Bijna...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 09:23

Ehhh rachelle, lees jij eigenlijk wel?!
Ik geef al 2 maanden aan dat we op dit punt zullen komen en hij moest beginnen zoeken. Kan ik een pistool tegen zijn hoofd houden en hem dwingen misschieN?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:25

Nee, maar je kan wel zeggen 'dit zijn mijn contracturen, dus ik zet daarbuiten mijn telefoon uit en de dagen die ik vrij hoor te zijn ben ik daadwerkelijk vrij'.

Is niet moeilijk hoor. Hier een grote meid, op de werkvloer dan ook.

Jij maakt dit je eigen verantwoordelijkheid maar dat is helemaal niet nodig.

Mijn vriend heeft 2 eigen bedrijven en die rollen ook gewoon door op zijn vrije dagen. De wereld stopt niet zonder jouw aanwezigheid hoor.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-05-17 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:25

Little_Gift schreef:
Ik geef al 2 maanden aan dat we op dit punt zullen komen en hij moest beginnen zoeken. Kan ik een pistool tegen zijn hoofd houden en hem dwingen misschieN?

Weet je TS, je bent gewoon onvriendelijk. Stop daarmee.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:26

Sterker nog....je hebt kennelijk alle tijd om tijdens jouw betaalde werkuren uitgebreid te zitten bokken...met de werkdruk valt het dus wel mee.

Hoop voor je dat je baas niet meeleest. Als ik je werkgever zou zijn, zou het nl einde carierre zijn.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:26

Anoniem schreef:
Nee, maar je kan wel zeggen 'dit zijn mijn contracturen, dus ik zet daarbuiten mijn telefoon uit en de dagen die ik vrij hoor te zijn ben ik daadwerkelijk vrij'.

Is niet moeilijk hoor. Hier een grote meid, op de werkvloer dan ook.

Dat. Je geeft het al 2 maanden aan maar intussen blijf je braaf alles overwerken. Alles opgelost, waarom zou je baas dan nog de moeite nemen het op te lossen voor je.
Werk je uren en meer niet. Niet jouw probleem.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:33

TS trekt het nu al niet meerm daarom wordt iedereen afgesnauwd. Dat is een goed voorteken van afknappen. Wees zo wijs om nu aan de bel te trekken dat het niet meer gaat en te zeggen dat je er al doorheen zit en boos op iedereen bent maar eigenlijk het meest boos op jezelf moet zijn omdat je zelf meer doet dan dat je aankan en dat is niet wijs. Niet voor je zelf , niet voor het bedrijf en niet voor diegene die met je werken en ook niet voor Bokt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:34

Little_Gift schreef:
Brainless, maar daar gaat het niet om, die andere mensen die 60 - 80 uur per week werken, hebben daar in eerste instantie voor gekozen want dat stond in contract aangegeven plus hebben ook 1 wekelijkse rustdag tussen die uren door!

Ik heb géén wekelijkse rustdag meer, geen zondag, geen feestdag, niets én het staat niet zo in mijn contract wat ik hier aanging.
In mijn contract staat 164u per maand te presteren over totaal 18 dagen per maand.
Nu zit ik aan 28 dagen per maand en 300+ uren.

Bovendien is het midden in de nacht opstaan (2u30 starten) wat er ook inhakt als je geen énkele rustdag hebt de volledige voorbije maand.
Daar bovenop komt nog, dat dit ook voor juni zo aan legt.

Ik begrijp niet wat er zo moeilijk is hieraan te begrijpen hoor

Ik begrijp ook niet dat het zo moeilijk te begrijpen is dat JIJ dit ZELF doet... Helemaal als het niet in je contract staat.
Dit zijn keuzes die jij helemaal zelf maakt.

