Wat zijn jou sollicitatie/werkbloopers?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:07

Ik hoef dus niet uit te leggen dat ik niet was aangenomen (heb daarna huilende mijn moeder gebeld, of ze me wou komen halen. Wat ik wou niet op de fiets terug. MAN! wat voelde ik mij ellendig!)

Zo werkte ik voor het eerst met mijn baas, die man is niet de makkelijkste (en ronduit een eikel). Laat ik toch de prijstang uit mijn handen vallen.. ding was stuk daarna. Die man had al geen hoge pet op van mij, dus dat maakte het er niet helemaal beter op. (hij vind zichzelf aardig wat. Hij behandelt al zijn personeel alsof ze achterlijke koeien zijn. Nu ben ik wat te gevat.. hij beledigt mij? Ik gooi hem snoeihard terug :P. Met gevolg dat hij daarna wat voorzichtiger was met wat hij zei)

miszeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:14

Felicxa schreef:
Benfan schreef:
Zal het kort houden. Maar ik had diarree.. en liet een scheet. Meer hoef je niet te weten.

Ik wil ook niet meer weten :') _/-\o_

:') :') :') :') :')

miszeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:15

Hilarisch topic… :') :')

Solmyrkvi

Re: Wat zijn jou sollicitatie/werkbloopers?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 00:02

Was ooit aangenomen bij een restaurant/café, leuke baan, leuke collega's. Op mijn eerste dag kreeg ik vooral les in hoe je met 3 en 4 borden kon lopen en hoe je het het beste aan kon pakken met dienbladen.

De eerste drankjes die ik uit serveerden ging naar een groep jongens van een jaar of 25 buiten (moest dus vanuit achterin het restaurant, naar buiten, een weg oversteken en dan nog over het terras met een vol dienblad) Dat ging natuurlijk niet goed en bij aankomst mik ik zo al die drankjes in het kruis van een van die jongens >;) :x

Die moesten gelukkig heel hard lachen en boden meteen aan om te zeggen dat ze het zelf gedaan hadden als grapje, maar ik kon natuurlijk nooit meer met een straight face bij m'n baas aankomen :')

Ik heb er gelukkig nog een leuke twee jaar gewerkt :j

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 00:15

_O- wat een topic

Ik heb in een drukkerij gewerkt een aantal vakanties.
Was superleuk werk. Stond m'n eerste jaar daar aan de brocheermachines (boeken in elkaar en in de omslag lijmen zeg maar)
Nou prima. Had een spoedorder waar ik in de avonddienst vast mee begon, en de nachtdienst zou het afmaken zodat het de volgende dag weg kon.
We hadden altijd de binnen werken (dan dus nog stapels losse blaadjes) op een pallet staan en die op een pompwagen die ver omhoog kan zodat je niet steeds hoeft te bukken.

Had twee pallets op de pompwagen, dus de voorste had de lepels maar tot de helft eronder zitten. Begon dus nietsvermoedend met het voorste pallet, maar wel met de achterste rij.

Na een uurtje hoor ik ineens een klap... Zie ik allemaal blaadjes rondvliegen...
Ja hoor, het pallet met spoedorder was eraf gedonderd en de blaadjes lagen o-ve-ral. Waren een paar honderd dunne boeken in totaal...

Schaamde me kapot := gelukkig had ik lieve collega's en hebben we samen de losse vellen weer bij elkaar geraapt. De voorman vond het toch niet zo'n goed idee om het af te leveren op deze manier, dus 's nachts moesten alle binnen werken van het voorste pallet opnieuw geprint :=

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 01:18

Heerlijk topic!

Het tegen kasten en muren aanlopen is zeer bekend. Soms zelfs als ik tijdens de artsenvisite (6 artsen) de kamer uitliep.

Mijn grootste blunder tijdens mijn stage periode was toch echt het knappende zakje bloed. Ik ging onder begeleiding een zakje bloed aan bij een mevr die geheel in het wit gekleed was. Onder de infuuspaal stonden haar mooie witte gympen. En ja hoor, t zakje begint meteen te lekken, handen er nog omheen gedaan maar er was echt geen redden meer aan. Het bloed liep me in mijn oksels en zo in de gympen van mevrouw. :')

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 02:12

geweldig _O- ik volg!

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 03:12

Geweldig al die bloopers! Ik ga plat !

Ik had in de winkel ooit een keer iemand in een rolstoel omdat hij een been miste, en die vroeg waar hij .... kon vinden, en ik zeg: oh loopt u maar even mee!
Het stomme is, ik zeg dat nooit en uitgerekend bij een klant die niet kan lopen roep ik dat! Ik schaamde me kapot...

Klokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:42

Super leuk topic dit!

