde dagen wat langer op school vertoeven maar met jouw instelling kan dat enkel meer goed dan kwaad doen.
Je zoekt voor ieder probleem een excuus maar weigert het op te lossen. Je prioriteiten liggen op het verkeerde punt. Als jij vind dat een vakantie en scootertje belangrijker zijn dan school, waarom dan een topic aanmaken dat je baalt dat je blijft zitten? Want dat is toch wel het meest logische gevolg van je eigen prioriteiten.
Even verder lezen.

Op je 16e verdien je zo ontzettend weinig (ik werk nu voor 3,50 per uur en ben 17). Ik ben aan het sparen voor mijn rijbewijs maar het schiet niet op. Kun je geen aanvraag doen op een aanvullende beurs? Hierdoor kan ik in september stoppen met werken. Of is dat niet op het MBO? Zorg dat leren voor werken gaat.