Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Evenals meteen vanaf het begin geld voor de nieuwe studie. Alleen het laatste jaar zien we dan wel weer. Scheelt dat dit nu een 'normale' studie is en niet 500,- per maand kost
paljaslaura schreef:Ik moest dit jaar doorbetalen voor mn studie waar ik mee gestopt ben omdat dit particulier is. Dus mijn OV etc doen het gewoonEvenals meteen vanaf het begin geld voor de nieuwe studie. Alleen het laatste jaar zien we dan wel weer. Scheelt dat dit nu een 'normale' studie is en niet 500,- per maand kost

Zijn wel 2 verschillende dingen leuk!
Ik behoud wel mijn bijbaan naast mijn studie, anders is het financieel gezien vrijwel onmogelijk. Ik blijf 8 uur per week (of 2x 4 uur per week) bij een advocatenkantoor werken als secretaresse.Sanne_com schreef:Misschien rare vraag, maar waar moet je dat allemaal aanvragen? Lening hoef ik gelukkig niet (blijf thuis wonen) maar ov zeker wel!
Als je in aanmerking komt (of denkt te komen) voor een aanvullende beurs (afhankelijk van de inkomen van je ouders), dan wordt er aangeraden om dit 3 maanden voor aanvang van je studie aan te vragen. Dit omdat de belastingdienst ruim de tijd nodig heeft om de inkomensgegevens op te vragen. Ook kun je via DUO doorgeven wat voor soort ov je wilt (weekabonnement, weekend abonnement, etc.)
Iselda schreef:Sanne_com, sorry, verkeerd begrepen! idd wat GrumpyCat zegt, ik heb net OV aangevraagd, weet nog niet wat ik wil lenen, dus dat ga ik eerst even uitrekenen.
Leuk GrumpyCat, je hebt een leuke bijbaan ook meteen! Hoe ben je daaraan gekomen? Ik ga per september weg bij mijn huidige werk waar ik 38 werkzaam ben en wil dan ook meteen een bijbaantje vinden. Maar dat is nog best wel lastig op deze leeftijd
ik werk bij de albertheijn en ze kunnen me waarschijnlijk wel overplaatsten naar een finiaal in Eindhoven
zo blij mee!

Iselda schreef:Sanne_com, ook een nieuwe baan zoeken dus. Heb je al enig idee wat voor werk je wilt gaan doen?
ik werk bij delikaas/brood en dan hebben ze volgens mij wel graag wat oudere mensen