Afstuderen in 2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:13

Ik meld me ook, ik ga dit jaar afstuderen voor HBO pedagogiek.
Heb sinds vrijdag een onderzoeksvraag op basis waarvan ik aan de slag zou kunnen gaan.
Het is voor mij alleen nu nog wat abracadabra hahah. Qua wat k allemaal nu moet doen enzo. Denk dat ik maar gewoon moet beginnen wat te beschrijven over het onderwerp en dat het dan vanzelf wel gaat lopen/ ik gewoon kan vragen hoe ik verder moet.
Ik heb gelukkig wel een hele fijne PP-begeleidster. Die heel erg streng nakijkt. In dit geval juist heel gunstig, om het zo goed mogelijk te doen. Dan is het fijn als ze kritisch is.

Ik heb dit jaar nu 4 dagen in de week afstudeerstage, waarbij ik tegelijk ook de scriptie moet schrijven enzo.

Lindor92

Re: Afstuderen in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:18

Hé wat leuk! Ook pedagogiek! Denk ik wel op een andere school? Ik heb namelijk geen stage, maar heb een opdrachtgever. Echt heerlijk om nu geen stage meer te lopen :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:21

Ja Fontys in Tilburg zit ik.

Ik vind stage nu wel fijn, leer er heel erg veel van. Mag nu meer dan ooit doen in de praktijk.
In de loop van/ aan het eind van het studiejaar is het de bedoeling dat ik gewoon alles zelfstandig als pedagoog kan doen, dus dan zou ik zo het werkveld in kunnen.

Aan de andere kant het neemt wel veel tijd in beslag. Zie nog beetje op tegen alle stress in het vooruitzicht voor de scriptie. Maar ben blij dat ik een interessant onderwerp heb die ik ook veel in de praktijk tegenkom.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:25

Hoe zag bij jou het derde jaar eruit dan? Ik heb namelijk in mijn derde jaar 4 dagen in de week stage gelopen.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:27

3e jaar was een half jaar minor en half jaar 3 dagen in de week stage. (Daar heb ik buitenlandstage gedaan)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 18:31

Hoe gaat het hier? Ik heb vandaag Plan van aanpak ingeleverd, pff spannend! Hopelijk krijg ik een Go. Was tweede inlever moment al dus hoop dat het goed is.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 19:14

Ik ben nu dankzij habicitia.com eindelijk begonnen met het maken van de verslagen voor de tentamenweek. De eerste heb ik net afgerond, dat geeft toch echt wel een fijn gevoel.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 19:55

Ik moet eind volgende week het eerste deel van plan van aanpak inleveren.
Heb er nog weinig aan gedaan, moest nog wat achterstallige opdrachten/arrangementen inleveren. Daarna kan ik volop op het onderzoek focussen O:)
Heb nu herfstvakantie dus kan ff alles bijwerken nu. Daarna komt onderzoek wel weer hahah.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 20:41

Ik studeer dit schooljaar als het goed is af.
Mbo gehandicaptenzorg.
Vorig jaar al wat examens gedaan.

De maand oktober voornamelijk bezig geweest met een praktijk examen op stage.
Op dit moment miin laatste spelfouten aan het verbeteren.
In de hoop dat het eind deze week de beoordeling in kan gaan.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:53

Ik krijg hopelijk ( als mn opdrachten en presentatie voldoende is ) 7 februari mijn diploma :D
en dan ben ik Verzorgende IG met gehandicaptenzorg uitstroomfase

*\o/* *\o/*

Succes allemaal!!!!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 18:57

Spannend Brittjuh! Hopelijk heb je alles voldoende!

Lastig hè 1234, al die andere dingen die er nog bij komen..

Zou fijn zijn als je hem haalt Lindy! :)

Ons voorstel is voor de vakantie ook goedgekeurd door onze tweede beoordelaar. Vandaag eindelijk alle literatuur bij elkaar geschraapt, dus dat moet nu in een mooi verhaal gegoten worden. En hopelijk volgende week participanten werven.. 8 november ook nog een tentamen, maar er is bijna geen enkel college doorgegaan, dus dat wordt nog wat. :Y)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:52

Pfoeh, ik ben dus nu met het laatste blok bezig voordat ik start met afstuderen (februari start ik als alles goed verloopt) en ik had dit blok dus m'n minorvakken (3) en 2 herkansingen. Vijf vakken afronden in 1 periode is echt heaaaavy. Vorige week 3 verslagen + 3 eindpresentaties die best wel goed gingen eigenlijk :+ Gisteravond herkansing tentamen gehad, moesten om 18:30 present zijn waren de surveillanten niet op komen dagen, uiteindelijk een half uur later moesten we naar een enorme college zaal en konden we daar starten. Zag de bui al helemaal hangen dat het dan weer een periode later moest maar gelukkig niet :+ Nu hopen dat ik het gehaald heb. 3 verslagen voor 1 vak is nu ook bijna klaar, de deadline is vanavond 24:00 dus dat ga ik zeker redden gelukkig. En dan heeeel even rust en volgende week 3 tentamens :+

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 15:29

Jeetje. Mag je dan nog zoveel vakken open hebben staan? Hier zijn ze echt heel streng en mag je maximaal maar 3 vakken over het hele jaar open hebben.

Mijn stage gaat ook lekker en ik hoop in februari ook te beginnen met afstuderen :)

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 15:35

Ik heb al mijn theorievakken binnen! En mijn bedrijfsopdracht is met twee weken ook ten einde. Nu bezig met het afronden van het verslag en de documenten. Daarna mag ik beginnen met afstuderen *\o/*

Ik vind het erg fijn dat ze mij zo vertrouwen hier, vorige week een grote bestelling de deur uit gedaan voor het laboratorium en voor advies voor nieuwe apparatuur komen ze ook bij mij. Helaas hebben ze voor mij niet tijdig een interessante afstudeeropdracht. Erg jammer want heb het hier erg naar mijn zin.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 17:05

ElinaSK schreef:
Jeetje. Mag je dan nog zoveel vakken open hebben staan? Hier zijn ze echt heel streng en mag je maximaal maar 3 vakken over het hele jaar open hebben.

Mijn stage gaat ook lekker en ik hoop in februari ook te beginnen met afstuderen :)

Zoveel vakken? Ik had maar 2 vakken open staan, mijn minorvakken zijn van deze periode (ik heb nu m'n minor ;) )

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 21:47

Aah dan had ik ik het verkeerd begrepen. ;)

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 21:56

Ik ben in september begonnen aan mijn eenjarige master Educational Science and Technology aan de universiteit van Twente. Ik ga nu mijn eerste tentamenweek in maar ben daarnaast ook al bezig met het regelen van mijn afstudeerproject. Beetje dubbel maar ik heb er wel veel zin in! Hopen dat alles goed gaat en ik inderdaad in 2017 mag afstuderen *\o/*

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 18:55

Ik ben inmiddels al flink op weg met mijn scriptie. We hebben de literatuur en methode af, dus beginnen straks met de uitvoering. Succes met de tentamens allemaal *\o/*

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 21:40

CarolienR : Ik vroeg me af hoe lang het afstuderen bij jou duurt? Loopt dit nog over je minor heen?
Goed bezig!

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 21:45

Hoi, mijn scriptie moet 19 januari ingeleverd worden en 1 februari begint mijn minor. Als ik geen herkansing heb,loopt het niet over qua tijd

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 21:47

Mag ik mij hier ook melden? lees al een tijdje mee.

Ik ga in februari afstuderen aan mijn studie Human Resource Management. Ben op dit moment druk op zoek naar een afstudeeropdracht, die zijn helaas nog niet zo makkelijk om te vinden. De meeste bedrijven willen er geen tijd en energie in stoppen.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 22:52

Welkom Vera!

Nou gister mijn een na laatste opdracht in geleverd, de laatste lever ik over ongeveer 2 weken in en dan is de meeste stres weg! 21 december mijn afstudeer presentatie en dan ben ik klaar! beetje jammer dat ik pas 7 februari pas echt klaar ben :')

Iemand nog tips tegen zenuwen voor het presenteren? als je me zonder dat ik het weet wat in elkaar laat zetten en zeg dat ik moet presenteren is het geen probleem, maar als ik het al van te voren weet en weet dat het een examen is begint de stres en de zenuwen te komen...

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:06

Hallo, ik meld mij ook nog maar even hier.
Ik ben momenteel bezig met mijn afstudeerstage voor de opleiding agrarische bedrijfskunde. Zit 40 uur bij het bedrijf waar ik mijn afstudeerstage doe.. alleen momenteel loop ik echt tegen een motivatie gebrek aan.. Wat doen jullie hiertegen?

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:18

Hoi ! :)

Ik meld me ook! Ik ga vanaf februari afstuderen voor hbo verpleegkunde.
13 december opent onze school de databank met afstudeeropdrachten maar ik ben ook aan het proberen om zelf wat te regelen.
Ben erg benieuwd :)

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:22

Hoi hoi!

Ik kom me ook melden. Ik heb kunnen regelen dat ik mijn afstudeerstage en minor mag ruilen dus ik ga in februari eerst afstuderen! Ik volg overigens de opleiding HBO Bedrijfseconomie :)