Welk beroep zou jij NIET kunnen/willen uitoefenen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 06:28

Lau schreef:
Tandarts, mondhygiënist, iets met oudere mensen geen geduld voor , gehandicapten geen geduld voor, en hun trage begrip irriteert mij soms, iets in een lab, dierenarts, secretaresse, iets administratief.

Of dingen waar bloed en naalden bij komen kijken.

Waarom niet in een Lab? Ik werk in een chemisch productie controle lab. Is niks engs en stinkt niet.

Jilletje

Re: Welk beroep zou jij NIET kunnen/willen uitoefenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:21

Ik zou ook nooit bij het jongeren loket willen werken.
Ben daar een paar keer geweest voor hulp en advies maar het beleid en manier van helpen is echt schandaaaalig

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:55

Niks met dieren, vooral niet slachten e.d.
Ik doe nu wel een opleiding tot verpleegkundige en wil me juist verdiepen in de zorg van kinderen (naalden en pillen etc)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 08:02

Liesje1611 schreef:
Jildau schreef:
Callcenter outbound, deuren langs, mensen op straat iets aansmeren. Lijkt me vreselijk als je zo gehaat wordt tijdens je werk. Zou er mega depressief van worden!

Geloof me.. mensen die dit werk doen lachen zich driemaal een bochel om de mensen die ze ineens "haten" enkel en alleen vanwege hun baantje. Heel triest verschijnsel is dat namelijk. := :')

Ik vervang de callcenter medewerker even met vertegenwoordiger (of account managers tegenwoordig). Ik haat de mensen niet, wel hun bezoekjes.

Ik zou liever werkloos dan vertegenwoordiger zijn. Wat een min beroep.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 08:06

Ik zou geen baan onder de grond willen hebben. Ik hou absoluut niet van tunnels/metro's etc.

Verder zou ik niet in de vleesindustrie willen werken. Of in de bont-industrie.

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 08:26

Politie agent anno 2015. leraar.
Eigenlijk alle beroepen waar je te maken hebt met vervelende mensen en je je kaken op elkaar moet houden en de professional moet veinzen. Maar ja, iemand moet het doen dus petje af voor die beroepen.

Ritueel slachter.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 10:21

F_Orumster schreef:
Ik vervang de callcenter medewerker even met vertegenwoordiger (of account managers tegenwoordig). Ik haat de mensen niet, wel hun bezoekjes.

:D

En ik vind het dus heerlijk om te doen. :D

Mijn hobby is praten en dat mag ik dus de hele dag doen wordt daar nog goed voor betaald.

Min vind ik overigens geen enkele baan tenzij het een illegale functie is(crimineel circuit )

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 10:29

Ik vind bezoekjes van vertegenwoordigers erg vervelend omdat ze bijna altijd onverwachts langskomen en meer tijd claimen dan 'ik kom even wat laten zien in 5 minuutjes'. Het haalt me echt van mijn werk en ik heb wel aangegeven dat ik onverwachte bezoekjes niet waardeer, daar doen ze niet zoveel mee.
Ik begrijp wel dat je bij je leidinggevende aangeven moet met wie je hebt gesproken, maar daar heb ik niet zoveel aan. Vorige week zat er eentje mij zelfs op te wachten nadat ik van congres terug kwam. Onze secretaresse had haar verteld dat ik ca 12u terugkomen wat 13u werd, en daar zat ze. Ik ben omgelopen, ze bekeek het maar even. Wie doet dat nou zo agressief?? Echt het liefste wat ik doe als ik vermoeid van zoiets terugkom. :7

Mijn collega's waarschuwen me nu soms als ze er een zien lopen zodat ik ergens verstopt aan het werk kan, of ze hangen excuses op dat ik in vergadering zit. Ook komen ze me soms 'redden' door mijn hulp in te schakelen.

