Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Gucci_ schreef:Ik heb even een vraag aan degenen die op mbo terra hebben gezeten. Is het instructeursdiploma erkend door knhs? Dus orun? En hoe oud zijn de studenten ong? Ik wil in sept graag beginnen, maar ben wel een beetje bang de oudste straks te zijn met bijna 25 jaar
Mettee schreef:Ik heb net in assen afgestudeert en orun was hier geen onderdeel van! Pony mag niet mee, alleen paard. 3 x dress en 2 x springles per week. Soms 1 dag vrij rijden. Je moet een intake met paard doen om toegelaten te worden en actief zijn in de wedstrijd sport
Mettee schreef:Ik heb de opleiding in 3 jaar gedaan niveau 4. Klasgenoot gaat nog 1 jaar door om op Z niveau af te sluiten ipv M zoals ik maar daar zit geen orun papier bij.
Gucci_ schreef:Dat kan snel gaan toch? Hangt af van jouw paard en van jezelf, volgens mij was mijn pony bij haar vorige eigenaar na een jaar z springen, dressuur zal wel langer duren. En of je ook veel wedstrijden rijdt, ik ben ook wel benieuwd hoe lang de meesten er over het algemeen over doen om op z dressuur niveau te komen...