Mijn klant betaalt niet!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:47

Ik heb niet alles gelezen. Alleen de eerste pagina en de laatste.

Je bent erg lief TS. En ik snap het ook wel. Je wilt het kind niet teleurstellen. Maar dat doe jij ook niet, dan doen haar ouders.
Zoals al eerder gezegd is... Geen lessen meer totdat beide facturen betaald zijn en daarna alleen nog vooaf betalen.
Ik vind het wel goed dat je langs gaat. Hou je ons op de hoogte?

Chiave

Re: Mijn klant betaalt niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-17 14:54

Goede. Dan neem ik denk ik alleen mijn vriend mee. Mijn vader kent de familie en zei dat hij ook graag meewilde, maar inderdaad: een groep lijkt meer op een knokploeg.

Ik heb bij het voicemail inspreken gemeld dat de les voor het kind maandag niet doorgaat en dat als het kind toch verschijnt, ik haar helaas weer huiswaarts ga sturen. Als ik liefdadig door blijf gaan en haar maar laat komen, loopt de 'schuld' alleen maar meer op en voor haar plekje staan andere kinderen te springen die wél betalen.

De reden dat ik er voor kies om toch langs te gaan, is omdat mij dat een laatste 'vriendelijke' manier lijkt. Mijn zus, die voor een rechtsbijstandsinstantie werkt, zegt dat ik uiteindelijk meer kwijt ben voor een No Cure No Pay methode van Arag/DAS/enz, dan dat ik ervoor terugkrijg. Ik ben qua administratie gewoon zelf tekort geschoten en had hierin voor een professionelere opstelling moeten kiezen. Ik hoop dat als ik vanavond langsga, de boodschap binnenkomt bij mams/paps.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:54

Vooraf betalen is misschien weer te ver doorschieten, maar ik zou zeker boter bij de vis vragen en ze dus meteen na de les als ze het kind komt halen, laten betalen. Betaald ze niet, is de ze les daarna niet welkom tot ze het geld is langs komen brengen......
Voor nu kan ik alleen maar zeggen, dat je het te lang hebt laten lopen en zo lang zij het idee hebben dat ze er mee weg komen, gaan ze er mee door. Duidelijk zijn, geen les tot er betaald is. Idd de fakturen en aanmaningen per aangetekende post versturen of persoonlijk aan ouders overhandigen, nogmaals betalingstermijn van 30 dagen en dan aangeven dat het naar incasso gaat.
Echt je bent en blijft te lief, dit moet je helaas zakelijk zien en niet persoonlijk naar het meisje toe. Jij levert je dienst/werk en daar hoort voor betaald te worden. Bijna niets is gratis in het leven, ook pianoles niet!

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:55

Chiave schreef:
Goede. Dan neem ik denk ik alleen mijn vriend mee. Mijn vader kent de familie en zei dat hij ook graag meewilde, maar inderdaad: een groep lijkt meer op een knokploeg.

Ik heb bij het voicemail inspreken gemeld dat de les voor het kind maandag niet doorgaat en dat als het kind toch verschijnt, ik haar helaas weer huiswaarts ga sturen. Als ik liefdadig door blijf gaan en haar maar laat komen, loopt de 'schuld' alleen maar meer op en voor haar plekje staan andere kinderen te springen die wél betalen.

De reden dat ik er voor kies om toch langs te gaan, is omdat mij dat een laatste 'vriendelijke' manier lijkt. Mijn zus, die voor een rechtsbijstandsinstantie werkt, zegt dat ik uiteindelijk meer kwijt ben voor een No Cure No Pay methode van Arag/DAS/enz, dan dat ik ervoor terugkrijg. Ik ben qua administratie gewoon zelf tekort geschoten en had hierin voor een professionelere opstelling moeten kiezen. Ik hoop dat als ik vanavond langsga, de boodschap binnenkomt bij mams/paps.

Yes, you go girl :j

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 15:08

Helaas heb ik ditzelfde al te vaak meegemaakt(maar dan met ponyrijles)..
Uiteindelijk heb ik de ene keer wel altijd alles netjes betaald gekregen(na vele brieven en telefoontjes), maar ook enkele keren nooit meer wat gehoord of gezien van mensen.
Tegenwoordig laat ik iedereen vooraf betalen, ook dan gebeurt het nog een enkele keer dat ze te laat betalen en dan krijgen ze nog 1 kans(en dus 1 x les), is het de volgende les nog niet betaald, dan geen les. Bij ziekte zie ik het nog wel eens door de vingers dat ze laat afbellen, maar het komt ook geregeld voor dat ik netjes klaar sta en ze het gewoon vergeten zijn, dan breng ik de les gewoon in rekening..

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 15:17

Sterkte ! Ik lees al vanaf het begin mee en vind dit een hele goede oplossing wel zou ik eerst je vriend laten aanbellen.
want misschien doen ze bij jou niet open dan kan hij altijd nog een voet tussen de deur zetten als jij daarna erbij voegt .

Want ik denk dat deze mensen prima weten wat ze aan het doen zijn op deze manier !

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 16:25

Wat een ontzettend vervelende situatie. Kan me goed voorstellen dat je het kind er ook niet in wil betrekken, zo sneu. Aan de andere kant is het natuurlijk ook goed sneu voor jou!

