studiemiep schreef:ik snap serieus niet dat TS even 12.000 betaald voor een kappers opleiding................
Waarom ben je geen reguliere opleiding gaan doen? wat is de reden (en niet zeggen hij duurt langer want zoveel langer ook niet dat je het kunt rechtvaardigen om zo'n bedrag uit te geven).
Daarnaast vader laten meebetalen...zelfs met een minimum bijstands inkomen is die verplichting er.
Overigens snap ik niet maar dat is een andere discussie dat je ene kind neemt met zo'n vader figuur omdat het altijd al moeizaam met hem ging en daarnaast blijkbaar al niet eens financieel voor je zelf kunt zorgen.
Je moet prioriteiten stellen een dure prive opleiding is geen prioriteit! evenals dat extra dure ziggo ding etc..en je rijd ook nog een auto.
Je wilt veel luxe maar zelf er iets voor doen ho maar...alles : ja maar...
Dat is niet helemaal waar. Ik heb toevallig voor 2 maanden geleden van een rechter gehoord, dat als je te weinig te besteden hebt of schulden hebt, je een nihil stelling kunt aanvragen en je als partner met kind dus kunt fluiten naar je geld. Gezien t feit dat vaders in de bijstand zit, zo'n €700,- pm heeft en daar alles vanaf moet, denk ik dat er weinig overblijft voor zn kind...dus hoeft ie niet te betalen, hoe krom dat ook is.
Daarnaast moet je als je samen een kind hebt een ouderschapsplan opstellen waarin zaken als alimentatie zijn opgenomen. Als je samen er niet uit komt, zal dit toch via een advocaat moeten gebeuren waarbij je in ieder geval je eigen bijdrage hebt.
Dus 'even' alimentatie of iets anders eisen van de vader, is niet zomaar even gedaan