Waarom doe je dit jezelf aan? Als jij het niet doet, moet je eens zien hoe snel er een ander staat :Y)
Maar zolang jij dit doet, waarom zou je baas dan een nieuw iemand zoeken?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:37

TS: de beste tip die ik voor je heb, trek je mond net zo open tegen je baas als dat je dat hier op bokt tegen de mensen doet, dan zal het vast snel opgelost worden ;)

Rechtsom of linksom... :O

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:38

Little_Gift schreef:

Een pistool is wel wat overdreven, of houdt hij een pistool op jouw hoofd om zoveel overuren te maken?
Doe het dan gewoon ook niet. Wat is er moeilijk aan je eigen contracturen te werken en meer niet?
Dat er dan een paar klanten minder blij zijn? Sja, oliebol happens en de wereld draait wel door hoor. Geef ze het nummer van je baas als ze boos zijn.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:39

Weet je TS ik heb jaren 60 tot 80 uur per week gewerkt verdeeld over 7 dagen per week. Tja eigen bedrijf hè en mijn personeel moest wel door kunnen dus moest ik ervoor zorgen dat alles geregeld was. Gevolg: 2 burn outs en veel te dicht op een derde. Het is dankzij mijn personeel en mijn familie die aan de bel hebben getrokken dat ik nog leef want dat het bij de tweede burn out mijn dood zou zijn geworden ben ik inmiddels wel van overtuigd. Ik sliep nog amper, at nog amper en op het einde van de dag was ik al blij als ik mezelf de trap op gesleept kreeg om naar bed te gaan. Mijn paard stond op een laag pitje net als mijn sociaal leven. Ik kon het allemaal simpelweg niet meer opbrengen.

Inmiddels ruim een jaar later na m'n bijna derde burnout ben ik nog lang niet hersteld maar gaat het wel steeds weer beter. Mijn bedrijf is verkocht en ik zit thuis als huismoeder. Een ding besef ik me maar al te goed. Ik zal nooit meer volledig herstellen en nooit meer op het niveau kunnen meedraaien wat ik heb gedaan. En heel eerlijk gezegd zal ik dat ook niet meer willen. Ik ben met mijn man geëmigreerd en we bouwen hier een nieuw leven op. Ook zwaar maar op een compleet ander niveau. En voor het eerst sinds jaren kan ik zeggen dat ik echt weer volop geniet van het leven en echt echt echt gelukkig ben.

Dus alsjeblieft trap op die rem en zorg dat jij dat punt niet hoeft te bereiken. Er is namelijk echt niets leuks aan thuis zitten terwijl je eigenlijk al te moe bent om je in de ochtend aan te kleden of te eten of überhaupt iets te doen.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:41

Laten we het allemaal ook niet dramatischer maken als het is hè. Ze werkt 19 dagen achter elkaar op haar standaard werktijden. Dat is ruim 2 weken. Wie met een beetje verantwoordelijke baan heeft nou nog nooit in dat schuitje gezeten dat het soms de weekenden doorbuffelen is (en dan wel meer dan 8 uur per dag). Als je verantwoording wilt dragen, dan heb je soms die situatie. Als dat je teveel is en je daar al van op je eindje loopt, ben je gewoon nog niet toe aan een dergelijke baan. Kan erg weinig respect opbrengen voor TS haar slachtoffer houding.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:42

Ik zeg nog maar 1 ding, want ik erger me gewoon aan TS.
Wil alleen horen: Ohh wat zielig. Terwijl ze het haar zelf aan doet.
En maar iedereen die advies geeft afsnauwen.
Eigenwijs is ook wijs. }>

Wij hebben 3 bedrijven aan huis, werken jaren 7 dagen in de week.
Van 7 tot vaak 11 uur s'avonds.
Hoor je mij klagen?
Laatst bijgewerkt door Birdie60 op 28-05-17 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:43

oji schreef:
Laten we het allemaal ook niet dramatischer maken als het is hè. Ze werkt 19 dagen achter elkaar op haar standaard werktijden. Dat is ruim 2 weken. Wie met een beetje verantwoordelijke baan heeft nou nog nooit in dat schuitje gezeten dat het soms de weekenden doorbuffelen is (en dan wel meer dan 8 uur per dag). Als je verantwoording wilt dragen, dan heb je soms die situatie. Als dat je teveel is en je daar al van op je eindje loopt, ben je gewoon nog niet toe aan een dergelijke baan. Kan erg weinig respect opbrengen voor TS haar slachtoffer houding.

