Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Gianti schreef:Ik verlang echt niet dat mijn moeder mee betaald. Weet dat het geld er gewoon niet is, dus zou het nooit over mijn hart kunnen verkrijgen om het kosten wat kost op te eisen omdat het in de wet staat... heb liever dat ze de extra's in haar oude dag steekt
vuurneon schreef:Ook al zouden ze de kinderbijslag wel meetellen, geloof dat je dan minimaal 15 kinderen moet hebben voordat je dan ook maar iets meer kan lenen
Snorlex schreef:superpony schreef:Ik had verwacht dat meer mensen nu over deeltijd zouden nadenken. Ik zei tegen mn zoon nog, er zullen wel mensen zijn die gaan werken en deeltijd gaan studeren als ouders niet kunnen meebetalen. Maar dat valt volgens mij nog erg mee.
DUO wil niets met deeltijders te maken hebben, daar ligt wellicht het probleem.
Ik heb van mijn voltijd op een gegeven moment een soort zelfstudie "gemaakt", puur om meer te kunnen werken. Wanneer het mij uit kwam en minder colleges bijwonen, moet zeggen dat kwam nietten goede aan mijn schoolprestaties. Ben een prachtige 6jes student.
Nu wilde ik dat anders, meer uit school halen dus over naar deeltijd. Want de colleges zijn in de avond en ik werk overdag. Blijkt, dan is stufi en lenen bij de DUO uitgesloten.
Gevolg, geld (werk) gaat weer voor school.
Had ik beter tijdens mijn voltijd kunnen lenen en minder werken maarja, zag behoorlijk op tegen het opbouwen van een schuld...
Vanwaar het verschil? Deeltijd en voltijd, uiteindelijk hetzelfde diploma, zelfstudie, uren zullen ongeveer overeenkomen.
Ja deeltijd heeft misschien minder contacturen maar doe uren gaan weer zitten in de zelfstudie. Saldo zal op hetzelfde uitkomen.
Alleen de ene werkt overdag en gaat in de avond naar school en de ander werkt in de avond en gaat overdag naar school.