Het lijkt me erg vervelend als je weet dat men je liever ziet gaan dan komen.
Een enkele waardeer ik overigens wel, die zijn niet zo en zijn echt behulpzaam.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 10:40

Verbaast me hoeveel mensen er niet in de gehandicaptenzorg willen werken. Ik vind het juist geweldig leuk :D ik heb niet echt een specifiek beroep dat ik niet uit zou willen oefenen maar wel een paar dingen waar ik niet goed tegen kan of waar ik minder goed in ben. Ik kan bijvoorbeeld niet goed omgaan met veel agressie. Een baan waarin dit voor kan komen is dus minder geschikt. Verder ben ik heel slecht met getalletjes en kan ik heel slecht dingen verkopen/aan de man brengen. Daar zou ik dus ook heel ongelukkig van worden, als ik dingen moest verkopen. Oja en ik ben ook niet heel handig. Dus iets met messen of andere scherpe voorwerpen is ook geen strak plan, of iets in de bediening. Ik laat altijd van alles vallen namelijk :=

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 10:44

Chiave schreef:
Negerzoen schreef:
Geen visboer, geen militair, geen baan in de 'mensen overtuigen iets te kopen' en geen fabriekswerk :o

Geen visboer? Ik durf bijna te zeggen dat ik het mooiste beroep heb wat er is; visdetailliste. :j

Zolang vissen in het water zitten vind ik het prachtige en intrigerende beesten, boven water vind ik ze echt ontzettend walgelijk := fileren zou ik echt nooit kunnen en ik kan ook niet omgaan met de welbekende vislucht. Wat houdt het beroep van detailliste in?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 10:57

F_Orumster schreef:
Liesje1611 schreef:
Geloof me.. mensen die dit werk doen lachen zich driemaal een bochel om de mensen die ze ineens "haten" enkel en alleen vanwege hun baantje. Heel triest verschijnsel is dat namelijk. := :')

Nou nee. Ik ben heel blij met veregenwoordigers. als ik ergens een uitdaging in heb, zijn het uitstekende aanspreekpunten.
Voorwaarde is wel dat je iemand treft die weet waar ie over praat!

Kinderen en gehandicapten is niet mijn ding. Respect voor degenen die dat doen.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 10:57

Sowieso iets in het ziekenhuis.

Ik werk bij een wetenschappelijk onderzoeks bureau waar we natuurlijk ook patienten ontvangen, maar ik ga al bijna over mn nek als ik een potje urine moet aannemen. :r

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 11:02

Ik kan lichamelijk gezien niet in de horeca, in de verzorging, in de transport en nog veel meer niet dankzij m'n rug en bekken...

Ik wil niet in de verzorging, schoonmaak, dode dieren of mensen, slachterij en zo nog veel meer

En detailhandel zou ik alleen doen als ik weet dat t tijdelijk is. Ik kan me daarin niet genoeg opwerken dus heb ik geen uitdaging.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 11:03

De vleesindustrie (logisch als paardenmens) of kapper/tandarts. Sommige mensen zijn helaas niet zo gesteld op hun hygiëne, daar hoef ik niet boven te hangen of aan de zitten met mijn handen.... jakkie! :+

Blazee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 11:10

Mij lukt vrachtwagenchauffeur echt verschrikkelijk saai. Geen aanspraak, geen collega's om mee samen te werken behalve dat je ze tegenkomt langs de weg. Als ik een stuk moet rijden ben ik altijd blij dat ik er weer ben. Laat staan dat ik het voor mijn werk zou moeten doen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 11:10

Ik zou niet in een onderzeeër kunnen werken. Soms maanden van huis met alleen metaal en techniek om je heen, kleine slaapvertrekken, geen kamer voor jezelf, altijd herrie van de machines en je kunt niet naar buiten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 11:53

F_Orumster schreef:
Ik vind bezoekjes van vertegenwoordigers erg vervelend omdat ze bijna altijd onverwachts langskomen en meer tijd claimen dan 'ik kom even wat laten zien in 5 minuutjes'. Het haalt me echt van mijn werk en ik heb wel aangegeven dat ik onverwachte bezoekjes niet waardeer, daar doen ze niet zoveel mee.
Ik begrijp wel dat je bij je leidinggevende aangeven moet met wie je hebt gesproken, maar daar heb ik niet zoveel aan. Vorige week zat er eentje mij zelfs op te wachten nadat ik van congres terug kwam. Onze secretaresse had haar verteld dat ik ca 12u terugkomen wat 13u werd, en daar zat ze. Ik ben omgelopen, ze bekeek het maar even. Wie doet dat nou zo agressief?? Echt het liefste wat ik doe als ik vermoeid van zoiets terugkom. :7

Mijn collega's waarschuwen me nu soms als ze er een zien lopen zodat ik ergens verstopt aan het werk kan, of ze hangen excuses op dat ik in vergadering zit. Ook komen ze me soms 'redden' door mijn hulp in te schakelen.

Een enkele waardeer ik overigens wel, die zijn niet zo en zijn echt behulpzaam.

Oh serieus....ik zou niet een uur gaan wachten op iemand :wow: ik was het niet :wow: := :')
Dan zou ik om een afspraak vragen op een geschikt moment. Is het niet gewenst dan niet.

Sorry,..off-topic Y;(

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:01

F_Orumster schreef:

Goed beschreven en inderdaad dit............

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:25

Deurwaarder..

Ik snap dat iedereen gewoon netjes moet betalen hoor,
maar even een huis leeg trekken met verdrietige mensen, kinderen, beslag leggen op huisdieren om irritaties op te wekken..

Nee verschrikkelijk. Zou nog liever thuis weg zitten kwijnen dan ooit dat beroep gaan uitoefenen.
Zou 's nachts niet meer kunnen slapen

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:35

Tuinder of bakker! Zou niet 6 dagen in de week zo vroeg op kunnen staan :P

Of dingen in de uitvaartzorg, begraafplaatsen enzovoort :)

Oh, en dierenarts! Het lijkt me verschrikkelijk om bijvoorbeeld het konijntje van een klein meisje in te moeten laten slapen :(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:37

Colporteur zou ook niets voor mij zijn, dan verkoop ik nog liever mijn ziel :')

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:38

SusanH schreef:
Verbaast me hoeveel mensen er niet in de gehandicaptenzorg willen werken. Ik vind het juist geweldig leuk :D ik heb niet echt een specifiek beroep dat ik niet uit zou willen oefenen maar wel een paar dingen waar ik niet goed tegen kan of waar ik minder goed in ben. Ik kan bijvoorbeeld niet goed omgaan met veel agressie. Een baan waarin dit voor kan komen is dus minder geschikt. Verder ben ik heel slecht met getalletjes en kan ik heel slecht dingen verkopen/aan de man brengen. Daar zou ik dus ook heel ongelukkig van worden, als ik dingen moest verkopen. Oja en ik ben ook niet heel handig. Dus iets met messen of andere scherpe voorwerpen is ook geen strak plan, of iets in de bediening. Ik laat altijd van alles vallen namelijk :=

Nou werk ik in de gehandicaptenzorg en maak ik behoorlijk wat agressie mee :P ligt er natuurlijk aan op wat voor groep je werkt ;) dacht dat ik het nooit zou kunnen, nu zou ik m'n clienten niet kunnen missen :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:41

Ik weet niet precies hoe het heet, maar dat beroep waarbij je overleden mensen moet onderzoeken of ''schoon'' moet maken. Brrr, ik zou dat écht niet kunnen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:59

IsaCalixa schreef:
Ik weet niet precies hoe het heet, maar dat beroep waarbij je overleden mensen moet onderzoeken of ''schoon'' moet maken. Brrr, ik zou dat écht niet kunnen!

Pathaloog anatoom en over het algemeen kist een aflegger ze in :)

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:17

Ik zou echt geen luchtstewardess kunnen zijn. Ik kan vind vliegen eng, kan niet normaal lopen in een vliegtuig en ben ook nog eens erg luchtziek.
Zelfde geldt eigenlijk ook voor werken op een boot

Ik zou ook geen schoonmaakster willen zijn in een uitgaansgelegenheid of jongerencamping.