Deeltijd studenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Deeltijd studenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 09:36

Ja ik heb 19 juli een 'stage'gesprek. Ik denk wel dat t goedzit....
Daarna kan ik dan de rest regelen, dus boeken bestellen en de betalingen regelen...

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 17:35

Fijn dat je er een goed gevoel over hebt en dus een stageplaats lijkt te hebben gevonden DC! :)

Ik heb vandaag de laatste puntjes op de i gezet in het laatste verslag voor mijn P. Vanaf donderdag officieel vakantie, dus het is vrij laat. Ik verwacht in september eigenlijk pas definitief te horen of alles goed is en ik verder mag. Levert me best wat stress op eerlijk gezegd. :=

Ik laat het verslag nog doorlezen door mijn vriend en lever het dan in. Hierna maar eens aan de slag met opdrachten voor volgend jaar, want ik heb dan 76 EC op de planning staan! Een aantal vakken heb ik dit jaar wel gevolgd, maar nog geen tijd en energie gehad voor de tentamens en opdrachten. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 21:29

Spannend!!!
Hopelijk haal je je P !

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 08:41

Ik mag in elk geval wel verder met de opleiding, heb een positief bindend studieadvies binnen. *\o/*
Dat is ook een tip: als er omstandigheden zijn die invloed hebben op de studie, deze zo snel mogelijk melden aan SLB'er en eventueel examencommissie. Ik mag nu dus sowieso verder, ook al moet ik nog 12 EC voor een voldoende beoordeeld krijgen.

De laatste opdracht gaat nu op de mail. Het werkt nu wel wat lekkerder aan de opdrachten voor de vakken die ik volgend jaar af wil sluiten. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:07

Ah super zeg!!!

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:53

Gefeliciteerd Westernfreak! Dat geeft toch even wat rust lijkt me. :)

Hier is het bureau binnen dus het inrichten van de studeerkamer kan beginnen. Kom er net trouwens achter dat 2 dagen nadat ik terugkom van vakantie mijn eerste lesdag al is := (hopelijk valt m'n jetlag mee).

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:01

Ik ga vanmiddag ook mijn studieplek onder handen nemen... Misschien nog even ergens wat spullen shoppen, nieuwe spulletjes motiveert altijd wel :Y)

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:36

Super westernfreak!

Ik heb al een studeerkamer nog van de net afgeronde studie. Moet wel even opruimen :') Ik heb nog bergen met aantekeningen liggen die ik toch nooit weer ga gebruiken..

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:51

Mag ik meekletsen? Ik ga in september naar het 3e jaar van mijn opleiding tot Natuurgeneeskundige. Ik studeer op zaterdag en werk rond de 30 uur in de week in een supermarkt. Daarnaast heb ik een eigen paard en een vriend die ook aandacht willen. Het is pittig inderdaad, maar ik zou het niet anders willen. Soms zou het wel fijn zijn om meer tijd te hebben, want paardrijden schiet er altijd als eerste bij in..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:59

Hoi allemaal,

Ik ben al twee jaar deeltijd student aan de lerarenopleiding in Tilburg. Alhoewel het veel vrijheden biedt heeft het ook echt nadelen moet ik zeggen. Ik hoop hier wat goede tips te krijgen want de zelf discipline is af en toe ver te zoeken!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 12:22

Welk vak Amanda?
Fontys neem ik aan? Zit ik ook :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:15

Engels!

Yes op het Fontys in Tilburg, heb mijn P inmiddels binnen en begin komend schooljaar aan leraar 3. Welk vak heb jij gekozen?

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 19:08

Ik heb voor biologie gekozen (heb nog getwijfeld over Engels dus wel toevallig haha) ga ook m'n derde jaar in, maar heb wel iets vertraging helaas...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 19:37

Ik ook hoor, moet vijf vakken overdoen i.v.m. mijn P etc. Krijgen we op het laatste moment zo'n brief dat je geen negatief binden studieadvies meer mag krijgen.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 19:50

Ja klopt... Is wel mijn redding geweest op 1 vak...

Hoe bevalt het deeltijd jou? Ik heb het af en toe erg zwaar, lijkt er ook op dat andere studenten van mijn klas dat niet begrijpen...

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 19:57

Mag ik me ook melden?

Ik ga in september ook terug naar school.

Wat ik ga doen weet ik nog niet precies, maar voor het einde van de maand moet het duidelijk zijn :7
Ik mag bij alle drie van start.

3 opties:
Hbo civiele techniek; 4 jaar 1 dag in de week (voltijd is 4 jaar)
Fysiotherapie; 4 jaar 1,5 dag in de week (voltijd is 4 jaar)
MBA; 2 jaar 1 avond in de week (voltijd is 1 jaar) + half jaar vakkenupdate

MBA is het rustigst qua druk.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 20:01

spottedponie schreef:
Ja klopt... Is wel mijn redding geweest op 1 vak...