1 blunder als student tijdens een bijbaantje in de horeca. Het was mijn eerste of 2 keer in de bediening. Een Surinaams feest op een boot. Tijdens het drank uitserveren komt iemand met haar elleboog onder mijn dienblad waardoor er een glas rode wijn over een echte big mamma heen valt... Boos boos boos dat die vrouw was ik voelde me zo banketstaaf en scheet 7 kleuren :oo

Een andere blooper is een sollicitatiemisser. Ik was net 2 weken afgestudeerd, 6 maanden onderzoek gedaan tijdens mijn afstudeerstage. 6 maanden was er geen ruimte voor iets anders in mijn hoofd dan mijn onderzoek, echt alles wist ik ervan. 3e vraag: wat heb je tijdens je afstudeerstage gedaan? En ik wist het niet, geen flauw idee meer wat ik gedaan had, op welke afdeling, wat mijn onderzoek inhield, wat de resultaten waren, welke technieken ik had gebruikt, echt niks meer :+ toen heb ik mijn cv uit de handen getrokken van degene de sollicitatie afnam om te zien wat de titel van mijn verslag was :o . Niet aangenomen natuurlijk. En de horeca is ook nooit wat geworden ;)

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 07:45

Ik heb jarenlang horeca gedaan in een zeer chique zaak, en daar moesten wij altijd handdoeken tussen onze plateau en de glazen hebben. Met een plateau met 25 volle wijnglazen lopen deed ik al 3 jaar. Nu waren het Christal Champagneglazen voor een bruiloft. Dat ging me ook lukken. Is de stapel met de speciaal gestreken handdoeken voor de plateaus leeg. Dus ik pak een gewone witte handdoek, niemand die dat ziet toch?

Dus ik met volle moed de deur open bovenaan de trap naar het terras, er staan 20 mensen op die trap, inclusief bruid en bruidegom voor foto's. Blijft het lintje(om de gewone witte handdoek mee op te hangen) haken achter de deurklink. Daar gingen de stikdure champagneglazen over de bruid, bruidegom en de suite terwijl de fotograaf aan het klikken is...

Zeer grappige foto's, niet dus. Roept mijn baas vanuit de keuken: daarom hebben wij speciale handdoeken, zonder lintjes. Bruid spreekt me er nog af en toe op aan...

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 07:56

Ik had een sollicitatiegesprek in het Engels voor echt een topbaan. Ik was al 4 sollicitatierondes door, en had het laatste gesprek of ik dan daadwerkelijk aangenomen ging worden met de "grote baas". Toen het gesprek begon realiseerde ik me ineens dat dit het was, als ik aangenomen zou worden zou ik gaan emigreren. En van die gedachte werd ik zo nerveus dat ik spontaan geen Engels meer sprak :') Oeps. Ik schaamde me dood en ben uiteraard niet aangenomen haha.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:10

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:35

Ik liep net een week stage bij een zorgkwekerij. de parkeervakken grensden aan de grond waar alles in groei en bloei stond... Je raadt het al.. Tijdens het achteruit inparkeren, belandde ik zo in de moestuin :') en ik kwam er dus ook niet uit. we moesten met pallets een soort "steigertje" bouwen om mijn oude Altootje weer op de parkeerplek te krijgen.

Ik heb bij mijn huidige trouwens ook heel vaak per ongeluk het alarm ingedrukt. We hebben een portofoon met alarmknop aan onze broekzak hangen, maar omdat ik zo onhandig ben en overal tegenaan loop, gaat dat nog wel eens fout :P

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:38

Haha ik werk in de zorg, o.a. Met kinderen.

Nieuw persoon kwam proefdraaien, werd gezellig gebracht door het hele gezin. Ik ontvang ze met een vriendelijke groet en "Zo, dus jij bent ... Gezellig dat je er bent!" Eh, was dat dus de moeder van de client in kwestie... Oeps. :D

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:49

Mijn aller-allergrootste werkblunder ooit.. Ik werkte net een maand in een kroeg. Vond het allemaal maar lastig, ik stond direct alleen achter de bar en moest ook 's nachts alleen afsluiten. (Huiskamercafe) Zo veel om te onthouden en ik draaide diensten van soms wel 16 uur! Ik had de dag ervoor een hele lange en drukke dag gedraaid en de kroeg niet onwijs netjes achter gelaten. Ik kreeg een stootje van joh. Het is niet erg want we zien hoe druk je gister bent geweest en wat je allemaal voor mekaar hebt gekregen, maar laat het vanavond iets netter achter.

Prima. De volgende dag weer zo druk. Bar vol, lachen, gieren en brullen. Om 6 uur 's ochtends na een dienst van 12 uur kon ik dan eindelijk beginnen met schoonmaken. Ik was flink ijverig want he! Ik moest wel die proefperiode door want ik had nou niet bepaald uitzicht op een andere baan. Uiteindelijk om 8 uur de laatste gasten de deur uit geschopt en het rookhok ingestommeld om nog even de asbakken te legen... Voel je hem al aankomen...?

Een uur later, sirenes, baas aan de lijn. Cubone... M'n kroeg staat in de fik!!! Oeps := Ik wist niet hoe snel ik daar moest komen. Ik kon wel janken.

De stamgasten hebben hierna een nieuwe versie gemaakt op het nummer Fire Water Burn en dat word nog altijd uit volle borst gezongen als ze me zien :Y)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:01

Cubone schreef:
Mijn aller-allergrootste werkblunder ooit.. Ik werkte net een maand in een kroeg. Vond het allemaal maar lastig, ik stond direct alleen achter de bar en moest ook 's nachts alleen afsluiten. (Huiskamercafe) Zo veel om te onthouden en ik draaide diensten van soms wel 16 uur! Ik had de dag ervoor een hele lange en drukke dag gedraaid en de kroeg niet onwijs netjes achter gelaten. Ik kreeg een stootje van joh. Het is niet erg want we zien hoe druk je gister bent geweest en wat je allemaal voor mekaar hebt gekregen, maar laat het vanavond iets netter achter.

Prima. De volgende dag weer zo druk. Bar vol, lachen, gieren en brullen. Om 6 uur 's ochtends na een dienst van 12 uur kon ik dan eindelijk beginnen met schoonmaken. Ik was flink ijverig want he! Ik moest wel die proefperiode door want ik had nou niet bepaald uitzicht op een andere baan. Uiteindelijk om 8 uur de laatste gasten de deur uit geschopt en het rookhok ingestommeld om nog even de asbakken te legen... Voel je hem al aankomen...?

Een uur later, sirenes, baas aan de lijn. Cubone... M'n kroeg staat in de fik!!! Oeps := Ik wist niet hoe snel ik daar moest komen. Ik kon wel janken.

De stamgasten hebben hierna een nieuwe versie gemaakt op het nummer Fire Water Burn en dat word nog altijd uit volle borst gezongen als ze me zien :Y)

Oeh dat is wel even schrikken inderdaad! Om die reden wordt er bij ons ook gehamerd dat de sluitdiensten de asbakken niet meer leeg mogen gooien, dit gebeurt dan 's ochtends pas weer...

Ontopic:
Een halve fles rode wijn over een vrouw heen gooien. Mevrouw in kwestie had een zijden kanariegeel truitje aan :(:) .
En collega heeft uiteindelijk met behulp van jonge jenever en een handwasje dat truitje weer helemaal geel gekregen, gelukkig. Maar jee wat voelde ik mij banketstaaf.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:15

Oooh te leuk dit! Heb me kapot gelachen om sommige :D

Ik heb zelf ook wel 2 bijzondere situaties.
Een bij een stage in een kleinschalige dierentuin:
We hadden een stinkdier met een vreemde bult in zijn gezicht, dus mijn baas wilde het even gaan onderzoeken. Dus handschoenen aan en beest vangen. Nou hij het beest vast en ik moest geen voelen aan de bult.. Ging natuurlijk niet met handschoenen aan, dus die dingen uit. Vervolgens met mijn vinger richting die bult (AAAH vies) maar voordat ik het door had had niet mijn baas het dier vast maar het dier mij.... Stinkdier aan mijn wijsvinger.. Vinger gekneusd en dikke ontsteking. :Y)

Nu ik aan het solliciteren ben schrijf ik eigenlijk overal op, je weet natuurlijk maar nooit. Dus ook op een vacature in België. Ze zochten iemand voor de boeren tak van het bedrijf. Dus cliënten begeleiden maar ook echt koeien melken. Nou dat leek me super tof, alleen ik had nog nooit gemolken. Was dan ook erg verbaasd toen ik op sollicitatie mocht komen, zaten blijkbaar erg in nood. Dus ik er met goede moed heen, want dit leek me echt tof. Na 2 minuten in het gesprek te zijn kwam ik erachter waarom de baan nog vrij was: Ik solliciteerde om lid te worden van hun zeer streng gelovige commune...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:16

Ik werk in de afwas en het schaamrood staat me altijd op de kaken als ik weer afwas heb laten vallen :o

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:18

Seltje schreef:
Ik heb jarenlang horeca gedaan in een zeer chique zaak, en daar moesten wij altijd handdoeken tussen onze plateau en de glazen hebben. Met een plateau met 25 volle wijnglazen lopen deed ik al 3 jaar. Nu waren het Christal Champagneglazen voor een bruiloft. Dat ging me ook lukken. Is de stapel met de speciaal gestreken handdoeken voor de plateaus leeg. Dus ik pak een gewone witte handdoek, niemand die dat ziet toch?

