Werken in de Horeca

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:20

mag ik mij ook melden ?
ik werk al jaren in de horeca.
zowel bij de mcdonalds en sinds dit jaar als leerling kok in de keuken

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 05:07

Sabini schreef:
Welkom Doubtless. Hoe lang werk je al in de horeca?

In m'n studententijd heb ik in Tilburg gewerkt & nu sinds een paar maanden fulltime in eindhoven!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 06:37

Jaja! Hallo, hier nog een tijger.

Al sinds mn 16e in de horeca.

Werk momenteel in een brasserie/restaurant in de Alblasserwaard, zeer gezellig.
Ook bedien ik op een grote rondvaartboort.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 12:43

Hoi allemaal!

ijssnuiver schreef:
Ik had het gezien op facebook inderdaad, heftig hoor!
Ik heb later op de avond nog heerlijk gegeten in Groningen, geen last gehad van rellen.

Ik mag vanavond weer sluiten, zal wel laat worden :)

Ja, was gelukkig rustig bij ons met de rellen. Haha, toevallig bij ons gegeten? :D

Heb zo om 14 weer een afspraak staan bij Huize Maas voor de nieuwe menukaart, en daarna door naar het werk, open tot sluit. Zal wel een uurtje of 14 worden vandaag, 'helaas' word ik niet meer per uur betaald haha!

Bhodi

Re: Werken in de Horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 13:15

Ik mag vandaag 3 uurtjes werken 17-20 :)

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 13:55

haha jammer he Lauramc, ik ook niet .

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 15:59

Phoej, lang niet gereageerd ;)
Ik mag vanavond ook aan het werk. De dierentuin in Emmen doet namelijk ook de horeca van het theater hier. (Die gaan in 2016 helemaal samen)
Heb er wel zin in, is tijdens een mode evenement. Kan ik gelijk de nieuwe trends bekijken haha!
Zal alleen wel een latertje worden, maar ach morgen ben ik vrij. :D
Iedereen die moet werken, werkse vanavond!

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 16:35

ik mag vandaag weer tot sluit. gister was dat tot 2 uur. in het zuster bedrijf om de hoek is een grote bruiloft dus kan ook nog dat ik daarheen gebeld word.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 15:48

LauraMc schreef:
Hoi allemaal!

ijssnuiver schreef:
Ik had het gezien op facebook inderdaad, heftig hoor!
Ik heb later op de avond nog heerlijk gegeten in Groningen, geen last gehad van rellen.

Ik mag vanavond weer sluiten, zal wel laat worden :)

Ja, was gelukkig rustig bij ons met de rellen. Haha, toevallig bij ons gegeten? :D

Heb zo om 14 weer een afspraak staan bij Huize Maas voor de nieuwe menukaart, en daarna door naar het werk, open tot sluit. Zal wel een uurtje of 14 worden vandaag, 'helaas' word ik niet meer per uur betaald haha!

Wij hebben tapas gegeten bij via vecchia..

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:43

Hier gisteren weer dagje gedraaid van 8 uur, lekker volle bak. Tafels twee keer weg kunnen geven :j
Productieve avond, liep ook soepel!

Loop er nog wel eens tegenaan dat ik als oproepkracht minder ben ingespeeld op hen dan zij op elkaar.
Wanneer ik er dan tussenloop wordt er nog steeds niet overlegd en "moet ik maar weten waar iedereen geweest is".. Wat dus niet werkt aangezien we niet met wijken of taken werken. Gisteren gelukkig nog een oproepkracht aanwezig! dus fijn in overleg alles en wist iedereen precies wat er gedaan moest worden *D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:02

Ik weet niet of ik mij al gemeld had... Eigenlijk mag ik ook niet meer mee doen denk ik..
Ben op mijn 15e begonnen in een lunchroom in de afwas. Kort daarna ook de koffiecorner en cola en dergelijke. Ben toen doorgestroomd in het helpen in de keuken met wat dan ook. Lunchroom was inmiddels uitgebreid en bijna alle avonden geopend. Na een aantal keren de lunch keuken zelf gedraaid te hebben ontslag genomen en bij een tapaszaak gaan werken(inmiddels 19 jaar)
Daar heb ik alles gedaan. Heb een eigen afdeling met verschillende gerechten gehad( warm en koud) draaide 6 dagen in de week de mise en normale dienst (11.00/00.30), deed de bestellingen, kreeg mensen om in te werken. En op de dagen dat de chef niet aanwezig was draaide ik de keuken met een paar collega's.
Heb daar een top tijd gehad en veel geleerd maar ook veel studenten gehad (niet voor de horeca) die bijvoorbeeld te laat bleven komen en schoonmaken waren ze niet voor gemaakt en passie was ver te zoeken. Daardoor stond ik nogal snel te boek als een zeikerd. Maarja was er erg strak op schoonmaken..
Ben daar weggegaan omdat het niet ideaal is om met dat soort mensen te werken 6/7 dagen per week..
En ik ben allergisch voor een hoop stoffen(schoonmaakmiddelen. Rubber/(handschoenen) pleisters, en alles aan vis) dus werken in de horeca is onmogelijk. Mis het enorm!