Laten we het er op houden dat de een een hogere belastbaarheid heeft dan de ander.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:45

oji schreef:

_/-\o_
Mee eens. Ik ook niet meer.

Heb ook al eens twee maanden doorgewerkt zonder ook maar een vrije dag, dat is mijn eigen keuze, ik alleen kan daar iets aan doen!! Op bokt erover klagen verandert niks aan de situatie.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:46

Little_Gift schreef:

Ja, dat kan je. Niet letterlijk natuurlijk, maar zo lang er voor hem geen consequenties zijn, is deze situatie voor hem geen prioriteit. Zodra jij weigert om zijn probleem op te lossen, wordt het wél een prioriteit. Veel managers vinden een sollicitatieprocedure vervelend, dus als het niet meteen hoeft .... Nu kan hij makkelijk denken "oh, ik heb het druk, Little Gift heeft het onder controle, eerst m'n andere werk doen", "ik ga volgende week op vakantie, Little Gift heeft het onder controle, het kan wel wachten tot ik terug ben", "tijdens m'n vakantie heeft m'n werk zich opgestapeld, Little Gift heeft het onder controle, het komt later wel". Wat je baas doet, is niet goed. Maar zolang jij jezelf geen prioriteit maakt, houd je deze situatie in stand.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:50

TS, buiten het feit dat het je lichamelijk en geestelijk zwaar valt, loop je bij de volgende belastingaangifte tegen een volgende tegenvaller: over alle overuren boven je contracturen wordt je achteraf nog eens extra belast. Ik heb afgelopen jaar 100% overgewerkt (en maar door blijven gaan) en heb niet alleen lichamelijk klachten daardoor (zit nu bijna een half jaar thuis), maar mocht ook voor het eerst in mijn leven bijbetalen aan de belastingdienst omdat ik teveel uren had gemaakt.

Het is nu de tweede keer dat ik daar ingetrapt ben, dat overwerken. Jaren geleden heb ik dat bij een ander bedrijf ook gedaan... Gevolg was dat ik met een flinke burn-out thuis kwam te zitten voor lange tijd. En niet alleen ik had daar last van, ook mijn gezin en de omgeving waren daardoor de dupe.
Een ezel stoot zich doorgaans niet een tweede keer aan dezelfde steen. Helaas was ik zo stom om dat wel te doen en weet nu dus dat ik het echt nooit, maar dan ook nooit meer zal doen.

Ben je lid van de bond? Wat staat er in je CAO? Deze laatste is er niet voor niets. Bij mijn huidige werkgever zag ik achteraf in de CAO staan dat ik maar maximaal een negende deel van mijn uren extra mocht werken per week. Wat zegt jullie CAO (als je die hebt)? Praat eens met de Arboarts. Die zijn tegenwoordig meer op de werknemers gericht en niet meer - zoals voorheen - de werkgever alleen.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:58

Goh, wij doen hier al twee jaar een functie voor vier met twee...
Mijn werkschema ziet er dus zo uit:
shift van 48u, 3 van 15u en een of twee van 24u (ene week een en andere week twee). Heb 4 paarden in eigen beheer, huishouden en geef nog les. Sporten kan op het werk dus da's wel leuk.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:59

Jezus TS.. Wat ben jij gruwelijk aangebrand tegen de mensen die hier reageren.. Wat wil je nou eigenlijk van ons horen? Hoe sielugh je bent? Of hoe geweldig?