Goed besluit inderdaad om met z'n tweetjes langs te gaan. Wellicht kun je ze aanspreken, maar ook meteen een brief meenemen en overhandigen waarin je ze dringend verzoekt om betaling voor een bepaalde datum, plus dat je aangeeft dat er daarna incasso kosten bij komen etc. Dan heb je meteen ook aan die verplichting voldaan en kun je eventueel direct verder stappen ondernemen, mocht vanavond op niks uitlopen.

Maar petje af dat je het toch keer op keer zo netjes probeert op te lossen! :j

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 17:02

Chiave schreef:
eilleen333 schreef:
Lessen vooruit laten betalen. Heb ik ook altijd gedaan en dan heb je in ieder geval nooit dat je lessen niet betaald worden.

Dat was mijn voorstel ook. Bij mij koop je in principe een 10-rittenkaart en krijg je een kaart waarop we afkruisen en na tien lessen kun je weer een nieuwe kopen. Echter wilde de ouders van dit meisje het niet en betaalden zij liever per maand. Ik was ten goeder trouw en gaf hen deze mogelijkheid. Te vroeg gejuicht. -O-

Nou, dat bewijst op zich al dat ze de boel wilden belazeren. Spijtig dat je toen geen voet bij stuk gehouden had. Als je uiteindelijk je geld betaald krijgt - waar ik sterk aan twijfel - eis dan dat het meisje een 10-rittenkaart koopt als ze nog wil blijven lessen. Al zou ik dit soort mensen liever niet over de vloer hebben, lief kind of niet, vraagt meer energie dan het waard is.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 18:07

Dan mag jouw zus toch maar eens uitleggen waarom ik dan wel mijn volledige bedragen terug kreeg bij vorderingen en de gene die niet resultaten hadden het mij niets kostte.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:19

Hoe is het gegaan?

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 00:13

Ben ook heel benieuwd :o

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 00:54

Stoer dat je hebt besloten het face-to-face op te lossen. Werkt bijna altijd het beste! :D
Ben benieuwd hoe het is afgelopen

appelxkiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 01:21

Stille mee lezer, maar ook erg benieuwd!

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 01:21

Ontzettend benieuwd naar een update!

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-17 12:13

We zijn geweest! Kon gisteravond niet updaten want onze kat moest opeens met spoed geopereerd worden.

We zijn dus gegaan en mijn vriend heeft als eerst aangebeld, zodat ik nog niet in beeld was. Toen er open gedaan werd, ben ik er ook heen gelopen. De vader deed open, dus ik heb me voorgesteld en hem de envelop met kopieën van de herinneringen en facturen gegeven en gezegd dat ik dit graag op een fijne manier op wilde lossen. Hij zei dat hij nergens van wist! Dus het familie-mailadres wordt denk ik alleen gelezen door vrouwlief. Hij vond het heel vervelend en zei dat z'n vrouw het waarschijnlijk vergeten was omdat ze op vakantie waren geweest. Ik wilde verder niet bijdehand zijn door te zeggen dat ze gewoon alles genegeerd heeft, maar gezegd dat dat vervelend was, maar dat ik om dit te voorkomen in het vervolg de lessenkaart graag in z'n geheel vooraf betaald wil hebben. Hij begreep dat en gaf aan het direct over te zullen maken en de rest van de nog openstaande lessen alvast vooruit te betalen. Ik kreeg ook zijn mobiele nummer om hem te kunnen bereiken als ik niets zou ontvangen. Ik kreeg de indruk dat hij wel flink geschrokken was... Ik heb ook meteen een formulier uitgereikt waarop alle gegevens ingevuld moeten worden en waaronder een krabbel moet komen. Dat zal het kind dan maandag meenemen.

Al met al ben ik blij dat we toch gegaan zijn. Vind het heel vervelend voor de beste man dat zijn vrouw dat dus blijkbaar achtergehouden heeft, maar ik ben blij dat ik mijn geld heb, want ik heb het vanmorgen gekregen! Ik had me natuurlijk van tevoren moeten indekken wbt administratie/contract, maar het is in elk geval opgelost.

Kan ik het geld mooi investeren in het financiële grapje van onze kat, dit weekend :')

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:23

Wat fijn!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:25

Beterschap met je kat en fijn dat het opgelost is!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:46

Top!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:53

Wat fijn voor je! :D

En daar heeft er een thuis wat uit te leggen. :oo

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:53

Kat al beter?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 12:54

Het lijkt er eerder op dat moederlief de centen voor zichzelf hield!! Top dat het zo is opgelost en sterkte met je kat!!

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 13:12

Heb het hele topic gevolgd.
Maa gelukkig dat het is opgelost!
Veel beterschap met je kat.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 13:41

Ehm,
Laatst bijgewerkt door josien_m_ op 11-03-17 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 13:41

josien_m_ schreef:
Ehm, je hebt je geld toch nog niet? Niet te vroeg juichen hoor, pas als het daadwerkelijk is overgeschreven weet je dat de man wel te vertrouwen is. Of ben ik nu te argwanend?

Citaat:
maar ik ben blij dat ik mijn geld heb, want ik heb het vanmorgen gekregen!
:D

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 13:42

ja, ik zag het niet goed en probeerde te herstellen!