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:04

Pfff donderdag 14 uur onafgebroken gewerkt, vanavond gelukkig maar tot 21.30 uur.

Van de week alleen woensdag vrij dus cash-en :-)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:11

Vandaag gewerkt van 10:30-22:30
Er was een amustetour in Harlingen en wij deden mee.
Was lekker druk 82 extra gasten voor de amuses naast de gewone gasten.
En een partij van 10 personen.
Was een gezellige avondAfbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:14

Oh dat ziet er lekker uit zeg! Nu zijn we(ik neem aan ik niet alleen) wel benieuwd wat je allemaal gemaakt hebt? Want die foto is veelbelovend!

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:16

Hallo allemaal, ik kom me ook melden!
Ik werk sinds een week ook in de horeca, bij een Japans restaurant. Ik doe het als bijbaantje, zit momenteel in 5Havo. Ik werk 2/3 avonden per week, en tot nu toe vind ik het erg leuk! Wel zwaar en ik heb nog wel steeds kramp in mn polsen van de dienbladen dragen maar ik heb begrepen dat dat over gaat. Nadat ik heb gewerkt mag ik altijd sushi, loempia's en alles wat over is eten :9

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:28

Mag ik me hier ook melden? Werk inmiddels alweer 10 jaar in de horeca!
Werk in een restaurant in Groningen als eerste medewerker, erg leuk! :D
Wel op zoek naar wat anders, ondanks dat ik horeca echt fantastisch vind wil ik toch ook wel graag iets met m'n diploma doen enzo ;)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:32

ik meld me ook :D

werk ook al behoorlijk lang in de bediening van een cafetaria :)

vandaag nog een irritatie momentje.. mensen verwachtend dat de biefstuk menu binnen 5 minuten op tafel staat |o

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:36

Hier ook weer een avondje werken erop zitten. Het was hier een typische zondagavond: hartstikke druk tussen 6 en half 8 en tegen half 9 gaan veel mensen al weer naar huis met hun kinderen.

Vandaag ook weer een 'grappige' gast, ik kwam een aantal soepen brengen en hij vroeg waar zijn haaienvinnensoep was. Die soep hebben wij niet... Maar dat kreeg hij altijd als hij kwam eten, zei hij. Ik had er nog nooit van gehoord, dus ik vragen of het echt serieus was, en ja hoor iedereen aan tafel (gewoon een gezin inclusief opa en oma) was ervan overtuigd dat meneer altijd haaienvinnensoep kreeg. Ik moest het maar even aan mijn bazin vragen. Nou goed, dus terwijl het belletje uit de keuken ook blijft ringen ik snel naar die soep vragen, en zij kende de mensen wel ja, was een grapje... 2 minuten later hoor ik mijn collega ook vragen of we haaienvinnensoep hebben voor meneer. Hij is dus leuk iedere collega afgegaan om zijn grapje uit te voeren. Uiteindelijk heeft hij tomatensoep gehad :o

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:42

Nouja, dan ga ik mij als niet-actieve bokker ook maar melden :). Ik ben nu 15 en werk sinds 2 maanden in de horeca, bediening. Nu krijg ik heel vaak vragen of dat wel mag, maar in het restaurant serveren we geen alcohol (vanwege geloof). Volgens mij mag je als 15 jarige niet in de avond werken maar okee..
Ik ben verder niet van plan om dit in mijn toekomst te gaan doen (wil iets met azielzoekers doen), maar gewoon als bijbaantje voor nu.
Alleen nou had ik een vraagje. Hoe zit het bij jullie met de fooien?

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:45

_Yasmine_ schreef:
Hier gisteren weer dagje gedraaid van 8 uur, lekker volle bak. Tafels twee keer weg kunnen geven :j
Productieve avond, liep ook soepel!

