Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mazida schreef:Mag ik even relativeren, deze once-in-a-lifetime-kans?
Er is namelijk nog een weg, de Belgische weg. Dat houdt in dat als jij je studie in Eindhoven die je nu niet doet niet leuk vindt kun je altijd nog stoppen en kun je volgend jaar ook dierengeneeskunde studeren in België waar geen loting bestaat. Natuurlijk is dat geen Utrecht, maar als jij je weg in Eindhoven vindt, zal dat in pakweg Leuven of weet ik veel waar ook niet zijn.
Dus je kunt het ook omgekeerd doen... En ja, keuzes maken is lastig. Ik ben zelf net zo'n grote draaikont, dus snap je dilemma. Heej, en je bent pas zeventien. De wereld ligt voor je open, je kunt zelfs nog twee studies doen als je wilt!
Ik ben benieuwd wat je beslist! Ibbel schreef:Dan ga ik een ander geluid laten horen: als je zó twijfelt, moet je het niet doen, want dan ga je het in Utrecht gewoon niet redden. Als je nu al denkt dat je een te romantisch beeld hebt van DA zijn, dan kan ik je garanderen dat dat klopt, en dat je jezelf enorm tegen gaat komen. En als er één beroep is waar besluiteloosheid niet bij past, is het wel diergeneeskunde. Of ga je later zeggen je klant zeggen: "tja, ik weet het niet, het zou dit of dat kunnen zijn, maar ik kan niet beslissen wat het is en hoe te behandelen?"
Mazida schreef:Mag ik even relativeren, deze once-in-a-lifetime-kans?
Er is namelijk nog een weg, de Belgische weg. Dat houdt in dat als jij je studie in Eindhoven die je nu niet doet niet leuk vindt kun je altijd nog stoppen en kun je volgend jaar ook dierengeneeskunde studeren in België waar geen loting bestaat. Natuurlijk is dat geen Utrecht, maar als jij je weg in Eindhoven vindt, zal dat in pakweg Leuven of weet ik veel waar ook niet zijn.
Dus je kunt het ook omgekeerd doen... En ja, keuzes maken is lastig. Ik ben zelf net zo'n grote draaikont, dus snap je dilemma. Heej, en je bent pas zeventien. De wereld ligt voor je open, je kunt zelfs nog twee studies doen als je wilt!

Ik ben benieuwd naar je uiteindelijke keuze
Solleke_Noah schreef:Mazida schreef:Mag ik even relativeren, deze once-in-a-lifetime-kans?
![]()
Dat wil ik ook nog even onder de aandacht brengen. Een goede vriendin van mij is zelfs na haar studie biologie (duurt vijf jaar) aan de studie diergeneeskunde begonnen en ze zit nu in haar master!
Dus, zelfs al kom je er pas over drie jaar achter dat je toch graag dierenarts had willen doen, dan is België nog steeds een optie
tita schreef:Biomedisch technologie is niet per definitie goed verdienen.
Helemaal niet als je voor ZKH gaat werken.
Wil je geld ga de chemie, industrie of olie in.
tita schreef:Biomedisch technologie is niet per definitie goed verdienen.
Helemaal niet als je voor ZKH gaat werken.
Wil je geld ga de chemie, industrie of olie in.
antje_vip schreef:Je zegt nu zelf dat je niet enthousiast genoeg bent voor dgk; in dat geval is de keus gemaakt, toch?