5 Havo 2016-2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:33

Sterreke, utrecht is zeker een mooie stad! Ikzelf zou alleen liever in Amersfoort gaan wonen, dat is echt net een groot dorp :+

onbarefeet, nou, lekkere school heb jij zeg :')
Hopelijk dat het nog goed gaat komen!

mjwb, heb zelf geen eigen paard, dus kan je wat dat betreft geen advies geven. Maar zoveel mogelijk in tussenuren op school doen is wel een slimme! Als je dan iets niet snapt kun je nog naar een docent toe gaan om uitleg te vragen :P
De vakken die je erg makkelijk vind, alvast vooruit gaan werken, ookal is het nog niet opgegeven. Deed ik altijd met m'n nederlands spelling en grammatica. liep uiteindelijk de helft voor op m'n klas en toen was m'n boek al uit :')

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:34

ScarOfWars schreef:
Niet aan gedacht.. ik ga eerst maar eens poging tot havo examens halen doen..

@_mjwb ik heb een eigen paard maar ik kom maar 1x per week bij hem. Ik zit er aan te denken om hem te verkopen, terwijl ik weet dat ik er op het moment niks aan kan doen.
Anyway, ik zou vooral het weekend veel bij paardlief spenderen en doordeweeks (indien mogelijk) 's avonds langsgaan?

Oh jammer! :(
Ik kan op woensdag voor school langs en de overige schooldagen na school gelijk en zaterdag en zondag gewoon heel de dag, dus ik hoop dat het allemaal goed komt! :)

ScarOfWars

Re: 5 Havo 2016-2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:35

Dat komt zeker goed! Maak jij je maar geen zorgen! ;)

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:35

taartjee schreef:
Sterreke, utrecht is zeker een mooie stad! Ikzelf zou alleen liever in Amersfoort gaan wonen, dat is echt net een groot dorp :+

onbarefeet, nou, lekkere school heb jij zeg :')
Hopelijk dat het nog goed gaat komen!

mjwb, heb zelf geen eigen paard, dus kan je wat dat betreft geen advies geven. Maar zoveel mogelijk in tussenuren op school doen is wel een slimme! Als je dan iets niet snapt kun je nog naar een docent toe gaan om uitleg te vragen :P
De vakken die je erg makkelijk vind, alvast vooruit gaan werken, ookal is het nog niet opgegeven. Deed ik altijd met m'n nederlands spelling en grammatica. liep uiteindelijk de helft voor op m'n klas en toen was m'n boek al uit :')

Super slim! Ik heb nu Frans en geschiedenis gedaan. Wiskunde wordt moeilijk omdat hij altijd wat anders opgeeft, maar aardrijkskunde en IB daar kan ik wel alvast vooruit werken. Dankje!

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:36

Ik bedenk me net dat ik dit jaar een andere gymleraar heb.

Nee..

Ik heb een aantal fysieke beperkingen en dan is het nog wel gokken hoe de gymleraar erop reageert. Vorig jaar had ik een hele chille, maar die werkt dit jaar niet meer op mijn school.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:36

Ons paard is een aantal jaren terug verkocht, omdat ik niet meer kan rijden en mijn zus geen zin meer had.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:37

Het voordeel van het hele riedeltje al gehad hebben!
Vind het ook leuk om jullie tips te geven wat betreft de examens enzo :D
En je mag me ook altijd dingen vragen!

Fish_n_Chips schreef:

Nee..

Ik heb een aantal fysieke beperkingen en dan is het nog wel gokken hoe de gymleraar erop reageert. Vorig jaar had ik een hele chille, maar die werkt dit jaar niet meer op mijn school.

Oh, dat is wel zuur! Mag ik vragen wat voor beperkingen je hebt?

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:38

Qua examens, ik heb ook wel Wat tips!

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:41

Wat trouwens voor mij ook wel echt raar was en is, ik moest ineens weer een schoolagenda kopen, schriften en pennen enzo xD
op m'n studie had ik m'n laptop die ik overal voor gebruikte :')

Oh, en mijn broertje doet dit jaar ook havo 5 en dus ook examen, toen ik 2 jaar terug examen deed, deed mijn oudere zus ook examen, maar dan van haar vervolgopleiding! Toen hadden we dubbel feest en nu hopelijk weer :)

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:42

Dat gevoel heb ik dus niet. Ik heb gewoon een agenda gekocht en het voelde hetzelfde xD

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:44

Ik had ineens het besef dat ik weer naar school ging, dat was zo apart xD

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:47

Haha xD Anyway, doeii ik ga zz dressuur kijken!

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:49

have fun!

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:59

Hi allemaal! :wave:

Ik was al aan het zoeken naar havo 5 topic, gelukkig nu gevonden om lekker in te kletsen!
Ik ben Sarah, 16 jaar en wonend in Z-H. Ik doe N&G met natuurkunde, wiskundeB en frans. Ik heb een grafhekel aan mijn bio docent, maar voor de rest is het best uit te houden en hartstikke gezellig. Ik heb een Friese merrie van 6, die nu alweer 3 jaar bij mij is.
Volgens mij was dat het wel aardig.

