Diergeneeskunde Loting 2015-2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:01

future_vet schreef:
jep CE's zijn over het algemeen makkelijker dan SE's. (al vond ik dat met NL en Wi tegenvallen :+ )
Ons werd altijd gezegd dat je cijfers op het CE wel dicht bij je SE cijfers zullen liggen. Bij mij was dit echt zo; steeds slecht 0,1 of 0,2 verschil.

Ik heb vorig jaar examen gedaan, dus ik doe nu eventjes niets

Hoe kan het trouwens dat je zegt dat je de CE's wat makkelijker vond maar wel bijna dezelfde punten voor CE en SE had?

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:22

Free2 schreef:
future_vet schreef:
jep CE's zijn over het algemeen makkelijker dan SE's. (al vond ik dat met NL en Wi tegenvallen :+ )
Ons werd altijd gezegd dat je cijfers op het CE wel dicht bij je SE cijfers zullen liggen. Bij mij was dit echt zo; steeds slecht 0,1 of 0,2 verschil.

Ik heb vorig jaar examen gedaan, dus ik doe nu eventjes niets

Hoe kan het trouwens dat je zegt dat je de CE's wat makkelijker vond maar wel bijna dezelfde punten voor CE en SE had?

Je ervaart het als makkelijker, gaat minder diep. Maar stresslevel is veel hoger waardoor je niet percé beter presteert. En door de norm zal je niet ineens heel hoog halen. (Bij Engels etc is norm vaak 0.2 of 0.4 terwijl bij de meeste SE's deze 1.0 was)
Ik had bij alles op het CE hoger dan SE.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:33

future_vet schreef:
Free2 schreef:

Je ervaart het als makkelijker, gaat minder diep. Maar stresslevel is veel hoger waardoor je niet percé beter presteert. En door de norm zal je niet ineens heel hoog halen. (Bij Engels etc is norm vaak 0.2 of 0.4 terwijl bij de meeste SE's deze 1.0 was)
Ik had bij alles op het CE hoger dan SE.

Aha oke nee dan snap ik het.
Als ik hetzelfde voor CE haal als wat ik nu voor SE heb zou ik daar heel blij mee zijn :)

future_vet

Re: Diergeneeskunde Loting 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:35

Dat moet echt wel haalbaar zijn. :)

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:37

Spannend jongens, heel veel succes allemaal!
Ik zelf was categorie E en ben in 1 keer ingeloot! Ik heb nu met enige studievertraging wegens ziekte mijn bachelor binnen en ben nu net gestart met mijn onderzoeksstage, deze ga ik verlengd doen :)
In oktober start ik met mijn Major.
Wij kregen de uitslag ook ergens half juli. Kan het me nog herinneren. Ik was namelijk niet op de hoogte dat je ook een mail kreeg. Wij waren op dat moment op vakantie en ik had toevallig ergens wifi toen ik de mail zag. Een no-reply van studielink. Ik dacht, ach daar kijk ik thuis wel naar, vast niet bijzonder. Een halve week later waren we op de boot aan het wachten tot we de auto in konden en had ik weer nederlands bereik. Uit verveling heb ik alle mailtjes geopend en zag ik ineens staan: Gefeliciteerd, u bent ingeloot. Ik geloof dat iedereen die daar in die hal te wachten stond het heeft gehoord haha!

Ik ga voor jullie allemaal duimen :D

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:40

Welke master ga jij doen Manadis?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:30

Mag ik mij ook aansluiten? ik heb nu lotingsklasse D, snap d'r niets van heb veel hoger dan dat en mijn propodeuse straks. Weet je wat mij wel steekt? Iemand van havo met krap een 5,5 en een amper gehaalde propodeuse komt in c maar ik met vwo endan een propodeuse zou du met een 6,9 gem. In D terecht komen hoe krom is dat? Zelfs iemand via theoretisch mbo en hbo is dus meer waard en het banketstaaf is dat ze werst kijken naar je reguliere opleiding vwo dus en niet naar t meest gunstige. Weten jullie hoe t kan dat ik al een lotingsklasse heb terwijl ik geen goed profiel heb? Ga straks met volwassen onderwijs nog ff natuurkunde erbij halen

