Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Silkwood schreef:Wat leuk dat iedereen zo goed bezig is.. Talen als Japans, Chinees en Hongaars lijken mij echt verschrikkelijk!Zo lastig!
Ik heb ook totaal geen talenknobbel, maar omdat ik al 14 jaar op vakantie ga naar Italië kan ik al wat, dat is altijd handig!
BeSen schreef:Ik had op school als keuze vak Chinees, geen aanrader
Dus ik weet niks meer..
Koper schreef:Silkwood schreef:Wat leuk dat iedereen zo goed bezig is.. Talen als Japans, Chinees en Hongaars lijken mij echt verschrikkelijk!Zo lastig!
Ik heb ook totaal geen talenknobbel, maar omdat ik al 14 jaar op vakantie ga naar Italië kan ik al wat, dat is altijd handig!
Wat leuk, dan merk je denk ik ook elk jaar wat je hebt bijgeleerd?
Lolotjeh ik vind 't geweldig knap. Hoe pak je dat aan, met Japans? Ik bedoel, waar begin je, wat heb je voor aanknopingspunten?
) bestellen en ik kan wel wat volgen van wat er gezegd word. Maar nu kan ik dus nog meer volgen, dat is wel leuk!
xCarpediem schreef:Net als Latijn, niet aan beginnen.Ik vond het oersaai dus om die reden geen gymnasium gedaan.
Esmee_98 schreef:Silkwood schreef:
Haha ik had een paar maanden als vak elke vrijdag 2 uur chinees.. maar ik herhaalde niks omdat ik er niks aan vondDus ik weet niks meer..
Ik ga het volgend jaar ook leren, dit werkt echt demotiverend
spaans is nog best leuk, en dat tellen is niet zo moeilijk!
kat en poes was logisch man&vrouw, maar is dat dan ook un gato en la gata? musiqolog schreef:xCarpediem schreef:Net als Latijn, niet aan beginnen.Ik vond het oersaai dus om die reden geen gymnasium gedaan.
Niet mee eens, het was zes jaar lang mijn lievelingsvak.
En trouwens, Chinees is niet "net als Latijn". De moeilijkheid van het Chinees zit hem in heel wat anders.
Overigens vind ik deze post in combinatie met je gebruikersnaam wel een beetje eigenaardig.

Kelly schreef:Ik ben bezig met Iers (Gaeilge), niet echt een gebruikelijke keuze denk ik zo
DeEenhoorn schreef:Koper schreef:Un gato, una gata. En als het bepaald lidwoord is (= de kat) el gato, la gata.
Zoek op youtube eens op el pollito pío. Daar kun je nog veel meer dieren vinden
Thanks haha! Ik zoek niet naar uilen en zo hoordie kom je waarschijnlijk toch nooit tegen. Voor later wel leuk.
Pollito Pío is gewoon een grappig liedje als je de uitvoering van Luciano Rossi bekijkt. Die man is geniaal. [***] schreef:Koreaans lijkt me ook gaaf! Ik luist ook veel Koreaanse muziek, en ik versta er niks van, maar vind het wel erg mooi.
Heeft Duolingo? ook Koreaans? *zit momenteel zonder telefoon*Goldwynn schreef:[***] schreef:Koreaans lijkt me ook gaaf! Ik luist ook veel Koreaanse muziek, en ik versta er niks van, maar vind het wel erg mooi.
Oh nog een K-popper! Ik ook haha, ik luister bijna niets anders dan Koreaans, Japans en Chinese muziek ^^. Wat luister je vooral? Ik kijk ook K- en J-drama, wat ook wel iets helpt met het oppikken van woorden. Vanuit beide talen leer je op die manier toch ook wel woorden kennen.
Buuuut back to business. Zijn hier nog meer gegadigden voor de Aziatische talen?Heeft Duolingo? ook Koreaans? *zit momenteel zonder telefoon*
RoronaZorro schreef:Goldwynn schreef:Oh nog een K-popper! Ik ook haha, ik luister bijna niets anders dan Koreaans, Japans en Chinese muziek ^^. Wat luister je vooral? Ik kijk ook K- en J-drama, wat ook wel iets helpt met het oppikken van woorden. Vanuit beide talen leer je op die manier toch ook wel woorden kennen.
Buuuut back to business. Zijn hier nog meer gegadigden voor de Aziatische talen?Heeft Duolingo? ook Koreaans? *zit momenteel zonder telefoon*
Hier nog nog en K-popper![]()
Ik probeer ook Koreaans te leren. Net weer opgepakt, tijdje geleden kende ik het alfabet, maar toen weer gestopt. Ik gebruik memories voor Koreaans en Japans, op Duolingo is nog geen Koreaans/Japans.
. Ik kan ook echt niet wachten om finally naar Zuid-Korea te gaan, ik MOET en ZAL en zit gelukkig ook relatief dichtbij Seoul. Dus dat wordt hoe dan ook naar concerteng aan haha. Heb BAP en LedApple in Nederland en Duitsland al gezien, maar dat is toch wat anders dan SHINee, 2PM, EXO en Suju (A).