Sheran schreef:Wel een interessante discussie, en zoals eerder is opgemerkt wordt er in dit topic spontaan met modder gegooid naar elkaar terwijl dat juist de 'klacht' uit de openingspost is.
Zoals misschien wel duidelijk was: ik ben WO-er en heb op het gymnasium gezeten. Maar ook wij werden in de eerste klassen uitgescholden door mensen van het VMBO, met de mededeling dat wij ons beter voelden dan zij. Het leek wel een sport om je tegen elkaar af te zetten. Ik kende geen mensen die de VMBO-ers naar beneden haalden, net zoals er waarschijnlijk maar 2 of 3 VMBO-ers waren die dat soort dingen tegen de VWO-ers riepen. Maar het is maar 1 kant die je meemaakt.
Opvallend ook dat veel mensen zich zo beledigd kunnen voelen door termen als 'cursist'. Het zou mij werkelijk waar aan mij r**t kunnen roesten of ze me cursist of student noemen. Het is toch je opleiding die uiteindelijk telt? En ja, ik vind ook zeker wel dat er onderscheid gemaakt kan worden in termen om HBO-ers en WO-ers aan te duiden, want het is ook gewoon niet hetzelfde! En als het niet hetzelfde is, waarom zou je het dan hetzelfde moeten noemen?
Jouw bachelor is evenveel waard als mijn bachelor?

), is dat iedereen van zichzelf zegt dat ie studeert. Zo vroeg ik namelijk eens aan iemand wat voor opleiding ze deed, waarop ze zei dat ze rechten studeerde. Dan ga ik van WO recht uit, en toen bleek het later dus om MBO rechten te gaan.
Zij kunnen huizen en auto's maken en ik euuh observeer dieren en verzamel daar data van die ik verwerk in een paper die vervolgens gelezen wordt door ongeveer 5 personen in de hele wereld misschien met wat geluk...