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:34

Ze kijken naar je oorspronkelijke vwo diploma. Dus daar telt natuurkunde niet mee als je dat er nog bij haalt.
Over dat propedeuse ding ben ik het niet helemaal met je eens want zij moeten de hbo propedeuse halen + de verplichte vakken op vwo. Dat is waarschijnlijk zwaarder dan gewoon je vwo na 6 jaar.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 18:34

Toch vind ik het ook een beetje oneerlijk. Ik ga zoals het er nu uitziet ook mijn propedeuse op het HBO in 1 jaar halen, en toch kom ik niet in klasse C maar blijf ik in D. Terwijl als ik eerst havo had gedaan ik opeens wel in C zou komen.
Het komt er dus op neer, dat als je slim bent, je beter havo kunt gaan doen en hele hoge cijfers haalt, dan je propedeuse haalt en die extra VWO vakken zal dan ook niet echt een probleem zijn denk ik.

VrouwkjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 18:53

Coyote schreef:
Ik heb ook 5 examens in de tweede week en een keer twee op een dag.
Hebben jullie er ook een keer twee op een dag?

Jaa k heb Duits en Biologie op 1 dag...
Dat wordt nog wel een dingetje heb niet zooo veel concentratie :')

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 19:16

Arantes schreef:
Toch vind ik het ook een beetje oneerlijk. Ik ga zoals het er nu uitziet ook mijn propedeuse op het HBO in 1 jaar halen, en toch kom ik niet in klasse C maar blijf ik in D. Terwijl als ik eerst havo had gedaan ik opeens wel in C zou komen.
Het komt er dus op neer, dat als je slim bent, je beter havo kunt gaan doen en hele hoge cijfers haalt, dan je propedeuse haalt en die extra VWO vakken zal dan ook niet echt een probleem zijn denk ik.

Ja dat regulier boven het hoogste behaalde resultaat staat is inderdaad niet eerlijk.
Maar ik denk dat een jaa hbo+ vwo vakken wel zwaarder is dan vwo 6. Maar als je het verpreid in 2 jaar natuurlijk niet.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:42

Het is alsnog niet zo dat je per definitie in C meer kans hebt dan in D.

En iemand die via mbo-hbo of havo-mbo inloot, heeft iig behoorlijk wat moeite gedaan om ingeloot te kunnen worden en is de motivatie om ook de universitaire opleiding te voltooien, waarschijnlijk wel heel groot.
Wat niet zegt dat die van iemand met VWO in klasse D niet groot is overigens.
Maar je hebt je P niet nodig om ingeloot te kunnen worden, want je vwo diploma is daae al voldoende voor.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:48

^ in C heb je wel degelijk meer kans dan in D als je kijkt naar voorgaande jaren waren er altijd meer aanmeldingen in klasse D dan is C ;)

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 20:50

Nou als je het jaarverslag kijkt: https://duo.nl/Images/Jaarverslag-numer ... -50219.pdf , heb je in klasse C toch wel meer kans, er waren ongeveer evenveel mensen in C als in D en er werden er 6 meer ingeloot in C. Dat lijkt weinig maar ja je zal er maar net bijzitten.
En ik weet dat je P niet nodig is, maar ik doe nu een andere opleiding omdat ik al 2 x ben uitgeloot, dus vandaar dat ik hem nu wel bijna heb.

Weet trouwens iemand wat ze in het jaarverslag bedoelen met: 'Aantal malen uitgeloot per catagorie'?
Bedoelen ze dan dat hoe vaker je meeloot je toch meer kans hebt? Of zou het getal lager zijn omdat er niet veel mensen zijn die het 3x proberen?

Edit: Laat maar haha zie net dat het totaal aantal mensen die dat probeert er gewoon achter staat :D :7

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 23:47

Ik ga de master GD doen, na er heel lang over te hebben nagedacht!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 02:04

Free2 schreef:
Weet iemand hoe de mogelijkheden zijn met paard meenemen? Heb je naast de studie nog tijd om te trainen of totaal niet? En ik had gehoord dat in utrecht de stalling ook mega duur was, zo'n 400 euro :( Zou het wel jammer vinden om mijn paard 6 jaar lang amper te kunnen rijden..

De studie is wel intensief. Naast je studie werken wil bijna niet, tenzij je een werkgever hebt die kan leven met steeds wisselende diensten. In de bachelor wil het nog wel maar in de master paard is het bijna niet te doen. Of je moet geen zeurpiet zijn.
Ik heb in de afgelopen twee maanden twee dagen vrij gehad (Koningsdag en morgen). Zie mijn paard 1 dag in de week (die staat nog in zwolle en ik loop 6 dagen in de week op de kliniek).
Ik werk er dan ook nog minimaal twee avonden in de week bij om een beetje normaal te kunnen leven zonder lening.
Omdat ik wat vertraging heb opgelopen kom ik nl al stufi tekort, dus ik wil de lening zo veel mogelijk beperken.
Maar ga er maar vanuit dat je weinig tijd hebt als je eenmaal in je master zit. Gelukkig duurt die voor mij maar 2,5 jaar.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 02:28

Marije_jiplover schreef:
Het is alsnog niet zo dat je per definitie in C meer kans hebt dan in D.

En iemand die via mbo-hbo of havo-mbo inloot, heeft iig behoorlijk wat moeite gedaan om ingeloot te kunnen worden en is de motivatie om ook de universitaire opleiding te voltooien, waarschijnlijk wel heel groot.
Wat niet zegt dat die van iemand met VWO in klasse D niet groot is overigens.
Maar je hebt je P niet nodig om ingeloot te kunnen worden, want je vwo diploma is daae al voldoende voor.

maar ik heb geen natuurkunde in mijn vwo diploma... dus beetje gek dat ik dan nu ineens wel kan loten... ook maf dat bij jullie rekenen (8 had ik ) meetelt en bij mij niet...

future_vet schreef:
Ze kijken naar je oorspronkelijke vwo diploma. Dus daar telt natuurkunde niet mee als je dat er nog bij haalt.
Over dat propedeuse ding ben ik het niet helemaal met je eens want zij moeten de hbo propedeuse halen + de verplichte vakken op vwo. Dat is waarschijnlijk zwaarder dan gewoon je vwo na 6 jaar.

nou ik heb nu dus vwo 6 jaar, 1 jaar hbo (p halen ) en tijdens mijn p halen natuurkunde als extra vak halen omdat ik dat niet heb en toch... zal ik dus nooit uit klasse D komen? ( door die #@#%@ frans ) maar stel ik was naar havo gegaan zoals ze allemaal wouden dan was ik nu dus in C gekomen. en het rotte dus als ze kijken naar je originele diploma zal ik ook nooit stijgen ( maar ik ga aanvraag tot nieuw diploma doen :D kijken of dat werkt... )

Coyote

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 06:52

Rekenen telt bij ons ook niet mee in het gemiddelde. Volgens mij is dat pas over een paar jaar?

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 07:27

Het hele numero fixus systeem is krom & daarom wordt het ook afgeschaft.
Ik ken ook iemand die met E&M cum laude geslaagd is. Het jaar erop natuurkunde, bio en scheikunde echt nét gehaald heeft. Allemaal zesjes, maar omdat haar oorspronkelijke diploma telt is zij gewoon aangenomen voor geneeskunde

Blax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 07:53

@_xManadisx_ waarom moest je er zo lang over nadenken?

Blax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 16:57

Ik bedoel waarom zou je je master niet doen nadat je je bachelor diergeneeskunde hebt afgerond?

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 19:10

Blax schreef:
Ik bedoel waarom zou je je master niet doen nadat je je bachelor diergeneeskunde hebt afgerond?

Ze twijfelde welke master ze wilde gaan doen. Je kan kiezen uit 3 masters. LH, paard en GD. ;)

Blax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 20:10

Oh zo :+ Oke ik snap het

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 11:43

Baal nog steeds heel erg dat ik met een 6,4 in klasse e zit... vooral omdat ik weet dat ik eigenlijk een 6,5 had moeten staan gemiddeld :(
maar helaas niks aan te doen hopelijk heb ik geluk

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 11:46

ryukapple schreef:
Baal nog steeds heel erg dat ik met een 6,4 in klasse e zit... vooral omdat ik weet dat ik eigenlijk een 6,5 had moeten staan gemiddeld :(
maar helaas niks aan te doen hopelijk heb ik geluk

Heb je geen CE's waarmee je je punt nog even iets kan ophalen dan?