xKimss schreef:Een topic met alle eerste jaars is wel een goed idee! En handig want het is wss veel geregel, dan is het wel handig als je een beetje kan overleggen met mensen die dat ook moeten doen.
Ik heb trouwens gehoord dat 30% van de 1e jaars diergeneeskunde in Antwerpen/Gent doorgaan naar het 2e jaar, maar dat maar 8% van de Nederlanders in België het 1e jaar haalt. Weet iemand of dit klopt?
Er zijn er na het eerste jaar heel veel afgevallen ja.
Ik moet wel zeggen dat ik veel Nederlanders (en Duitsers) niet meer zie in het 2e momenteel, Belgen net zo goed. Kan even goed te maken hebben met het feit dat het wel ver van huis is enzo en dat maakt t mss wel zwaarder? Of is manier van studeren/les krijgen zo anders? Als je als Duitser ook bijna geen NL spreekt wordt het ook moeilijk.
Ik weet niet of het in het algemeen is dat er maar 30 % slaagt, want we zijn wel nog steeds met heel veel. Wat wel zo is dat PER VAK, ongv 30% slaagt. Maar de ene scoort wel goed op vak A terwijl de andere dat doet voor vak B. Zijn er wat die opnieuw beginnen, of deels 1e en deels in 2e zitten maar er zijn er ook gestopt die het WEL super goed deden (oa 2 vriendinnen) die er ofwel in gepushed werden door ouders en het gewoon niet leuk vinden maar dan wel prachtig scoren.. Of mensen die een paar herexamens hebben en dan gewoon niet meer mogen verder doen van hun ouders.
Schijnt ook dat als je geen generatiestudent bent (dus niet 18 en net van middelbaar af maar ouder) je slaagkansen 50% zijn, maar dat heeft denk ik meer te maken met motivatie en weten wat je wilt :p