Hoe bevalt het deeltijd jou? Ik heb het af en toe erg zwaar, lijkt er ook op dat andere studenten van mijn klas dat niet begrijpen...

Hier precies hetzelfde. Heb mijn P nu alsnog behaald maar was wel een opluchting.

Ook dat is hier hetzelfde. Ik heb een klasgenote die 32 uur werkt, twee kids heeft, een man en een huishouden en die altijd alles haalt en ook nog met goede punten. Dat vind ik ook zo knap.

Ik vind het ook erg zwaar af en toe. Mijzelf er toe zetten om iets te doen voor school, etc, discipline ontbreekt vaak. Ik merk ook dat ik in huis geen goede plek kan vinden om mijzelf even af te sluiten en er goed voor te gaan zitten zeg maar.

Luxor, de vraag is, wat wil je over 50 jaar nog doen?

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 20:09

Luxor, hoe kom je bij civiele techniek? Heb ik MBO van gedaan vandaar...

Ik werk inderdaad nu ook 32 uur (voorheen 36) en dan nog een huishouden, vriend, (stief)dochter en een paard op een half uur rijden van huis... Dat hakt er echt in af en toe...

Ik heb mijn studieplek in de woonkamer, en vaak gaat dat wel, maar als mijn vriend thuis is en m'n dochter ook dan is het wel lastig, vooral met tentamens want dan kan ik niet veel hebben, dus het nieuwe jaar wil ik wat vaker in de bieb of op school gaan studeren

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 20:12

spottedponie schreef:
Luxor, hoe kom je bij civiele techniek? Heb ik MBO van gedaan vandaar...

Ik werk inderdaad nu ook 32 uur (voorheen 36) en dan nog een huishouden, vriend, (stief)dochter en een paard op een half uur rijden van huis... Dat hakt er echt in af en toe...

Ik heb mijn studieplek in de woonkamer, en vaak gaat dat wel, maar als mijn vriend thuis is en m'n dochter ook dan is het wel lastig, vooral met tentamens want dan kan ik niet veel hebben, dus het nieuwe jaar wil ik wat vaker in de bieb of op school gaan studeren

Ja dan is het echt pittig hoor, ik heb gelukkig alleen een kerel en mijn huishouden en daarnaast nog wat parttime werk. Anders kon ik het helemaal niet. Ik hoop komend schooljaar een nieuwe start te maken maar tot nu toe wil het nog niet.

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 20:13

Mag ik gezellig mee komen praten?

Ik ben afgelopen jaar begonnen met de deeltijd studie Commerciële Economie.
Ik werkte fulltime, maar was afgelopen jaar ook nog eens zwanger. In maart ben ik bevallen van een dochter en heb ik een heel blok niet gevolgd.
Na mijn zwangerschapsverlof ben ik 3 dagen gaan werken.

Van de examencommissie bij voorbaat al uitstel van studie advies gekregen bij het evt. te kort komen aan punten. Dit heb ik alleen niet nodig gehad!
Engels en 1 vak in het laatste blok na, heb ik alles binnen kunnen halen met mooie cijfers. Best trots op mijzelf! En stiekem zelfs nog de balen dat ik m"n P niet heb kunnen behalen, ik zat er, ondanks alles, zo dichtbij!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 20:34

Pff knap hoor!
Ik zou ook graag een kindje van "mezelf" willen, maar dat ga ik voorlopig nog maar niet doen, eerst de studie afmaken... Moet m'n minor nog, word waarschijnlijk aardrijkskunde, en als dat bevalt hoop ik mijn tweede bevoegdheid te halen... Master biologie ben ik nog niet uit of ik dat wil...

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 20:47

Ik meld me ook.
Ik volg de deeltijd opleiding biologie docent op het fontys in tilburg. Ga nu naar het 2e jaar.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 20:50

Welkom studiegenoot :) dan zullen wij al wel een keer samen hebben gezeten bij een tentamen of zo

nicootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 20:59

ik meld me ook even :)

Ik zit bij spottedponie in de klas :D :+

Ik wilde eigenlijk in 2013 beginnen maar was ook zo 'bang' voor wat er komen zou en heb me toen weer gauw afgemeld... jaar later in september toch maar gedaan omdat ik er toch wel spijt van had...

De vakken lukken me aardig al zijn sommige wel echt op de valreep... dit jaar 2 vakken niet gehaald, waarschijnlijk doordat de thuis situatie behoorlijk bal is en ondanks dat ik gewoon doorloop kan ik merken dat ik af en toe "niet aanwezig'' ben....

maar heb het nog niet zo zwaar als sommige van jullie....

spottedponie: 'komt goed schatje' :(:)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:01

Hele komt ze aan hoor *\o/*

:')

Samen komen we d'r wel :+: :')