verootjoo schreef:REnD schreef:Ouders willen mij gewoon op paardenhouderij en -sport mbo hebben en daarna mn paravetrinair mbo, en dan hbo met dieren doen
Dan ga je dat toch gewoon doen? Waarom je vragen dan nog hier?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
REnD schreef:maar stel ik ga mbo doen. want iedereen hier is zivan ga je havo doen. maar ik ga wss mbo doen. Wat zou ik dan doen? dat was mijn vraag. nirt of ik op havo moes blijve

.
. Op school kunnen ze je vast wel wat info geven over verschillende opleidingen. Wat je uiteindelijk doet is je eigen keus natuurlijk, maar denk er wel goed overna anders heb je straks net als ik spijt
omdat ik eigenlijk nergens voor hoefde te leren. 
)
bij te zetten hoor, ik geloof dat ik al ietsje meer ervaring heb dan jij wat dat betreft. Je mag namelijk pas vanaf bepaalde leeftijden volgens bepaalde tijden en duur werken. En die stage is dat een officiële beroepsmatige stage van 38/40 uur per week of zo'n maatschappelijk iets? Gewoon een dagje of paar dagen mee kijken noemen sommigen tegenwoordig ook al 'stage' namelijk 
Santigo_ schreef:Op stallen nemen ze het daar niet zo nauw mee nee, die regeltjes. Ik blijf het vreemd vinden, als 14-jarige toelaten op een mbo. Een jaartje extra vmbo doet je meer goed denk ik, ik heb het gevoel dat dit een keuze is uit 'paniek', ik weet niks anders, ik wil niks anders, ik kan de havo niet...
REnD schreef:nee ik moest 40 uur helpn op stal. mesten. vegen. helpen met lessen. paarden losgooien. voeren
Citaat:Verboden werkzaamheden
Kinderen van 13 en 14 jaar mogen niet:
werken in een fabriek;
werken met of in de omgeving van machines;
werken met gevaarlijke en/of giftige stoffen;
dingen tillen die zwaarder zijn dan 10 kilo;
dingen duwen of trekken van meer dan 20 kilo;
achter de kassa werken;
vrachtwagens laden of lossen;
zelf kranten bezorgen (helpen bij het verspreiden van folders en huis-aan-huisbladen mag wel);
werken in de horeca als daar alcohol wordt geserveerd.