Sinds 1 jaar bezig met een cursus paraveterinair, en in 2016 wil ik gaan beginnen met een cursus boekhouden.
Inmiddels helemaal gestopt in de paarden, en nu fulltime boerin.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Geef vijf uur in de week paardrijles op twee verschillende maneges.
En daar zit ik echt op mijn plek... (Risicobeheersing, dus niet op de wagen)
Ja het is loodzwaar af en toe naast mijn fulltime baan, maar ik zag mezelf toch ook niet tot mijn 67ste dit werk doen
Heb dan paardenhouderij gedaan en de instructeurscursus gedaan. Ben daarna op een paardenkliniek aan het werk gekomen dus dat was voor mij wel een soort droomjob. Een ongeluk gooide roet in het eten en eigenlijk was werk helemaal geen optie meer maar door hard aan mezelf werken heb ik toch nog zo'n 6 jaar als dierenarstassistente gewerkt. Waar ik heel blij mee was maar gezondheid bleef maar sukkelen dus mee gestopt. Nu ben ik in dienst van onze honden (Kennel) 
). 
Nu doe ik de opleiding Medische Informatiekunde. Wat ik wil worden? Werkelijk geen idee. Ik zie wel waar ik terecht kom. Zolang het leuk werk is en het goed betaalt, vind ik het prima. Mijn bijbaan vind ik wel ontzettend leuk, die heb ik via bokt gekregen
Meraki schreef:[paard] schreef:Ik dacht dat ik m'n droombaan ging hebben. Mijn opleiding vind ik echt helemaal het einde. Maar nu werk ik er al 4,5 jaar in en weet ik het niet meerCreatieve sector is super leuk als je bij de allerbeste hoor (wat ik niet doe) of richting de randstad woont. Maar daar woon ik ook niet
![]()
Het ligt absoluut niet aan het bedrijf waar ik in werk, want dat zijn gewoon hartstikke leuke mensen en het werk is ook best leuk. Zit genoeg afwisseling en uitdaging in. Maar om nou tot mijn pensioen dit te blijven doen? Nee
Ik denk, er zegt iemand exact hetzelfde als ik!![]()
Ongetwijfeld hoorik zit gewoon in een rotsituatie op een plek waar ik überhaupt niet wil zitten. Zonder uitdaging en enig toekomstperspectief.
In 2013 wel afgestudeerd en dus wel een HBO diploma in bezit.
.
Maar om werk te vinden in Noorwegen moet ik dus eerste verpleegkundige worden, dus dat is een belangrijke motivatie voor me!
: