VWO 5 ~ 2016/2017

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

enamorada

Re: VWO 5 ~ 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:48

Ik vind het ook echt gek dat ik al naar de 5e ga. Voelt zo oud om de een of andere reden :') Ook als ik me bedenk dat ik over 4 jaar 'al' 20 ben dan denk ik ook wel van jeetje :wow:

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:48

Welkom Isa :)

Het voelt voor mij inderdaad ook heel raar om nu naar de vijfde te gaan, zo "oud" voel ik me nog helemaal niet :D maar ik ben ook wel weer blij, want dat betekent dat ik bijna van de middelbare school af ben :+ studeren/een opleiding doen lijkt mij echt zo veel leuker! Dat is tenminste iets waar ik zelf voor gekozen heb en wat ik zelf wíl leren.
Iemand bij mij op stal was eerst uitgeloot voor de studie diergeneeskunde, ze heeft toen een tussenjaar genomen en heeft dat jaar in de paarden gewerkt (bij dressuurstal van Baalen). Als ik bij de eerste "poging" ook niet aangenomen wordt voor die opleiding, lijkt zo iets me ook wel heel gaaf om te doen.

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 14:57

Welkom Isa!

Ja inderdaad, de vijfde klinkt echt al best 'oud' :D Het voelt namelijk echt als vorig jaar dat ik in de tweede/derde zat.

Kimara: Dat is inderdaad best wel gaaf! Maar ik ga denk ik wel echt proberen eerst in een studie te komen, mocht dat niet lukken ga ik denk ik een tussenjaar doen en dan iets doen wat ik echt leuk vind :)

RoronaZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:44

Ik heb mijn (voorlopige) rooster binnen en ik ben er niet zo blij mee.
Ma: 8.15 tot 16.45 met 1 tussenuur
Di: 8.15 tot 16.45 met 1 tussenuur
Wo: 8.15 tot 15.15
Do: 8.15 tot 14.30
Vr: 8.15 tot 15.15 met 2 tussenuren

Vooral dinsdag is vervelend, want dan ben ik om 5 uur thuis en om half 6 moet ik weg voor paardrijden. Gelukkig maar 1 keer in de twee weken, omdat het springen is.

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 17:31

Ah dat is wel een heel vervelend rooster Sanne! Hoelang heb je dat?

Morgen krijg ik mijn rooster en dus ook klassenindeling; ik ben heel nieuwsgierig maar tegelijkertijd ook best bang :=

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:03

Ah dat is niet echt een fijn rooster, best lange dagen. Gelukkig niet al te veel tussenuren. Zelfde probleem Yael, aan de ene kant wil ik het erg graag weten maar aan de andere kant... alsjeblieft niet :').

RoronaZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:19

Quanneh schreef:
Ah dat is wel een heel vervelend rooster Sanne! Hoelang heb je dat?

Morgen krijg ik mijn rooster en dus ook klassenindeling; ik ben heel nieuwsgierig maar tegelijkertijd ook best bang :=

Weet ik niet :=
Het kan zijn dat het over een paar weken veranderd (na de reisweek van klas 1, 2 en 4) of pas bij het begin van de 2e periode of pas bij de periodes daarnaast :')

bestekhaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:12

Ik heb wel zin in studeren..! Lijkt me echt leuk op de universiteit (ik wou eerst hbo gaan doen hierna, maar de universiteit spreekt me toch ook wel erg aan, dus denk toch dat ik dat ga doen).
Wel zit ik er nu aan te denken om eerst een tussenjaar nemen, het lijkt me fijn om even uit het schoolleven te zijn.

Dat lijkt inderdaad niet een heel fijn rooster, Sanne! Kan je zelf niet iets via de roosterkamer regelen waardoor je rooster wat fijner wordt? Bij ons kan dat soms wel.

RoronaZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:33

bestekhaha schreef:
Ik heb wel zin in studeren..! Lijkt me echt leuk op de universiteit (ik wou eerst hbo gaan doen hierna, maar de universiteit spreekt me toch ook wel erg aan, dus denk toch dat ik dat ga doen).
Wel zit ik er nu aan te denken om eerst een tussenjaar nemen, het lijkt me fijn om even uit het schoolleven te zijn.

Dat lijkt inderdaad niet een heel fijn rooster, Sanne! Kan je zelf niet iets via de roosterkamer regelen waardoor je rooster wat fijner wordt? Bij ons kan dat soms wel.

Dat kan wel, maar daar ben ik misschien een beetje te lui voor. Ik heb gewoon veel vakken, niet eens zoveel tussenuren, maar wij hebben ook daltonuren die nog plaats innemen. Bij daltonuren kan je zelf kiezen naar welke docent je gaat voor extra uitleg of gewoon werken

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 19:43

Moet je persé aanwezig zijn bij die daltonuren? (Nog nooit van gehoord eigenlijk)

Ja ik heb stiekem ook wel zin in studeren! En om dan op kamers te gaan en mijn studentenkamer in te richten enzo :D

RoronaZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:50

Quanneh schreef:
Moet je persé aanwezig zijn bij die daltonuren? (Nog nooit van gehoord eigenlijk)

Ja ik heb stiekem ook wel zin in studeren! En om dan op kamers te gaan en mijn studentenkamer in te richten enzo :D

Ja, want het zijn gewoon lesuren, je mag ze alleen zelf indelen, een soort zelfstudie dus.

Mij lijkt studeren ook echt leuk.

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 20:17

Ik denk dat ik wel direct na school ga studeren. Anders raak je ook zo uit het ritmen van schoolgaande zijn.

Hoe wil je je in de paarden gaan verdiepen Kim?

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:39

Studeren lijkt mij ook wel leuk ja, eindelijk je ergens in verdiepen wat je echt interessant vindt. Dan ben je gewoon iets meer dan zo'n "middelbare school kind".

Roosje1606

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:49

Ik weet nog niet of ik direct wil gaan studeren. Aan de ene kant lijkt mij een jaar naar Amerika gaan heel gaaf maar aan de andere kant wil ik misschien meteen gaan studeren. Ik weet het nog niet :')

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:05

Wow veel die een tussenjaar overwegen zie ik. Aan de ene kant lijkt me dat wel fijn maar aan de andere kant zou ik het liefste gewoon meteen doorstuderen :)

Rooster moet ik nog even afwachten, maar moet toch eigenlijk elke dag tot 3. Gaat me met name om de docenten die ik ga krijgen :P. Wij moeten ook een paar uur zelf invullen, zijn verplichte uren dus gewoon aanwezig zijn. Niet dat dat vorig jaar altijd lukte haha }>

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:22

Aan de ene kant wil ik heel graag meteen door (ben ik ook een jaartje eerder klaar haha). Maaar, een van mijn beste vriendinne zit dan als het goed is een jaar in Amerika, die gaat daar dan naar school. Het lijkt me ook heel leuk om dan een paar maanden naar Amerika te gaan in de buurt waarvan zij zit.
Het lijkt mij ook leuk om een tijdje au pair te zijn in Engeland/Amerika. Mijn moeder heeft dat na haar afstuderen gedaan. Of ergen op een ranch werken in een warm land lijkt me ook heel gaaf.
Ik kijk tegen die tijd wel wat ik ga doen denk, voor nu ben ik er nog niet uit :')

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 23:34

Yael: Ja dat ben ik natuurlijk ook van plan, het fijnste zou natuurlijk zijn als ik gelijk geselecteerd wordt voor die opleiding, maar zo niet dan zou ik in mijn tussenjaar graag willen werken met paarden :)
Ik zou trouwens liever thuis blijven wonen dan op kamers gaan :') Ik zou dat niet eens kunnen betalen aangezien ik geen (bij)baantje heb en ik zou dan veel minder vaak naar de paarden kunnen gaan. Daar heb ik het dan wel voor over om elke dag met de trein naar Utrecht en weer naar huis te gaan :+ En ik ben ook niet zo "sociaal" met nieuwe mensen leren kennen :P

Ik snap dat je niet zo blij bent met je rooster Sanne :(

Marrit: Het lijkt mij inderdaad ook wel fijn om even uit het schoolleven te zijn, maar aan de andere kant lijkt het mij lastig om na dat jaar weer in een "schoolritme" te komen :+

Gaaf Ilse. Ik ben er ook nog niet helemaal uit, maar we moeten eerst maar eens naar VWO 6 zien over te gaan en ons diploma halen, dan kijken we daarna wel verder :P ;)

Elke zomervakantie wil ik echt nog niet aan het volgende schooljaar denken en ben ik altijd laat met nieuwe spullen enzo kopen. Ik ga pas morgen voor nieuwe spullen kijken, het nadeel is alleen dat er nu nog maar zo weinig over is :+ Ik moet ook nog een nieuwe rugzak kopen, ik heb m'n vorige 4 jaar lang gehad maar die valt nu echt uit elkaar. Hebben jullie trouwens een rugzak of een "handtas"? Ik zelf vind een rugzak fijner, ik zou het echt irritant vinden om zoveel gewicht steeds aan 1 arm mee te moeten sjouwen :P

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 23:49

Ik heb een rugzak, een Mi Pac. :j Echt een heerlijke tas, wil niks anders meer!

Roosje1606

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 00:02

Ik heb een handtas, heb nog nooit een rugzak gehad dus ik kan het niet vergelijken :')

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 00:50

Hahah inderdaad eerst maar eens dat papiertje halen Kimara :Y)

Ik heb een rugtas (Mi pac ook) en een cowboysbag :) Ik vind de handtas wel fijner, maar misschien is dat ook omdat ik nooit echt een rugzak gewend ben geweest.

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 07:10

Ik heb ontzettend veel zin om te gaan studeren al weet ik nog niet wat.. Ik wil ook graag op kamers maar dat moet financieel haalbaar zijn. Ik wil namelijk rond mijn 18e ook mn rijbewijs halen :) Maar goed eerst maar eens slagen

Ik heb een rugzak, een handtas en een schoudertas en ik vind de rugzak sowieso het fijnst. Het is een gewone eastpak. Schoudertas heb ik maar heel even gebruikt en de handtas neem ik alleen mee als ik een korte dag heb zoals in de toetsweek.

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 07:40

Ik heb een rugzak van Eastpak (Out of office) en nog wat linnen tasjes voor als ik een korte dag heb. Maar de keuze was niet zo lastig, want omdat ik ook een laptop verplicht moet meenemen, past het dan met een lange dag al niet meer in de meeste schoudertassen.

Ja inderdaad Joëlle, het moet wel even kunnen met geld. Ik ben nu al druk aan het sparen om op kamers te gaan, maar omdat ik een jaar jonger ben gaat het helaas niet zo hard.

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:44

Als ik een tussenjaar neem denk ik dat ik rond ga trekken.

ik heb cowboysbag tassen. vind ze echt heel fijn.

ik heb het geluk dat ik van mijn ouders mijn rijbewijs krijg.

op dit moment heb ik ook helemaal geen tijd voor een baantje :\

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:49

Isa, ik wil dan gewoon veel meer rijden, ook veel meer doen. Meer tijd hebben vooral. En dan wedstrijden rijden en andere dingen.
Ik heb ook een rugzak, een eastpack. Maar wel eentje die niet veel voorkomt haha. Veel mensen hebben er vaak last van dat ze de verkeerde tas na de pauze meenemen :')

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:08

Rij je nu wedstrijden Kim?
(op een ander paard als Oreo)

Serieus Kim! zijn er zoveel dezelfde tassen bij jullie op school?