Loop er nog wel eens tegenaan dat ik als oproepkracht minder ben ingespeeld op hen dan zij op elkaar.
Wanneer ik er dan tussenloop wordt er nog steeds niet overlegd en "moet ik maar weten waar iedereen geweest is".. Wat dus niet werkt aangezien we niet met wijken of taken werken. Gisteren gelukkig nog een oproepkracht aanwezig! dus fijn in overleg alles en wist iedereen precies wat er gedaan moest worden *D

Wij verdelen te tafels altijd per persoon, dus dat elke collega zijn 'eigen' tafels heeft zegmaar. En dan af en toe als iemand het te druk heeft; 'kan je dit even naar die tafel voor me brengen?' Maar voor ons werkt dit prima

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:49

Eline_S_S schreef:
Nouja, dan ga ik mij als niet-actieve bokker ook maar melden :). Ik ben nu 15 en werk sinds 2 maanden in de horeca, bediening. Nu krijg ik heel vaak vragen of dat wel mag, maar in het restaurant serveren we geen alcohol (vanwege geloof). Volgens mij mag je als 15 jarige niet in de avond werken maar okee..
Ik ben verder niet van plan om dit in mijn toekomst te gaan doen (wil iets met azielzoekers doen), maar gewoon als bijbaantje voor nu.
Alleen nou had ik een vraagje. Hoe zit het bij jullie met de fooien?

Welkom! Op pagina 4 is vanalles te vinden over fooiverdeling bij verschillende bokkers.

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 23:51

Ik werk in een all you can eat restaurant, dus veel hapjes in korte tijd. Er zijn in totaal ongeveer 90 tafeltjes die allemaal genummerd zijn en ze zijn allemaal ingedeeld in 'wijken' je hebt dus 16 tafeltjes in wijk A, dan 17-45 in wijk B etc. Bij de gerechtjes zit een briefje met bijvoorbeeld B20, dan weet je makkelijk waar je heen moet. Per dienblad liggen dan meestal gerechtjes uit dezelfde wijk, zodat je niet het hele restaurant door hoeft te rennen. :)

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 00:40

Chouchou schreef:
Hier ook weer een avondje werken erop zitten. Het was hier een typische zondagavond: hartstikke druk tussen 6 en half 8 en tegen half 9 gaan veel mensen al weer naar huis met hun kinderen.

Vandaag ook weer een 'grappige' gast, ik kwam een aantal soepen brengen en hij vroeg waar zijn haaienvinnensoep was. Die soep hebben wij niet... Maar dat kreeg hij altijd als hij kwam eten, zei hij. Ik had er nog nooit van gehoord, dus ik vragen of het echt serieus was, en ja hoor iedereen aan tafel (gewoon een gezin inclusief opa en oma) was ervan overtuigd dat meneer altijd haaienvinnensoep kreeg. Ik moest het maar even aan mijn bazin vragen. Nou goed, dus terwijl het belletje uit de keuken ook blijft ringen ik snel naar die soep vragen, en zij kende de mensen wel ja, was een grapje... 2 minuten later hoor ik mijn collega ook vragen of we haaienvinnensoep hebben voor meneer. Hij is dus leuk iedere collega afgegaan om zijn grapje uit te voeren. Uiteindelijk heeft hij tomatensoep gehad :o

Haha, heel flauw :')

Maar leuk he, de zondag. Noem het bij ons altijd de sunday madness, het is een hele andere dag dan de anderen. Bij opening krijgen we altijd de babybrigade, het liefst voor openingstijd. Daarna alle zondagse koffiedrinkers, de het-is-zondag-wat-moeten-we-met-zoveel-vrije-tijd-mensen, studenten die om 15u komen ontbijten en de borrelaars. Snelle doorloop, leuke sfeer, lekker rennen :D Daarna diner, en dan ineens *poef* iedereen naar huis.

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 01:12

Hier ook vandaag gewerkt, van 12 tot 22.
Ik vind zondag nog wel een fijne dag om te werken, 's middags altijd even heel druk, veel vaste klanten dan met altijd dezelfde bestellingen. Overdag even wat rustiger, wat oudere mensen die koffietje komen drinken en dan 's avonds gewoon opnieuw heel druk tot iedereen rond 9 uur zowel wat vertrekt :)

Vind het heel leuk om al jullie verhalen te lezen, zeker ook omdat ik denk dat er toch wel wat verschillen zitten in de horeca (zowel personeel als cliënteel) tussen Nederland en Belgie. Erg leuk om te lezen allemaal :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 08:57

Gisteren van 17-22 gewerkt, was erg rustig.
Wij zijn maar een klein restaurant, we hebben 1 iemand in de bediening en een manusje van alles, de kokin en 1 voor het vis frituren en een paar kleine klusjes. Ik ben bijna altijd het manusje van alles, erg fijn! Houdt in; drinken klaarzetten, briefjes klaarmaken voor de kokin, rekeningen opmaken, voor- en nagerechten maken, sauzen en eventueel ander eten verwarmen, afwas als t rustig is en nog veel meer, erg leuk. Heel af en toe bedien ik nog, maar dat is niet zo vaak, dus als ik t doe, is het leuk! :)