Je kiest toch echt zelf voor deze situatie.. Hebben de klanten onzekerheid over hun vracht verdiend? Of de chauffeurs extra stress omdat hun ritten niet kloppen? Nee, uiteraard niet.. Maar jij hebt deze situatie ook niet verdiend, dus moet je je rust gewoon NEMEN als je m niet krijgt van je baas.. Dan loopt t maar in de soep, dan gaan de ogen van je baas misschien eindelijk open..

En doe je dat niet.. Tja.. Dan komen we weer op de vraag of je nou sielugh of geweldig gevonden wil worden..

Tis jouw keuze....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 10:00

Little_Gift schreef:

En hier komen we ergens...
Een pistool is een middel. Nu is dat natuurlijk nooit het goede middel.

Een ander middel is, jawel, een hele grote verrassing...: Op je strepen gaan staan en je mond opentrekken.

Dus als ik zo aardig mag zijn:
Little_Gift schreef:
Ik geef al 2 maanden aan dat we op dit punt zullen komen en hij moest beginnen zoeken. Kan ik op mijn strepen gaan staan en me aan het contract houden en hem dwingen misschieN?

Jup! Dat kun je ;)

En anders eindig je misschien toch wel met de auto om de boom.
Tis aan jou...

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 10:00

Oji = te belachelijk om op te reageren
Birdie : applaussss en doeiii
Sassy : dan moet er geen enkel klaagtopic of sielugh topic meer geopend worden op bokt, of doe zoals je met die topics doet => x - knopje rechts bovenaan
verootje : nummer van de baas doorgeven is gewoon niet realistisch gesproken

Rizette, Lizy, Traiectum, Shenavallie: bedankt!

Goof; nu snap ik je al beter, dank je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 10:02

Ts, het verbaast me nu vooral nog dat je met zo'n houding nog een baan hebt. De arrogantie druipt er vanaf en de zelfingenomenheid.

Werk jij jezelf lekker kapot joh. Vouw je ondertussen tegen een boom met de auto vanwege de vermoeidheid. Ontwijk wel even andere weggebruikers in je koers naar de boom.

Ongelofelijk. Zelfs als je tegen een muur praat krijg je nog meer interactie dan dit.
Ik kruip in mn meeleeshoek met een kop koffie.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 10:04

ik snap al die vergelijkingen van anderen die ook heel veel uren maken niet. Als jij daar geen problemen mee hebt, prima, maar dat jij zoiets aan kan betekent niet dat een ander dat ook kan. Ook al reageert de TS heel selectief en vooral heel kattig, dan hoeven wij dat nog niet te doen lijkt mij?

TS, je zegt dat je je baas niet kunt dwingen, wat moeten wij er dan nog van zeggen? Zoals het nu gaat werkt het dus niet, omdat jij alles probeert op te lossen. Zolang jij hiermee doorgaat blijft dit dus hetzelfde. Dan is het dus even heel logisch redeneren:
1: jij gaat gewoon zo door en er verandert niets. Alhoewel, er gaat wel iets veranderen want jij gaat hier het slachtoffer van worden omdat je dit niet meer volhoudt. Jouw lichaam gaat ervoor zorgen dat je niets meer kunt en dus wel moet stoppen.
2: jij gaat op je strepen staan en je werkgever wordt wakker omdat hij zelf opeens veel meer moet doen. Daar heeft hij vast niet zoveel zin in, dus je krijgt er zsm een collega bij.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 10:05

Ik heb geen zo'n houding tov de mensen die normaal reageren.
Ik heb zo'n houding tegen alle zelfingenomen betweters die er vanallerlei bij fantaseren en denken mijn privé rekening te gaan maken en mijn zelfbeeld pogen te schetsen.

Little_Gift

Re: Bijna op mijn einde...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 10:06

Kinke, helaas is hij er meer niet dan wel... trekt zich niet veel aan, hij is bedrijfsleider op zelfstandige basis, dus eigenlijk ingehuurd om de vestiging hier te runnen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 10:07

Probeer nou eens niet zo boos te doen TS, denk nou gewoon even rustig na. Zoals het nu gaat is niet ok, dus wat ga je doen om het te veranderen?