Dus ik met volle moed de deur open bovenaan de trap naar het terras, er staan 20 mensen op die trap, inclusief bruid en bruidegom voor foto's. Blijft het lintje(om de gewone witte handdoek mee op te hangen) haken achter de deurklink. Daar gingen de stikdure champagneglazen over de bruid, bruidegom en de suite terwijl de fotograaf aan het klikken is...

Zeer grappige foto's, niet dus. Roept mijn baas vanuit de keuken: daarom hebben wij speciale handdoeken, zonder lintjes. Bruid spreekt me er nog af en toe op aan...

:= die is echt erg... vooral je baas nog met die opmerking over de handdoek.. :')

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:30

Zo'n sollicitatie filmpje heb ik ook voor gehad. Bij de Hunkemöller :+ uiteindelijk nog een mailtje gehad met bedanking voor de interesse, maar dat ik niet paste in de jobomschrijving. (waar oa. in stond over ten allen tijden het geduld te bewaren) :')

Verder heb ik vorige week op mijn nieuw werk (sinds 2 weken) een zak van 20l kattenbakvulling met extreem geparfumeerd geurtje gescheurd, door deze vol enthousiasme op een kar te gooien zeg maar. :+ bleek dat mijn schaar met punt naar boven lag tussen de kartonnen dozen. Zak liep leeg als een tierelier waarop ik reageer 'ohnee sh*t f*ck' terwijl ik de zak dicht probeer te houden met mijn hand. Helaas scheurt deze nog verder en liep ie gewoon leeg. 10 minuten later kreeg ik te horen dat ik dinsdag (morgen) mijn vast contract kreeg en dat ik in het vervolg moet opletten en iets minder enthousiast moet zijn als er scharen in de buurt zijn :') Overigens rook mijn hand 3 dagen lang naar dat luchtje.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:51

:+ Vandaag iemand aan de deur die voor een sollicitatiegesprek kwam.. Maar hij wist niet meer waar hij precies moest wezen := Alleen dat het ergens bij ons in de buurt was. Hij was voor ons al bij iemand anders geweest en wij hebben mn ook maar weer doorgestuurd, want bij ons moest ie ook niet wezen :')

loeloemoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:58

Hi-la-risch! :')

Zelf heb ik ook een ( van de vele ) werk-bloopers.

Ik heb een half jaar stage gelopen op afdeling orthopedie in het ziekenhuis, en ik moest een man opnemen die voor een nieuwe knie kwam.
Meneer zijn andere been was vanaf de lies geamputeerd ten gevolge van een ongeluk, en hier hadden we het uitgebreid over gehad tijdens het opname gesprek.

Dus na het omkleden moest ik ( volgens de gewone routine ) een pijl zetten naar de knie die geopereerd moest worden.. dus ik lekker geroutineerd: 'welke knie mag het worden?'

Waarop er een doodse stilte viel in de 4 persoonskamer waar meneer lag.

ik kon wel door de grond zakken, :x

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:35

ik werk op de broodafdeling van een supermarkt, en als we het brood hebben ingeruimd, moeten de kratten naar buiten, normaal deed een collega dat altijd, en nu ik zelf, niet in de gaten dat het waaide en evenlater alle kratten met ijzere dolly boven op de nieuwe auto van mijn baas, oeps nu laat ik iedere nieuwe medewerker zien hoe het wel moet en met erge wind de kratten vast zetten

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:27

Hilarisch dit topic! Ik heb nog een pagina te gaan, dan ben ik bij.

Over het algemeen valt het bij mij allemaal wel mee. Behalve wat kleine dingetjes bij de mac (hamburger zonder kaas bestellen, nee duhu, als personeel hoor je te weten dat er geen kaas op hoort), nooit erge dingen.

Op 1 embarassing na dan. Toen ik bij de HEMA werkte in de "take-out" (met softijs enzo) en even de softijsmachine bij zou vullen. Meestal deed ik dat met gemak, zak mix even optillen en hop leeggieten. Alleen dit keer, je verwacht het al, giet ik zeker de halve zak ijsmix in mijn shirt.

Eerst braaf alle bende opgeruimd en daarna maar gebeld naar de manager of er misschien nog ergens een shirtje op reserve lag :)

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:36

Ik herinner me er weer een.
Mijn eerste avond bij de discotheek waar ik werkte. Mocht meteen alleen achter de bar: nog nooit gedaan :+ Komt er eentje met ik wil een gin tonic. Waarop ik zei: wat is gin? De beste jongen wees het aan dus ik gooi zn glas vol en geef het hem.
Was dus vergeten de tonic erbij te doen.. Gelukkig kwam hij al snel terug en kon ik het recht zetten _O- Hij had wel met mij te doen toen ik vertelde dat het pas mijn eerste avond daar was en ik al meteen alleen achter de bar stond :P