florentine1 schreef:Hilli schreef:De 11 onvoldoendes op het rapport moeten geen verrassing zijn geweest in deze tijd waarin je elke stap van je kind op school digitaal kunt volgen. De ADD is dat ook niet. Dat betekent dat je zelf ook niet hebt opgelet, want je kunt je dochter ook begeleiden i.o.v. 'verrast' zijn over het slechte rapport. Ik zou samen met haar een plan maken voor verbetering van haar schoolresultaten en ja, daar hoort ontspanning in de vorm van een paard ook bij. Hoe- eigen of verzorg/lease- volgt daar vanzelf wel uit.
Wij waren wel op de hoogte, en hebben met school diverse plannen gemaakt maar als dochter erzelf niet de "nut" van inziet en er heilig in gelooft dat je 2 dagen voor proefwerk tijd genoeg hebt om te gaan leren dan sta je als ouder mooi met lege handen.
Nivo is niet te hoog, ze had havo/vwo cito en we hebben haar om haar add in laten stromen op vmbo t en de 1e twee leerjaren zijn goed verlopen.
me dochter staat wel op 3 vakken na dus 8 vakken met 5.3 onvoldoende.
Nu zegt ze dus O maar 1 goed punt erbij en ik sta voldoende![]()
dus ze ziet nog steeds niet in dat ze gewoon gas moet gaan geven op school en veels te gemakkelijk erover denkt.
Nog 1 jaar van mijn HBO te gaan en dit is eigenlijk alleen maar onderzoek. Al mijn tentamens heb ik met 1 dag van te voren (soms een paar uur en soms 2 dagen) gehaald.
Dus het is ook zeker wel mogelijk en er zijn er nog zat die dat ook doen.
Niveau lijkt me zo te lezen niet het probleem en inderdaad om de 5,3 op te halen heeft ze maar 1 goed cijfer nodig. Geef haar de kans om dat cijfer te halen.
Nogmaals, heb je je wel helemaal goed in laten lezen op wat ADD is? Waarschijnlijk zit ze zelf namelijk wel in de stress hier over maar komt er niks uit haar handen. Daarom blijft die 2 dagen leertijd namelijk staan, ze snapt zelf namelijk ook wel dat het onwijs handig is om ver van te voren te gaan leren. Maar als dat niet lukt dan krijg je iedereen weer tegen je dat je je gewoon even moet focussen en dat kan nu juist niet.
Deze druk wordt vaak pas vlak van te voren zo groot dat het hoofd van een ADDer het "toestaat" om echt wat te gaan doen. Althans dat is mijn beleving en zo ken ik er wel meer.
@Goof, zo werkt het echt niet bij ieder kind, dat zou jij toch moeten weten als ouder zijn.
Als mijn moeder dit zou doen had ik haar waarschijnlijk weken lang niet aangekeken en express die toets verpest om te bewijzen dat dit echt niet de manier is.
Of wat ir111 zegt, gewoon niks doen en daar maar zitten.