Edit: oja, studieplannen, geen idee. Iets met dieren of paarden. Het liefst een eigen bedrijf, maar een tussenjaar werken/reizen lijkt me ook niet verkeerd.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:06

Wat een gezelligheid :D

Heb je een foto van je fries? (wellicht iets handiger via pb, dan blijft het topic over school gaan :P ) Ik rijd momenteel een friese merrie bij van 14 en heb echt een zwak voor die beestjes <3

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:07

ik wil voeding en diëtiek gaan studeren aan de hoge school van Amsterdam :D

Mn moeilijke vakken zijn: Scheikunde en duits en engels.
Opzich lukt scheikunde wel maar ik moet er echt heeel hard voor leren. De rest van de vakken haal ik met gemak.
Engels en duits vind ik moeilijk maar ik ben ook echt geen talenknobbel. De gramatica gaat goed tot dat ik moet lezen en luisteren... ( laat lezen nou net een examen onderdeel zijn :( )

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:13

taartjee schreef:
Het voordeel van het hele riedeltje al gehad hebben!
Vind het ook leuk om jullie tips te geven wat betreft de examens enzo :D
En je mag me ook altijd dingen vragen!

Fish_n_Chips schreef:

Nee..

Oh, dat is wel zuur! Mag ik vragen wat voor beperkingen je hebt?
Mijn linkerbeen is geamputeerd en ik kan de pols en vingers van mijn linkerhand niet bewegen. Afgelopen jaar had ik een hele meedenkende gymleraar, die in zag dat ik niet alles kon maar ook niet zo ultravoorzichtig was dat ik niets op mijn eigen manier mocht doen.

Ik heb net schriften en kaftpapier geteld.. ik moet morgen 7 A4-lijntjesschriften en 3 rollen kaftpapier halen. (Ik doe elk vak in een andere kleur kaftpapier, vind ik wel lekker overzichtelijk)

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:15

Met engels lezen/luisteren had ik ook veel moeite, totdat ik begon met engelse films zonder ondertiteling te kijken! momenteel is het zo erg ontwikkeld dat ik me groen en geel erger aan de ondertiteling bij een film :+

Ik raad je aan om eens in de zoveel tijd een aflevering van een serie, een film of iets anders wat je leuk vind te kijken met engelse ondertiteling. Dit laat je namelijk het luisterstukje verbeteren doordat je mee kan lezen wat ze zeggen en je dit sneller opvangt. en als je op een gegeven moment denkt dat je het ook wel zonder kan, gewoon proberen!
Voor luister/kijktoetsen, blijf altijd naar de antwoorden van de vraag kijken, ook met kijktoetsen. Ik had daar het probleem mee dat ik zo op het beeld gefixeerd was dat ik de vraag vervolgens compleet miste.
En als je echt het antwoord niet weet, vaak is er 1 antwoord helemaal goed, 1 een beetje en 2 onzin antwoorden. De onzin antwoorden zijn vaak de kortere antwoorden terwijl het goede antwoord vaak een langer antwoord is. Als je het niet weet, kies voor het antwoord wat het meest logisch lijkt en wat langer is dan de meeste antwoorden ;)

Fish, oh das inderdaad wel een fikse beperking... Ik mag wel hopen dat hij je iig goed kan begeleiden!

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:24

Ik was echt heel slecht in Engels totdat ik in de zomer tussen klas 2 en 3 (zomer 2010) alle afleveringen van Little House on the Prairie zonder ondertiteling heb gekeken. Na die vakantie kwam ik voor het eerst eens mee in de les. Verder lees ik bijna alleen maar Engels (en ik lees véél) en dat helpt ook ontzettend goed.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:29

Is inderdaad ook een goede tip! engels lezen :D
Sinds ik van een boeken serie de engelse versie heb gelezen omdat ie in nederland nog niet uit was, ben ik bijna volledig overgestapt op lezen in het engels!

Wat lees jij vooral? ik ben nu met the hobbit bezig en the lord of the rings :D

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:31

Ik lees voornamelijk fanfiction (op dit moment Lord of the Rings fanfiction :D), omdat ik dat van internet kan plukken en ik dus niet naar de bieb hoef. :') Yep, ik ben lui.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:42

whahahaaa xD
Ik zoek af en toe net zo lang op internet totdat ik een gratis pdf of epub van een boek heb gevonden xD
Maar ik blijf de papieren versies toch altijd fijner vinden dan een ebook xD
Ben begonnen een engelse boekenverzameling te maken, heb alle lotr boeken al, een aantal van john green (the fault in our stars) en een boek van Assassins Creed!
Fanfiction vind ik op de een of andere manier niet leuk, tenzij enorm goed geschreven xD

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:36

Lezen vind ik echt niet leuk dus dat doe ik ook amper. Ik lees 1 blz en mn concentratie is op..
Films kijken met engelse ondertiteling of geen ondertiteling doe ik best vaak helpt inderdaad wel ja :)

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 21:29

taartjee schreef:
Wat een gezelligheid :D

Heb je een foto van je fries? (wellicht iets handiger via pb, dan blijft het topic over school gaan :P ) Ik rijd momenteel een friese merrie bij van 14 en heb echt een zwak voor die beestjes <3

Foto's genoeg. :D Zal er hier even gauw 2 in gooien. :P
Afbeelding
Afbeelding

Wat leuk! Rijd je haar al lang? Vooral in de bak of ook buitenritten, e.d.?

Ik vind scheikunde ook best lastig, maar dat heeft heel de klas door de leraar die we in de derde hadden. :+ De leraar van vorig jaar heeft ons aardig bijgespijkerd wat wel heel fijn was.

Talen heb ik geen moeite mee, weet ook niet waardoor, maar die kijk/luistertips zijn wel heel handig! :)

Lezen vind ook echt niks, tenzij het een thriller of iets anders spannends is, dan zie je me zo 24 uur niet meer.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 22:01

Jullie gaan hard zie ik! Ik ben drie dagen tienertoeren maar daarna kom ik graag meekletsen als dat mag :D!